اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

کیف پول سخت افزاری چگونه کار می‌کند؟

چرا باید از کیف پول سخت افزاری استفاده کنیم؟

فروشگاه ولت سنتر: مزایای استفاده از کیف پول سخت افزاری بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. شما می‌توانید با انتخاب یک امن مانند نوبیتکس تا حد زیادی خیال خود را راحت کنید، اما هکرها همیشه به دنبال نقطه ضعف‌هایی می‌گردند که شاید متوجه آن‌ها نشده باشید. کیف پول‌های آنلاین، نرم افزاری و اصطلاحاً گرم بیشتر در معرض خطر قرار دارند ولی زمانی که کیف پول شما آفلاین باشد کار برای هکرها و سارقان بسیار سخت‌تر خواهد شد. از آنجایی که احتیاط شرط عقل است، تهیه کیف پول سخت افزاری که در اکثر موارد آفلاین است، بهترین راه برای تأمین امنیت دارایی‌های ارزشمند شما خواهد بود. قبل از این که آموزش استفاده از کیف پول سخت افزاری را شروع کنیم، بهتر است مزایای استفاده از کیف پول سخت افزاری را بررسی کنیم:

امنیت بسیار بالا؛ مزیت اصلی استفاده از کیف پول سخت افزاری

بهترین فروشگاه کیف پول سحت افزار: با استفاده از کیف پول سخت افزاری می‌توانید حتی زمانی که کامپیوتر یا شبکه‌ای که از آن استفاده می‌کنید امن نیست، امنیت دارایی‌های دیجیتال خود را حفظ کنید. کیف پول سخت افزاری مقاومت بالایی در مقابل حملات سایبری، سایت‌های فیشینگ و بدافزارهایی مانند ویروس‌ها دارد. علاوه براین شما تا زمانی که قصد جا به جایی دارایی‌های خود را داشته باشید، نیازی نیست دسترسی مستقیمی به آن‌ها داشته باشید. برای مثال زمانی که در حال بررسی و تصمیم گیری برای خرید ارز دیجیتال جدید هستید، کیف پول شما آفلاین خواهد بود و هیچ کس نمی‌تواند به آن دسترسی پیدا کند. تنها زمانی که قصد فروش یا خرید دارایی جدید را داشته باشید کیف پول شما آنلاین خواهد شد. در این صورت تقریباً غیر قابل هک خواهد بود.

نگهداری یکجا از همه داراییهای دیجیتال

یک کیف پول سخت افزاری می‌تواند با بلاکچین های مختلفی به راحتی کار کند. این موضوع به شما اجازه می‌دهد تا از بیت کوین، اتریوم، ترون، بیت کوین کش و سایر ارزهای دیجیتال خود همزمان در یک محل نگهداری کنید. از طرفی همه این دارایی‌های دیجیتال با کلمات عبور یکسان قابل دسترسی و نگهداری هستند. این موضوع برای تریدرهای حرفه‌ای که پورتفولیو متنوعی دارند یک مزیت مهم محسوب می‌شود. شما می‌توانید همه دارایی‌های خود را در یک کیف پول سخت افزاری قرار دهید و هر زمان که نیاز داشتید یکی از آن‌ها را برای خرید و فروش انتخاب کنید.

برای مثال شما می‌توانید در سایت نوبیتکس را مشاهده کنید و براساس میزان سود مد نظر خود اقدام به خرید یا فروش بیت کوین نمایید. در این زمان کافی است تا از کیف پول سخت افزاری خود مقداری از بیت کوین مد نظر خود را به کیف پول سایت منتقل کنید و معامله خود را انجام دهید. شما می‌توانید با سود فروش بیت کوین خود، اتریوم، ترون یا هر ارز دیجیتال دیگری خریداری کنید و این ارز دیجیتال جدید را نیز در همان کیف پول سخت افزاری ذخیره نمایید.

استفاده راحت و آسان؛ به راحتی آب خوردن!

استفاده از کیف پول سخت افزاری بسیار ساده‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید. کیف پول سخت افزاری در اغلب موارد یک وسیله کوچک به اندازه یک فلش است که به راحتی می‌توانید با خود حمل کنید و در هر زمانی از آن استفاده نمایید. کیف پول سخت افزاری این امکان را به شما می‌دهد که به نرم افزارهای غیر متمرکز () بدون نیاز به ساخت اکانت جدید وارد شوید. در اکثر موارد استفاده از این کیف پول‌ها به راحتی اتصال یک فلش به کامپیوتر است. در ادامه بیشتر با نحوه استفاده از کیف پول سخت افزاری آشنا خواهیم شد.

نحوه کار کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری چگونه کار میکند؟

در واقع کار اصلی کیف پول سخت افزاری امن نگه داشتن کلید خصوصی و امکان تأیید تراکنش‌ها در بلاکچین است. در واقع ارزهای دیجیتال هیچوقت درون کیف پول سخت افزاری ذخیره نمی‌شوند و همیشه در بلاکچین باقی می‌مانند. کیف پول‌های سخت افزاری کلیدهای خصوصی (Private keys) را ذخیره می‌کنند. از کلیدهای خصوصی برای باز کردن قفل آدرسی در شبکه بلاکچین که دارایی‌های شما در آن قرار دارد، استفاده می‌شود.

کیف پول‌های سخت افزای کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین نگهداری می‌کنند که این موضوع باعث کاهش ریسک حملات اینترنتی و هک کردن آدرس شما در شبکه بلاکچین می‌شود. زمانی که قصد انجام تراکنش را داشته باشید، درخواست به کیف پول سخت افزاری شما ارسال می‌شود و تنها زمانی که شما با وارد کردن رمز خود تأیید کنید، تراکنش با استفاده کلید خصوصی ذخیره شده در کیف پول سخت افزاری انجام می‌گیرد. برای مثال اگر پایین آمده و قصد فروش آن را دارید، ابتدا باید کیف پول خود را به اینترنت وصل کنید سپس تراکنش را تأیید نمایید تا انتقال به کیف پول یا آدرس دیگری انجام گیرد.

کیف پول سخت افزاری لجر، بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

آموزش استفاده از کیف پول سخت افزاری لجر

لجر یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری است که به دلیل مزایای فوق العاده ای که دارد مورد توجه تریدرها قرار گرفته است. در آموزش استفاده از کیف پول سخت افزاری، به نحوه استفاه از کیف پول لجر نانو اس و لجر نانو ایکس می‌پردازیم. Nano S محصول قدیم‌تر شرکت لجر و Nano X محصول جدیدتر و پیشرفته‌تر آن محسوب می‌شود. هر دو این کیف پول‌ها از بیت کوین، اتریوم و تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کنند.

مزیت استفاده از کیف پول سخت افزار لجر نانو X

راه اندازی دستگاه لجر نانو S و X

در این قسمت از آموزش استفاده از کیف پول سخت افزاری، به نحوه راه اندازی دستگاه‌های nano s و nano X می‌پردازیم. ابتدا نرم افزار Live را از سایت .com روی کامپیوتر یا گوشی خود نصب کنید. حالا مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کیف پول سخت افزاری را به کامپیوتری یا گوشی همراه خود متصل کنید
  • دو کلید دستگاه را همزمان فشار دهید. بعد از نمایش عبارت New Device کلید سمت راست را فشار دهید.
  • PIN Code یا رمز عبور خود را وارد کنید. برای اینکار از دکمه‌های دستگاه کمک بگیرید.
  • بعد از ورود رمز عبور، Recovery phase که یک دنباله تصادفی از ۲۴ کلمه خاص است به شما نمایش داده می‌شود. این عبارت‌ها را روی برگه Recovery Sheet با رعایت ترتیب یادداشت کنید. با استفاده از این دنباله ۲۴ کلمه‌ای می‌توانید در صورت مفقودی یا فرامشوی رمز، اطلاعات حساب خود را بازیابی کنید. بدون این دنباله بازگرداندن اطلاعات حساب امکان پذیر نخواهد بود. با توجه به اهمیت این برگه، آن را در محل امنی نگهداری کنید.
  • حالا ۲۴ کلمه یادداشت شده را وارد دستگاه کنید
  • دستگاه شما فعال شد

بعد از فعال سازی کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس یا ایکس وارد برنامه نصب شده روی گوشی یا کامپیوتر شوید و از قسمت Manager، برنامه ارزهای دیجیتالی که قصد ذخیره آن‌ها را دارید را انتخاب و نصب نمایید. نانو اس تا ۲۳ برنامه و نانو x تا ۱۰۰ برنامه را در خود جای می‌دهد. بیت کوین، ریپل، اتریوم، ایاس، استلار، ترون، لایت کوین، بیت کوین کش و … از جمله مهم‌ترین ارزهای دیجیتالی هستند که توسط لجر پشتیبانی می‌شوند. شما می‌توانید از این کیف پول سخت افزاری در کنار کیف پول نوبیتکس استفاده کنید و همزمان از امکانات هر دو مانند مشاهده در کیف پول نوبیتکس و ذخیره امن آن در لجر نانو بهره مند شوید.

نحوه استفاده از کیف پول سخت افزاری trezor

آموزش استفاده از کیف پول سخت افزاری ترزور One و T

ترزور یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزار محبوب تریدر ها است که از بیش از ۱۶۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و دارای امنیت مناسبی برای حفاظت از دارایی‌هایی ارز دیجیتال شما است. مراحل راه اندازی و استفاده از هر دو مدل ترزور تی و ترزور وان شبیه یک دیگر است.

نوشتن عبارت‌های بازیابی، مهم‌ترین مرحله نصب کیف پول سخت افزاری

قیمت کیف پول سخت افزاری |قیمت کیف پول سخت افزاری دیجی کالا

نحوه راه اندازی کیف پول ترزور

در آموزش استفاده از کیف پول ترزور ما با سه روش نصب و راه اندازی کیف پول ترزور سر و کار داریم. نصب از طریق myTREZOR.com به صورت آنلاین، نصب به کمک افزون کروم ترزور به صوت آفلاین و در نهایت استفاده از command line، سه روش نصب کیف پول ترزور هستند. از آنجایی که نصب از طریق افزونه کروم به دلیل آفلاین بودن آن دارای امنیت بیشتری است ما آموزش نصب کیف پول سخت افزاری ترزور را با روش فعال سازی از طریق کروم آموزش می‌دهیم:

  • اتصال کیف پول سخت افزاری ترزور به کامپیوتر
  • مراجعه به آدرس trezor.io/start
  • انتخاب مدل دستگاه از بین trezor one و trezor T
  • کلیک روی continue to و انتقال به صفحه نصب افزونه
  • نصب افزونه کروم ترزور و فعال سازی آن
  • نصب آخرین نسخه framware روی دستگاه
  • تطبیق framware fingerprint نمایش داده شده روی دستگاه و تأیید آن

بعد از طی کردن مراحل بالا دستگاه را از درگاه USB خاج کنید و دوباره آن را متصل نمایید. حالا به آدرس .trezor.io مراجعه کنید و مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • انتخاب نام برای دستگاه
  • تعیین PIN Code برای دستگاه. برای تعیین کد یک صفحه شامل ۹ خانه مربعی به شما نمایش داده می‌شود. درون دستگاه نیز این ۹ خانه حاوی عددهای ۱ تا ۹ دیده می‌شوند. برای تعیین یک رمز چهار رقمی کافی است تا اعداد انتخاب شده را مشابه تصویر درون دستگاه در مرورگر خود وارد کنید. ترتیب انتخاب اعداد نیز مهم هستند. برای مثال برای رمز ۵۶۷۹ ابتدا باید عدد ۵ را در محل خود قرار دهید و به ترتیب سایر اعداد را وارد کنید.
  • حالا ۲۴ عبارت بازیابی یا Recovery phrase نمایش داده می‌شود که باید آن را روی کاغذ نوشته و آن را در جایی امنی قرار دهید.
  • مجدداً وارد .trezor.io شوید و پین خود را وارد کنید. حالا می‌توانید به راحتی ارز دیجیتال را ارسال و دریافت کنید.
دکمه بازگشت به بالا