کیملیک ترکیه چیست؟

کیملیک ترکیه چیست؟ می دانید که ترکیه یکی از کشورهایی است که برای سفر به آن نیازی به ویزا نداریم. اما نه همیشه! ایرانی ها می توانند تا 3 ماه بدون ویزا در ترکیه بمانند اما برای اقامت بیشتر از 3 ماه نیاز به دریافت کارت کیملیک دارند. از آنجایی که معنای لغوی کلمه کیملیک همان هویت است، این کارت هویت شما را در ترکیه نشان می دهد. به لطف کارت Kymlik de Türkiye، شهروندان این کشور حداقل یک سال اجازه اقامت دارند.

اما چگونه می توان کارت Kymlik را دریافت کرد؟ مدت زمان صدور کارت چقدر است؟ آیا گرفتن کارت کیملیک در ترکیه شرایط خاصی دارد؟ ما سعی کردیم در این مقاله به همه این سوالات و موارد مشابه مورد علاقه بسیاری پاسخ دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

کارت کیملیک ترکیه چیست؟

کارت کیملیک ترکیه چیست و به چه معناست؟ کیملیک ترکی یا Tc kimlik karti کاملا شبیه کارت ملی در ایران است. حضور آن تابعیت ترکیه را تایید نمی کند. در عوض، فقط اقامت افراد مجاز را تأیید می کند. به لطف این کارت، افرادی که در ترکیه زندگی می کنند هویت مشخصی خواهند داشت. بنابراین برای افرادی که قصد اقامت بیش از 3 ماه در ترکیه را دارند الزامی است.

اطلاعات کارت کیملیک ترکیه شامل مشخصات هویتی فرد مانند عکس، نام، سال تولد، ملیت و غیره می باشد. همچنین هر کارت دارای یک شماره شناسایی 11 رقمی است که با 99 و T.S شروع می شود. (TC مخفف جمهوری ترکیه است.)

اطلاعاتی مانند شهر، محل سکونت، نوع اقامت، تاریخ صدور مجوز اقامت، مدت اقامت و غیره. در پشت کارت Kymlik قرار دارد. مدت اقامت افراد اعتبار کارت کیملیک او را تعیین می کند.

لطفا توجه داشته باشید که نداشتن کارت کیملیک ممکن است برای شما مشکل ساز باشد. اگر این مشکل توسط پلیس ترکیه کشف شود، در تمام روزهایی که بدون کارت کیملیک در ترکیه زندگی کرده اید، در هنگام خروج از کشور اخراج یا جریمه می شوید.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت کیملیک چیست؟

اول از همه مهم ترین شرط اخذ کیملیک ترکیه اخذ اقامت ترکیه است که معمولا یک ساله می باشد. این اقامت را می توان از راه های مختلفی مانند خرید خانه در ترکیه، تحصیل یا سرمایه گذاری به دست آورد. بنابراین اگر شرایط اداره مهاجرت برای اخذ اقامت ترکیه را نداشته باشید، نمی توانید کارت کیملیک دریافت کنید.

همچنین برای دریافت کارت کیملیک از ترکیه لازم است که سابقه رفتار خلاف قوانین ترکیه نداشته باشید و خود و اعضای خانواده تان بیمه داشته باشید. (مفهوم قانون نه تنها کیفری است، اشتغال بدون پروانه یا اقامت غیرمجاز و موارد مشابه را نیز شامل می شود).

راه های تهیه کیملیک ترکی

کارت کیملیک ترکیه را از دو طریق می توانید تهیه کنید: خرید خانه و تحصیل.

برای دریافت کارت کیملیک با شرکت مهاجرتی شاهان تماس بگیرید.

با خرید ملک کیملیک ترکی دریافت کنید

خرید ملک در ترکیه یکی از راه های متقاضیان برای دریافت کیملیک کارت می باشد. ارزش ملک در این زمینه مهم است. اگر ملک شما در شهرهای کوچک ترکیه است حداقل 50000 دلار و اگر در شهرهای بزرگ مانند استانبول، آنکارا و … باشد باید حداقل 70000 دلار ارزش داشته باشد.

