کانادا صادرات تجهیزات نظامی به عربستان سعودی را متوقف می کند



وزیر امور خارجه فرانسه ، فرانسوا فیلیپ شامپاین گفت: “پیشرفت چشمگیر” در این توافق موجب صرفه جویی در هزاران شغل در شرکت فرعی General Dynamics در کانادا می شود.

به گزارش رویترز ، این اقدام پس از عقب نشینی نخست وزیر کانادا ، جاستین تروودو از اظهارات دسامبر 2018 در مورد تمایل وی برای خروج از این توافقنامه است.

شامپاین گفت: طبق شرایط توافق نامه مذاكره شده ، اگر كانادا متوجه شود كه عربستان سعودی از وسایل نقلیه برای اهداف اعلام شده خود استفاده نمی كند ، می تواند مجوز تیم را بدون مجازات به تأخیر بیندازد و یا لغو كند و اتاوا نیز یافته های خود را مرور خواهد كرد. این فروشگاه تمام اسلحه های ذکر شده را تقویت می کند.

وزیر به خبرنگاران گفت: این یک چک سفید نیست برای هر کسی که می خواهد چیزی را به عربستان سعودی صادر کند.

پیش از این Trudeau گفته بود که فسخ قرارداد جریمه های بزرگی را به دنبال خواهد داشت ، اما جزییات آن را ارائه نکرده است. با این حال ، شامپاین گفت که جریمه لغو فروش تقریبا برابر با ارزش آن است.

حزب مخالف دموکراسی جدید گفته است که اتاوا “در حال ارسال وسایل نقلیه زرهی به یک دولت استبدادی ، غیر دموکراتیک با سوابق نامناسب حقوق بشر” است و خواستار فسخ این قرارداد شد.

شامپاین گفت: “ما از وضعیت حقوق بشر به ویژه حقوق زنان در عربستان سعودی نگران هستیم.”

310311


تمامی نوشته های سایت بر پایه پرتال پیشرفته خبری، اقدام به خبررسانی می نماید، به همین خاطر مسوولیت تمام مقالات سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و وب سایت دیباروز هیچ مسوولیتی در قبال تمامی محتوای منتشر شده در سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا