اجتماعی

گسترش شهرهای قرمز کرونا از جنوب به سمت مرکز کشور

شهرهای سرخ کرونا از جنوب به مرکز کشور در حال گسترش هستند و این هشداری است برای موج پنجم بیماری. در حالی که شاهد جهش هایی هستیم که در هند و آفریقای جنوبی در برخی مناطق جنوبی کشور شناسایی شده اند.

به گزارش دیباروز ، در حال حاضر 181 میلیون و 186 هزار و 17 مورد بیماری کووید -19 در جهان وجود دارد که از این تعداد 165 میلیون و 772 هزار و 239 نفر بهبود یافته اند اما متأسفانه 3 میلیون و 925 هزار و 227 نفر جان خود را از دست داده اند. در همین زمان ، در کشور ما 3 میلیون و 167 هزار و 741 نفر به بیماری ویروس کرونا قلب مبتلا شدند که از این تعداد 28 هزار و 35633 بیمار بهبود یافتند و 83 هزار و 845 نفر از هموطنانمان به دلیل بیماری ویروس کرونا قلب درگذشتند.

در حال حاضر ، طبق گفته وزارت بهداشت ، هفته گذشته شاهد افزایش مداوم تعداد موارد مثبت سرپایی در کرونا بودیم و تعداد بیماران سرپایی مثبت در کشور در مقایسه با هفته قبل حدود 4 درصد افزایش داشت. در استان های جنوبی کشور به ویژه 5 استان بوشهر ، هرمزگان ، سیستان ، بلوچستان ، کرمان و یزد شاهد افزایش روند بیماری هستیم.

البته ، طبق گفته دکتر علی رضا رئیسی ، سخنگوی فرماندهی ملی ویروس کرونا ، باید توجه داشت که فصل گرما و ویروس های جهش یافته موجود ، قطعاً می توانند در شیوع بیماری م theثر باشند. بنابراین ، یک روش خاص برای پیشگیری از بیماری بیشتر ؛ اول پیروی از پروتکل ها و دوم واکسیناسیون سالمندان و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند.

قابل ذکر است که ، طبق آخرین آمار وزارت بهداشت ، وی 4،420،243 دوز اول واکسن کرونا را دریافت و 1،288،777 دوز دوم دریافت کرده و تعداد کل واکسن های تزریقی در کشور به 5،709،020 دوز رسیده است.

همزمان ، در حال حاضر 32 شهر سرخ ، 174 شهر نارنجی و 242 شهر زرد در کشور وجود دارد.

گسترش شهرهای تاج قرمز از جنوب به مرکز کشور

در عین حال ، باید توجه داشت که طبق گفته وزارت بهداشت ، در حال حاضر شاهد گسترش شهرهای قرمز تاج از جنوب به مرکز کشور هستیم. به طوری که شهر مهران در استان های ایلام ، تنگستان ، داستان ، دشتی ، دیر ، عسلویه و کنگان در شهرهای استان بوشهر ، دماوند و فیروزکوه در استان تهران و شهرهای ایرانشهر ، خاش ، زابل و زاهدان قرار دارد. در استان سیستان و بلوچستان و شهرهای جراش و لارستان. و لامرد در فارس ، بم ، رودبار جنوبی ، قلعه جنگ ، کرمان و منوجان در استان کرمان ، بستک ، بندرلنگه ، بندرعباس ، پارسیان ، جاسک ، حاج آباد ، خمر ، رودان ، قشم و میناب در استان هرمزگان و شهر یزد در یزد استان در مورد کرونا قرمز است.

طبق اعلام وزارت بهداشت ، تعداد موارد سرپایی مثبت که در هفته گذشته در کشور شناسایی شد ، یعنی از 28 ژوئن تا 3 ژوئیه 1400 ، 61293 نفر بود. تعداد بستری شدن های جدید در کشور در این مدت به 8 هزار و 410 نفر و تعداد مرگ و میرهای جدید به 854 نفر رسیده است.

بر این اساس ، در کشور ، شاهد کاهش اندکی در تعداد بیماران بستری در این بیماری (کمتر از نیم درصد) ، کاهش 8.2 درصدی در مرگ و میر ناشی از بیماری و افزایش 4 درصدی در بیماران هستیم. تعداد بیماران حاضر بیماران سرپایی نسبت به هفته قبل.

تهران

در تهران ، در هفته گذشته ، یعنی از 28 ژوئن تا 3 ژوئیه 1400 ، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده 5993 مورد ، تعداد بستری شدن در بیمارستان 1601 مورد و تعداد مرگ و میر جدید در این مدت 120 نفر بوده است.

بر این اساس ، در تهران شاهد کاهش 10.5 درصدی تعداد بیماران بستری در بیمارستان ، کاهش 32 درصدی در تعداد بیماران فوت شده و 8.7 درصدی افزایش در کلینیک های سرپایی هستیم.

همچنین ، در استان تهران ، در هفته های اخیر تعداد بستری ها و مرگ و میرها در این استان کاهش یافته است ، اما بستری شدن در بیمارستان ها بالاتر از میانگین کشوری و مرگ و میرها کمتر از میانگین کشوری است.

البرز

در هفته های اخیر تعداد بستری شدن ها و مرگ و میرها در این شهرستان افزایش یافته است و میزان بستری شدن در بیمارستان ها و مرگ و میر با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد.

درد

در استان ایلام روند رو به افزایش بستری در بیمارستان ادامه دارد ، اما در تعداد مرگ و میر در استان کاهش یافته است. در این هفته ، میزان بستری در بیمارستان بالاتر از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر کمتر از میانگین کشوری بود.

کرمان

در استان کرمان در هفته های اخیر ، افزایش قابل توجهی در بستری شدن در بیمارستان و تعداد مرگ و میرها افزایش یافته است. میزان بستری در بیمارستان بالاتر از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر در شهرستان بالاتر از میانگین کشوری است.

هرمزگان

تعداد موارد درمانی در شهرستان اندکی کاهش یافته است ، اما تعداد مرگ و میرها ثابت مانده است. میزان بستری شدن در بیمارستان و میزان مرگ و میر بسیار بالاتر از میانگین کشوری است. تقریباً دو برابر میانگین کشوری.

بوشهر

روند رو به افزایش بستری ها تا حدی متوقف شده است که امید می رود این وضعیت ادامه یابد یا کاهش یابد. اما تعداد کشته ها افزایش یافت. میزان آلودگی بالاتر از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر بالاتر از میانگین کشوری است.

افزایش دادن

در هفته های اخیر ، روند بستری شدن بیشتر در این شهرستان برای سومین هفته متوالی ادامه داشته و مرگ و میرها نیز افزایش یافته است. تعداد بستری شدن در بیمارستان ها از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر از متوسط ​​کشوری بیشتر است.

خوزستان

تعداد بستری ها در این هفته و تعداد مرگ و میرها در شهرستان کاهش یافت. با این حال ، میزان بستری شدن و مرگ و میر این شهرستان هنوز از متوسط ​​کشور بیشتر است.

سیستان و بلوچستان

در هفته های اخیر ، روند افزایش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر همچنان ادامه دارد. نرخ بستری شدن این شهرستان برای اولین بار در یک سال به میانگین کشوری رسیده و میزان مرگ و میر این شهرستان نیز از میانگین کشوری فاصله گرفته است.

شوالیه

در این هفته ، تعداد بستری ها و مرگ و میر در شهرستان همچنان افزایش می یابد. میزان بستری شدن در بیمارستان کمتر از میانگین کشوری است ، اما میزان مرگ کمی بالاتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا