کلاس های شلوغ و بودجه ناکافی، مدارس ابتدایی بریتانیا را وارد بحران کرده است
از کمبود معلمان تا شکاف عمیق آموزشی؛
تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس بریتانیا بسیار زیاد شده است و می توان گفت بریتانیا از جمله کشور هایی است که از نظر تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی در صدر جدول جهانی قرار دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا نتایج یک گزارش بین المللی که گاردین منتشر کرده حاکی از ان است که تعداد دانش آموزان کلاس های مدارس ابتدایی در بریتانیا به یک بحران در این کشور تبدیل شده است و بنابر آمار تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی بریتانیا حتی از کشورهای مکزیک ترکیه و کلمبیا نیز بیشتر است.
نتایج مطالعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) که وضعیت آموزش و پرورش در حدود ۵۰ کشور را مقایسه کرده است نشان می دهد که معلمان مدارس ابتدایی در بریتانیا با کلاس های پرجمعیت و حضور ۲۷ دانش آموز در هر کلاس مواجه هستند.
تنها در شیلی کلاس ها پرجمعیت تر هستند و تعداد دانش آموزان ۲۸ نفر در هر کلاس است. در ژاپن نیز هر کدام از کلاس های ابتدایی دارای ۲۷ دانش آموز هستند. در مقایسه در لوکزامبورگ و کرواسی تنها ۱۵ دانش آموز در هر کلاس حضور دارند در حالی که میانگین نتیجه مطالعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی برابر ۲۱ دانش آموز است.
این گزارش همچنین نشان می دهد که نسبت دانش آموز به معلم در بریتانیا در میان کشور ها در رتبه پنجم و پس از هند مکزیک کلمبیا و برزیل قرار دارد.
«دنیل کبده» دبیر کل اتحادیه ملی آموزش بریتانیا در مورد این یافته ها گفت: نتایج این مطالعه برای هر کودک پیامد های مهمی دارد. کلاس های پرجمعیت به معنی اختصاص زمان کمتر برای ارتباط با هر دانش آموز است و این امر پشتیبانی مستقیم از هر دانش آموز را دشوارتر می کند.
مطالعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی همچنین نشان داد که بریتانیا در زمینه سرمایه گذاری در آموزش دوران ابتدایی نسبت به کشور های مشابه عقب تر است و هزینه ها برای کودکان خردسال به طور قابل توجهی کمتر از میانگین است.
«دنیل کبده» دبیر کل اتحادیه ملی آموزش بریتانیا: نتایج گزارش سالانه معتبر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به جهان نشان داد که سیاستمداران بریتانیا در حال آسیب رساندن به جایگاه بین المللی ما هستند.
این گزارش سالانه که امسال بر مسائل برابری متمرکز بود همچنین نشان داد که تفاوت های منطقه ای در دستاورد های آموزشی در بریتانیا بیشتر از بسیاری از کشور های دیگر است. به عنوان مثال ۷۱ درصد از افراد ۲۵ تا ۶۴ ساله در لندن دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند و این در حالی است که این رقم در شمال شرق انگلستان ۴۲ درصد است.
این مطالعه نشان داد که معلمان در بریتانیا جوان تر و به همین دلیل کم تجربه تر از همتایان خود در بیشتر کشور های دیگر هستند. در این گزارش همچنین به مشکلات حفظ معلمان در انگلستان اشاره شد جایی که ۹درصد از معلمان در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ از شغل خود استعفا دادند که این رقم نسبت به کشور های دیگر در بالاترین حد قرار دارد.
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در مطالعه یاد شده تفاوت چشمگیری در برآورد هزینه بین بریتانیا و سایر کشور ها اشاره کرد؛ به طوری که براورد هزینه ها برای یک دانش آموز تمام وقت در آموزش عالی در بریتانیا تقریبا دو برابر میانگین دیگر کشورها در مطالعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است. این در حالی است که در دوره های ابتدایی این هزینه بسیار کمتر از میانگین مطالعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است و در میان پایین ترین کشور ها قرار دارد.این گزارش همچنین به اختلاف ۲۷ درصدی در مشارکت بین کودکان خانواده های ثروتمند و فقیر در بریتانیا اشاره کرد.
«بریجیت فیلیپسون» وزیر آموزش بریتانیا در مراسمی با اشاره به انتشار این گزارش گفت: ما باید آموزش و مراقبت اولیه از کودکان را به درستی انجام دهیم تا همه کودکان بهترین شروع زندگی را داشته باشند و همه والدین قدرت ادامه کار خود را پیدا کنند اما همانطور که گزارش نشان می دهد عدم تناسب در ثبت نام کودکان بین خانواده های ثروتمند و فقیر در بریتانیا یکی از بزرگترین چالش ها در مطالعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است.
«پل وایتمن» دبیر کل انجمن ملی مدیران مدارس گفت: این واقعیت که بریتانیا در میان پایین ترین کشور های مطالعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی از نظر هزینه برای هر دانش آموز در آموزش ابتدایی قرار دارد باید مایه نگرانی جدی ما باشد. آموزش با کیفیت بالا در دوران ابتدایی یکی از مهمترین نکاتی است که ما باید آن را به عنوان یک راه حل برای رفع شکاف آموزشی و یک اولویت ملی در نظر بگیریم.
کبده در انتها گفت: نتیجه چهارده سال کاهش بودجه در حوزه آموزش و پرورش توسط محافظه کاران مشخص شد. گزارش سالانه معتبر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به جهان نشان داد که سیاستمداران بریتانیا در حال آسیب رساندن به جایگاه بین المللی ما هستند.
انتهای پیام/