یکی از ملزومات خرید ملک در ترکیه اخذ گزارش ارزیابی و یا گزارش کارشناسی می باشد که برای جلوگیری از سودجویی و اطمینان از قیمت واقعی ملک مورد نظر استفاده می شود. تهیه این گزارش حدود 2 روز زمان می برد.

پس از انجام این مراحل، نوبت به نگارش رسمی سند مالکیت می رسد. در ترکیه به اسناد رسمی تاپو و به دفاتر اسناد رسمی نوتر می گویند. روز معامله تعیین می شود و خریدار و فروشنده به دفتر اسناد رسمی مراجعه می کنند. یک مترجم رسمی مجاز از وزارت دادگستری ترکیه نیز باید هنگام انجام مذاکرات بر اساس قوانین ترکیه حضور داشته باشد. اگر این شخص وجود نداشته باشد و مجاز نباشد، سردفتر باید این قانون را اعمال کند، پس شما حق اعتراض دارید.

پس از انجام مراحل، انتقال وجه انجام می شود و طرفین قرارداد اصلاحی یا همان را با تاپو امضا می کنند تا انتقال ملک با موفقیت انجام شود. اما برای استفاده از خدمات شهری ترکیه باید به آب و برق و … مراجعه کنید و انشعابات لازم را به نام خود انجام دهید.

با سند رسمی خرید خانه و مدارک مربوطه می توانید برای شناسه ترکیه اقدام کنید. در قسمت های بعدی به مراحل دریافت کارت کیملیک می پردازیم.

با تحصیل در ترکیه به اوج ترکیه دست پیدا کنید

برای دریافت شناسنامه تحصیلی باید از دانشگاه قبول شده و مراحل ثبت نام را انجام دهید. پس از تکمیل مراحل ثبت نام مطابق با مقررات دانشگاه، برگه پذیرش تحصیلی متوسطه برای شما صادر می شود که باید به اداره مهاجرت ترکیه یا گوچ ارائه شود.

مدارک خود را به دفتر گوچ ارسال کنید. باید برای مصاحبه برنامه ریزی شود. در طول مصاحبه باید مدارک اقامت تحصیلی خود را برای تایید ارائه دهید. اگر مدارک شما کافی است پس از تایید مجوز تحصیل، کارت کیملیک ترکیه برای شما صادر می شود. صدور این کارت 10 روز طول می کشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت کیملیک

برای دریافت کارت کیملیک مدارک متعددی لازم است. دفاتر مهاجرت معمولاً به متقاضیان یک ماه فرصت می دهند تا این مدارک را تکمیل کنند. در غیر این صورت، درخواست برای کارت Kymlik ممکن است به تاخیر بیفتد یا حتی رد شود.

مهمترین این اسناد عبارتند از:

پرینت رنگی فرم رندو یا درخواست اقامت ترکیه

کپی رنگی اصل پاسپورت

سند خرید ملک (tapu) با مهر رسمی دفتر اسناد رسمی (در صورتی که پس از خرید ملک برای اقامت موقت اقدام می کنید، این مدرک ضروری است)

ماهیت پذیرش متوسطه در دانشگاه در صورت وجود اقامتگاه علمی

پشت 6 عکس نوشته شده

کد کلاس یا کد مالیاتی

رسید پرداخت کارت کیملیک و صدور حق زمین

کپی رنگی تمبر ورودی نهایی در ترکیه

شناسنامه برای کودکان زیر 18 سال

بیمه نامه سلامت (برای افراد بین 18 تا 65 سال)

تأیید آدرس شهرداری مناسب است

در گذشته مدارکی مانند سابقه کیفری یا گواهی نگهداری نیز مورد نیاز بود، اما اکنون دیگر در فهرست مدارک اجباری قرار نمی گیرند.

دکمه بازگشت به بالا