علمی و پزشکی

گامی مهم در جهت بهبودی روند درمان بیماران پارکینسون

با توجه به نقل قول های شفاف IO ، تا کنون ، این واقعیت که “ناحیه حرکتی مغز میانی” حرکات پیچیده ای مانند تغییر وضعیت را کنترل می کند و کار هر چهار اندام را هنگام راه رفتن هماهنگ می کند ، دست کم گرفته نشده است. مغز هنوز به طور کامل درک نشده بود.

اما در مطالعه اخیر ، محققان سوئیسی توانستند نشان دهند که گروه های مختلفی از نورون ها در این ناحیه از مغز وجود دارند که علاوه بر راه رفتن ، سایر حرکات بدن را نیز کنترل می کنند. پزشکان می گویند این یافته ها می تواند راه را برای درمان بهتر بیماری پارکینسون هموار کند.

در این مطالعه ، پروفسور سیلویا آربر از دانشگاه بازل و تیمش ناحیه حرکت بین مغز موش ها را مورد بررسی قرار دادند. پس از تحقیق ، آربر توانست گروهی از سلول های عصبی را پیدا کند که نه تنها راه رفتن ، بلکه طیف وسیعی از حرکات دیگر را نیز تنظیم می کند. براساس یافته های خود ، محققان گفتند که نقش تعیین شده قبلی این بخش کلیدی از مغز میانی باید مورد تجدید نظر قرار گیرد. زیرا محققان قبلاً در مطالعات مختلف ذکر کرده بودند که این بخش فقط راه رفتن افراد را کنترل می کند.

آربر گفت: “من شگفت زده شدم که متوجه شدم بسیاری از سلول های عصبی در این ناحیه از مغز ، که بیشتر آنها با راه رفتن ارتباط دارند ، هنگام راه رفتن غیرفعال می شوند.”

دو مجموعه نورون هنگام راه رفتن غیرفعال هستند

در طول تحقیقات ، دانشمندان دو مجموعه نورون را کشف کردند که یکی از آنها محرک هایی را به نخاع می فرستد و دیگری در جهت مخالف به قسمت هایی از ناحیه ای از مغز به نام گانگلیون های پایه متصل می شود. آزمایشات نشان داده است که سلول های عصبی متصل به نخاع هنگام ایستادن موش ها افزایش می یابد و هنگامی که حیوانات پای جلویی خود را حرکت می دهند فعال می شوند. با این حال ، تنها بخش کوچکی از این نورون ها در حین راه رفتن فعال شدند.

سپس محققان دو مجموعه نورون را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند آن سلولهای عصبی که مستقیماً به نخاع متصل شده اند هنگام کشش یا تغییر بدن فعال تر هستند و مجموعه دیگری از نورونها در تنظیم حرکات مختلف بدن نقش دارند.

نتایج این مطالعه نه تنها به ارزیابی مجدد ایده قدیمی محققان در مورد نقش ناحیه حرکتی بین مغز می پردازد ، بلکه ممکن است منجر به ایجاد درمان های جدیدی برای گروهی از بیماران پارکینسون شود که مبتلا به بیماری پارکینسون نیستند. به دارو پاسخ دهد

دانشمندان قصد دارند نقش منطقه بینابینی را در انتخاب حرکات در مطالعات بسیار دقیق آینده مطالعه کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Cell منتشر شد.

دکمه بازگشت به بالا