عمومی

کار ویژه برای حل مشکلات بردباری و استقامت ویژه هم می‌خواهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در هیات رئیسه لرستان با اشاره به اینکه یاد و خاطره بزرگان به ویژه بزرگانی را که اخیرا از لرستان رفتند گرامی می داریم، گفت: زنده بوده است. بیش از 60 سال است که در خرم آباد و مردم لرستان خاطرات بسیار خوشی از ایشان دارند و روحش را درود می فرستیم.

وی گفت: نام آیت الله بروجردی از بزرگان لرستان و بروجرد به عنوان یک فقیه وارسته در حوزه های علمیه می درخشد.

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه نکته این ولادت با سعادت زینب کبری (سلام الله علیها) برای ما مدیران و مسئولان موضوع مقاومت در برابر سختی هاست، افزود: یک بار نورانی را نگاه کردم. آیات قرآن. همه انبیای آسمانی بر صبر و تحمل سختی ها تاکید دارند.

برهان اصلی اسلام با توجه به این که حتی پیامبر بزرگوار اسلام به عنوان بالاترین افتخاری که خداوند به رسول خدا داده است، شرح صدر است. وی افزود: رمز موفقیت حضور مقدس رسول اکرم اسلام در پیام خود مسئله صدر است. در مورد حضور مقدس شاهزاده وفادار همانطور که علی علیه السلام در کتاب حج ذکر کرده است و از ویژگی های او صبر و مقاومت در عرصه عبادت خداست.

وی با بیان اینکه در مورد همه ائمه، پیشوایان و مصلحان جهان، استقامت و صبر از صفات مهم است، تصریح کرد: وی گفت: کار مهم امروز بر عهده تک تک ماست و ما در این مسئولیت بزرگ سهیم هستیم و هر کدام به تناسب مسئولیت خود وظیفه بزرگی داریم.

کارها باید توسط مدیران توانمند انجام شود

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه کار خصوصی به درجه خاصی از تحمل و توانایی نیاز دارد، بسیار مهم است که شما توانایی انجام وظایف را داشته باشید. وی گفت: حل مشکلات لرستان یک صفتی می خواهد که خداوند باید آن را زیر سوال ببرد چرا که این امور باید در دست مدیران ذیصلاح باشد.

و به حجت الاسلام اصلی یادآور شد: مجموعه مدیریت استانداری که 6000 شهید در مقابل آن هستند باید جلو برود، این فرهنگ است که ما می توانیم.

وی در سخنان خود بابیان اینکه کار باید در راستای توانمندی ها و مشکلاتی باشد که باید تا رفع آنها پیگیری شود، افزود: با اتکال به خداوند متعال و اعتماد این کشور و داشته های آن پیش خواهیم رفت.

اگر همه وارد میدان نشوند، کاری انجام نمی شود

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه یکی از سرمایه های کشور نیروی انسانی متراکم و جوان است، افزود: امکانات واقع در استان لرستان و زیرساخت ها و زیرساخت ها از دیگر سرمایه های این استان است. لرستان استانی با ظرفیت و دارای قابلیت های فراوانی است که باید به درستی پیگیری و مدیریت شود.

وی ادامه داد: این اتفاق نمی افتد که همه بخواهند کار را شخص دیگری انجام دهد و با این تصور که ما بنشینیم و کار شما را تماشا کنیم. این کار در جبهه و در دوران دفاع مقدس انجام نشد.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه اگر همه دستگاه ها و همه ذینفعان اقدامی نکنند، کار ادامه پیدا نمی کند، افزود: اگر همه وارد میدان نشوند، کاری انجام نمی شود و اراده، تصمیم و تلاش منجر به عمل خواهد شد و همه ما باید بایستیم.»

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه اتفاقات مهمی که در این کشور افتاد حاصل حضور همه بود، یادآور شد: در دوران جنگ تحمیلی به لرستان آمدم و نمونه ای از شایستگی همه را دیدم.

وی به حضور خود در دوران دفاع مقدس در بروجرد و بمباران مدرسه شهید فیاض بخش و شهادت 68 دانش آموز اشاره کرد و گفت: این حادثه اتفاق کوچکی نبود. در عین حال همه حامی و کمک کننده بودند.

نزدیک به 50 سال است که یک پروژه نیمه تمام داریم

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه این مسائل باید حل شود وگرنه اتفاقی می افتد، یادآور شد: در استان مسائل مختلفی وجود دارد، اما با توجه به امکاناتی که در استان و کشور داریم، می توان کارهایی انجام داد، اما این نیازمند است. تلاش و پیگیری باید جدی باشد.

وی با اشاره به نکات مطرح شده در شورای اداری از سوی مسئولان منطقه، افزود: نزدیک به 50 سال است که با مسیر کنونی پروژه ای تقریباً تکمیل شده در کشور داریم. چاره ای نداریم جز اینکه اولویت بندی کنیم و تصمیم بگیریم که کدام یک در استان اولویت بیشتری دارد.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: کار سدسازی باید تکمیل شود.این یک گهوی خاطرنشان کرد: می خواهیم عقب ماندگی های چند ساله را جبران کنیم، به اندازه ای که اعتبارات در کشور بود، کار سدسازی باید آغاز شود و در این راستا برای افزایش شانس پیگیری خواهیم کرد.

حجت الاسلام رئیسی استاندار لرستان و وزیر نیرو خواستار پیگیری اجرای این پروژه شدند.

مشکل لرستان مدیریت آب است

وی درباره صنایع تعطیل، نیمه تعطیل یا نیمه تعطیل در لرستان نیز گفت: در برخی از پروژه های اقتصادی خط تولید کار می کند اما می تواند سه خط تولید باشد، مانند شرکتی که امروز با 100 کارمند راه اندازی کردیم و به 600 نفر می رسد. مردم.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: باید سریعا کارگروه و وزیر تشکیل شود سکوت برای احیای یک به یک این کارخانه ها پیگیری و با اولویت کار کنید.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به بحث آب نیز گفت: لرستان 12 میلیارد مترمکعب آب دارد، بنابراین بحث کم آبی نیست بلکه بحث مدیریت آب است؛ این موضوع بحث آب است. مدیریت آب یکی از موضوعات مهم در لرستان و کشور است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع آب بسیار مهم است و باید پیگیری شود تا مدیریت آب برای افرادی که آب کشاورزی و شرب دارند آرام شود، افزود: همه برنامه های ما در لرستان باید تابع یک موضوع مهم باشد که اشتغال و اشتغال است. رفع بیکاری».

بیکاری به آسیب اجتماعی در خانواده ها تبدیل می شود

رئیس جمهور با اشاره به اینکه موضوع بیکاری برای خانواده و جامعه آسیب اجتماعی شده است، گفت: از صبح در هر محل سکونت و پادگانی که رفتم خانواده های بسیار محترمی با من صحبت کردند و با ده ها نفر صحبت کردند و همه آنها در محل کار مشکل داشتند.” پرم در لرستان مشکل جدی است.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه همه دستگاه ها و ظرفیت ها باید برای ایجاد فرصت های شغلی تلاش کنند، تصریح کرد: وزارت کار در این زمینه مصمم است اما همه دستگاه های شرکت کننده در این جلسه امروز موظف هستند نسبت به ایجاد فرصت های شغلی اقدام کنند. شغل، کشاورزی، شغل، صنعت، شغل، معدن و همه چیزهایی که می توان در لرستان شکل داد مورد تاکید است.

وی تاکید کرد که دانشگاه نیز به موضوع آب، بیکاری و بسیاری مسائل دیگر توجه دارد آه تو وی گفت: دولت ما از زمانی که از مردم فاصله گرفته، از دانشگاه فاصله گرفته و می خواهد دانشگاه مرکز اندیشه حکومتی باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه با بیان مطالبات هیچ اتفاقی نمی افتد، ما می خواهیم این اتفاق در صحنه بیفتد و این مستلزم حضور جدی در صحنه است، گفت: با سخنرانی و بخشنامه هیچ اتفاقی نمی افتد، چقدر قانون روی زمین گذاشتیم و “اجرا نشدند؛ بسیاری از قوانین اجرایی نشده است، فقط قانون نیست، بلکه باید زمینه اجرا و خروج از گلوگاه های اداری فراهم شود.

