ورزشی

ژاپن اولین حریف ایرانی ها در المپیک توکیو شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به پیشنهاد فدراسیون جهانی تکواندو و تصویب کمیته بین المللی المپیک (IOC) ، مسابقات مشترک تیمی تکواندو برای اولین بار به صورت آزمایشی در المپیک توکیو برگزار می شود.

ایران و چین از طریق مسابقات جام جهانی و مسابقات رزمی توانستند سهمیه شرکت در این رویداد را کسب کنند و با اعلام فدراسیون جهانی ، ساحل عاج ، روسیه و ژاپن نیز در آن شرکت می کنند.

جلسه سرپرستان و مراسم قرعه کشی مسابقات تیم تکواندو در المپیک توکیو امروز (پنجشنبه ، 8 ژوئیه) با حضور “توماس باخ” رئیس کمیته مشترک. بین المللی المپیک ، دجوو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو ، “محمد شعبان” ، مسئول برگزاری مسابقات در اینترنت ، منصوب شد.

بر اساس تساوی چین ، ساحل عاج و روسیه در گروه A بود هوگوبوشانگ چین و ساحل عاج به مصاف یکدیگر می روند و برنده این مسابقه به مصاف تیم روسیه می رود.

ایران و ژاپن نیز در گروه B قرار دارند که به مصاف یکدیگر می روند و برنده به فینال راه می یابد.

در این جلسه سید نعمت خلیفه مدیرعامل تیم و آرش فرهادیان رئیس سازمان تیم های ملی به عنوان نمایندگان ایران حضور داشتند.

این مسابقات از 2 تا 5 مرداد در سالن برگزار می شود “موکوهری لمسش کنقبل از مسابقات مدال برنز بخش انفرادی ، هر روز یک مسابقه تیمی برگزار می شود.

در این مراسم تیم تکواندوی ایران متشکل از امیر محمد بخشی ، عرفان ناظمی ، کیمیا همتی و مالیکا میرحسینی حضور خواهد داشت. این افراد توسط سید نعمت خلیفه به عنوان سرمربی هدایت می شوند.

طبق مسابقات قبلی که به این روش برگزار می شد ؛ هر تیم باید حداقل 4 و بیش از 5 تکواندوکار در ترکیب خود داشته باشد ، 1 ورزشکار به عنوان ذخیره و 2 نفر اعلام می شود هوگوپوش یک مرد و دو زن نیز تکواندوکار هستند.

دکمه بازگشت به بالا