عمومی

آیا خرید خانواده مسئولان از ترکیه یا اقامت در آمریکا عیب است؟

پشت کردن به باورها و ارزش‌های نسل گذشته در میان نسل‌های پس از انقلاب تنها به فرزندان شهروندان عادی محدود نمی‌شود، بلکه به فرزندان بسیاری از مسئولان نیز محدود می‌شود. آنها هم مانند دیگر جوانان ایرانی عاشق خرید در ترکیه هستند. اگر می توانستند در آمریکا و اروپا زندگی کنند. مهاجرت به استرالیا و داشتن فرزند در کانادا برای اخذ شهروندی کانادا و بالعکس.

من به خودی خود نه مشکلی با خرید دختر آقای قالیباف از ترکیه دارم و نه اقامت پسرم معصومه ابتکار یا دختر آقای علی لاریجانی در آمریکا را گناه کبیره می دانم. از آنجایی که میلیون‌ها ایرانی دیگر چنین انتخاب‌هایی کرده‌اند، به خودم اجازه نمی‌دهم درباره انتخاب‌های آنها قضاوت کنم. این حقی است که خداوند به هر انسانی داده است که هر کجا که می خواهد زندگی کند. من هرگونه دخالت دولت یا افکار عمومی در این حوزه ها را دخالت غیرمجاز در حریم خصوصی شهروندان می دانم.

البته فکر می کنم فرزندان مقاماتی که برای خرید یا زایمان در کانادا به ترکیه می روند با هزینه خودشان هستند و به بیت المال تخلفی صورت نگرفته است. از این رو حذف دکتر علی لاریجانی از سوی شورای نگهبان به دلیل اقامت دخترش در غرب را نقض آشکار قانون و دخالت در حریم خصوصی و حریم خصوصی شهروندان می دانم. من نیز اقدامی مشابه آقای قالیباف در انتخابات ۹۶ که فرصت طلبانه از خرید دختر وزیر آموزش و پرورش در دولت آقای روحانی از ایتالیا سوء استفاده کرد، غیراخلاقی و عوام فریبانه می دانم.

اگر می خواهیم استعفای آقای قالیباف را مطالبه کنیم باید به خاطر حرکت ایشان باشد که جایگاه مجلس را به یک نهاد تنزل داده اند، بله، این باید فداکاری باشد. این سوال باقی می ماند که پس مشکل چیست؟ مشکل ریا و ریا است. مشکل سردادن شعارهای عوام فریبانه و عوام فریبانه با بیوگرافی ساده از افراد و رفتار متفاوت است.

دکمه بازگشت به بالا