بین الملل

ژاپن سامانه موشکی در نزدیکی تایوان مستقر می‌کند

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع ژاپن هزینه خرید زمین در این جزیره برای استقرار سامانه های موشکی در بودجه سال آینده را بررسی کرده است.

استقرار سامانه‌های موشکی در این جزیره بخشی از طرح ژاپن برای تقویت مرزهای جنوبی از راه دور برای آماده‌سازی برای تشدید تنش‌ها در تنگه تایوان است.

در همین راستا، ژاپن همچنین قصد دارد یک واحد جنگ رادیویی الکترونیکی را که برای اختلال در ارتباطات و سیستم های راداری دشمن احتمالی در جزیره یوناگونی که در 100 کیلومتری تایوان قرار دارد، مستقر کند.

کیودو نیوز جمعه گذشته گزارش داد که ژاپن بودجه دفاعی بی سابقه 51 میلیارد دلاری را برای سال مالی 2023 تصویب کرده است که نسبت به سال مالی جاری 26.3 درصد افزایش داشته است. این بودجه برای یازدهمین سال متوالی افزایش یافت.

به گزارش کیودو نیوز، این اقدام پس از آن صورت گرفت که ژاپن متعهد شد که توانایی حمله به سایر کشورها را در یک تغییر سیاست بزرگ تحت قانون اساسی این کشور به دست آورد، زیرا این کشور از جنگ چشم پوشی می کند زیرا با “چالش های امنیتی جدی” روبرو است. او با چین، کره شمالی و روسیه روبرو است.»

تحلیلگران چینی می گویند که افزایش بودجه دفاعی روشی است که هم ایالات متحده و هم ژاپن در برنامه های خود برای مهار چین انتخاب کرده اند و موضوع تایوان که یک موضوع داخلی چین است، توسط آنها به عنوان یک کارت بازی استفاده می شود.

وی دونگسو، کارشناس نظامی مستقر در پکن، روز یکشنبه به گلوبال تایمز گفت: با افزایش هزینه های دفاعی، واضح است که ایالات متحده و ژاپن در حال گسترش نیروهای مسلح خود و آماده شدن برای جنگ هستند.

او گفت که ایالات متحده و ژاپن بیشتر مایل به مداخله در موضوع تایوان هستند، زیرا آنها قصد دارند تسلیحات و تجهیزات جدید با تاکید بر تنگه تایوان به دست آورند و مستقر کنند.

311311

دکمه بازگشت به بالا