برنامه زمانبندی اجرای راه آهن تا ده روز آینده مشخص می شود

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه بحث اشتغال در لرستان بحث مهمی است، تصریح کرد: در برخی استان ها بحث اشتغال حرف اول را می زند. بنابراین، همه باید کمک کنند، فقط درخواست از حاکم کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسکن موتور محرکه است و کاری که آقای قاسمی وزیر راه و شهرسازی لرستان آغاز کرد، خوشحال است و می تواند موتور محرک و احیای صنایع باشد، افزود: در اشتغال فکر می کنم ما خواهان برنامه کوتاه مدت و میان مدت مشکل بیکاری در این استان است مشکلات باید کاهش و حل شود.

رئیس جمهور در خصوص پروژه راه آهن درود – خرم آباد گفت: زمانبندی اجرای این پروژه باید تا ده روز آینده مشخص شود. چون این پروژه جوجو اینها قضایای مردم لرستان و عقب ماندگی است که باید جبران شود. لرستانی ها قرار بود چند سال پیش صدای بوق قطار را بشنوند.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: آقای وزیر راه و شهرسازی پیگیر اجرای پروژه راه آهن هستند و به مردم اطلاع رسانی می شود.

وی همچنین بر بازسازی مدارس فرسوده لرستان تاکید کرد.

استفاده از وام سیل زدگان درست است

حجت الاسلام رئیسی در ادامه سخنان خود به سایر پیشنهادات مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: نکته درستی که مطرح شد این است که برخی روستاها ظرفیت کمک ندارند و برخی روستاها مرتبط هستند، پیشنهاد خوبی است. فرآیندهای بالا باید انجام شود.»

وی با تشریح صحیح این موضوع به درخواست تعویق وام سیل زدگان اشاره کرد و گفت: باید مشکل مردم را حل کنیم و در این راستا به کسانی که نمی توانند زمان بدهیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به دیدار با نمایندگان کشاورزان، به ایده اشتغال‌زایی یک جوان در حوزه گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: اگر زمینه را به افراد مستعد بدهیم، می‌توانند تا 30 هزار شغل ایجاد کنند. در این زمینه.”

به جوانان اعتماد کنید

آن را ذکر کنید وارد وی با بیان اینکه از گیاهان دارویی نیز بیشتر از روغن می توانیم بگذریم، افزود: به جوانان، امام و مقام معظم رهبری اعتماد کنید و به جوانان نیز اعتماد کنید چرا که هر جا زمینه را فراهم کردیم منشا کسب و کار بودند.

وی همچنین به مشکلات دو شرکت بزرگ خودروسازی سامان کاشی بروجرد اشاره کرد و خواستار پیگیری مشکلات قضایی این دو صنعت از سوی رئیس کل دادگستری لرستان شد تا این دو صنعت به شغل تبدیل شوند.

رئیس جمهور خواستار تشکیل کارگروهی از سوی وزیر شد و گفت: اینجا زیرساخت ها وجود دارد و باید محل کار را ببینیم و باید این مشکل را حل کنیم. سکوت با کمک اصولگرایان در حل مشکل واحدهای تولیدی چون برخی واحدها بی انصافی هستند. آنها متوقف شدند.

حجت الاسلام رئیسی همچنین خطاب به کارگران زن شهرستان دلفان بر لزوم جست و جوی کار ویژه بانوان و ایجاد مشاغل آبرومند برای بانوانی که امرار معاش خانواده خود را تامین می کنند تاکید کرد زیرا شرایط فعلی مناسب نیست و باید سازوکاری ایجاد کنیم.

این سوال هم در مورد وجود آب و برق و گاز در روستاها مطرح شد اما چرا روستایی در روستا نمانده است؟ وی افزود: مهم ترین دلیل این است که اقتصاد روستا خرج نمی شود و نتیجه کسب و کار در روستاها باید به گونه ای باشد که روستایی در روستا بماند.

آن تمام شده است…

دکمه بازگشت به بالا