اجتماعی

آخرین وضعیت مناطق سفید و قرمز کرونا / علت افزایش دوباره مبتلایان

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام وضعیت اخیر در مناطق سبز و سفید کرونا کشور گفت: “ما در حال وخامت هستیم و این بیماری در کشور رو به افول است و تعداد بیمارستان ها کاهش یافته است و حتی ممکن است در روزهای آخر تسویه شود.” پیدا کرده اند.

دکتر کیانوش جهانپور در گفتگو با دیباروز ، وی با توجه به وضعیت اخیر در مناطق کرونا از رنگ های قرمز ، زرد ، سفید و سبز در کشور ، اظهار داشت: تعریف هر یک از این مناطق بستگی به تعداد کشته ها و موارد جدید در هفته گذشته و بر اساس رنگ های قرمز ، زرد ، سفید و سبز دارد. ما آن را عمدتاً به منظور اطلاع رسانی ، اخطار یا گزارش از اوضاع مناطق تقسیم می کنیم. هم برای ساکنان و هم برای کسانی که مایل به سفر هستند.

لکه های سبز کرونا تنها یک مورد در کشور است

وی با بیان اینکه “بقیه مناطق اکثراً شهرهای سفید است ، خاطرنشان کرد: منطقه سبز به معنای منطقه امن است و هیچ نقطه سبز در کشور به جز شهر و جزیره ابوموسی وجود ندارد و این بدان معنی است که وضعیت سفید کم خطر است.” برای ایمن بودن لازم به ذکر است که این شرایط همچنین شکننده است و ممکن است خیلی راحت باشد منطقه جدید تحت تأثیر ناحیه سفید قرار بگیرد که هفته آینده زرد شود یا از رنگ زرد به قرمز تغییر کند.

بیشتر استانها سفید هستند

اعلامیه شهرهای سرخ

جهانپور با بیان اینکه مناطق اکثر استانها عمدتاً در حالت سفید قرار دارند ، افزود: مناطق در حالت زرد قرار دارند همچنین در آنجا ریسک به طور متوسط ​​ارزیابی می شود. البته در برخی مناطق کشور به ویژه در خوزستان ، هرمزگان ، کرمانشاه ، کردستان ، بوشهر ، جنوب کرمان و استان های جنوبی سیستان و بلوچستان و تا حدودی در استان های آذربایجان غربی و شرقی شاهد شهرهای قرمز بیشتری هستیم. با این وجود در هفته های آینده تعداد این مناطق کاهش می یابد و این مناطق زرد می شوند و مناطق زرد رنگ سفید می شوند.

وضعیت زرد در پایتخت

جناب پور همچنین درباره وضعیت پایتخت گفت: “به طور کلی وضعیت استان تهران این است که مناطق سفید و زرد در تهران وجود دارد ، اما به طور کلی در تهران با توجه به نوسانات در جهت ، اگر بخواهیم ارزیابی منطقه ای کلی انجام دهیم.” اگر چنین چیزی را داشته باشیم ، وضعیت زرد آن را بررسی خواهیم کرد.

ثبات نسبی در موارد بستری روزانه

سخنگوی وزارت بهداشت درباره احتمال موج دوم به دلیل روند صعودی عفونت و مرگ گفت: “در صورت بستری شدن ، روند صعودی قابل توجهی نداریم.” البته این ممکن است در برخی مناطق کشور رخ دهد ، اما در برخی مناطق نیز شاهد کاهش پذیرش در بیمارستان هستیم. بنابراین تقریباً ثبات نسبی در پذیرش روزانه بیمارستان ما وجود دارد و ما بین 400 تا 500 نفر در نوسان هستیم. همین امر در مورد Quaid-19 نیز صدق می کند.

یانپور تأکید کرد: به هر حال هر کجا که مجدداً بازگشایی شود ، مطمئناً تغییر جزئی در تعداد موارد جدید خواهید داشت و اگر یک کشور یا کشورها بعد از بازگشایی مجدد چنین تغییری در نمودار نداشته باشند ، قطعاً به الگوی بیماری آنها باز می گردد؛ از آنجا که بیماری در مواردی که بیماری کنترل و ریشه کن نشود ، نمی تواند بعد از فرآیند بازگشایی کاهش یابد. اگر الگوی بیماری در این کشورها تغییر نکند ، آزمایش کاهش می یابد.

دلیل افزایش موارد کرونا در ایران دوباره

وی گفت: “در کشور ما از آنجا که این اتفاق نیفتاد و حتی به وضعیت پزشکی فعالتری رفتیم ، به نظر می رسد که در دو یا سه هفته گذشته و بعد از بازگشایی دوباره شاهد افزایش تعداد موارد جدید هستیم ، اما این به معنای شیوع بیشتر این بیماری نیست.” نه فقط مواردی که امروز مشخص می شوند ممکن است بیشتر از روزها و هفته ها باشد. در بیمارستان بستری تغییر نکرده است. در اوایل ماه آوریل 90 درصد موارد شناسایی شده می توانند در بیمارستان بستری شوند ، اما امروز 15 تا 20 درصد بیماران در بیمارستان بستری هستند. و وقتی اعداد را مقایسه می کنیم ، می بینیم که شاید در ماه آوریل دو تا سه هزار بیمار تشخیص داده شده باشند ، اما امروز 400 تا 500 نفر وجود دارد. و بنابراین موارد بستری در بیمارستان یا نمونه برداری در بیمارستان ممکن است به 5 روز اوج بیماری رسیده باشد.

کاهش پذیرش بیمارستان در بخش های مراقبت های ویژه

وی ادامه داد: ممکن است تعداد کشته ها و مصدومان به یک سوم و ربع روز بیماری رسیده باشد و بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه اگرچه در بخش مراقبت های ویژه تا حدودی کاهش یافته و بستری با سرعت بیشتری در بخش مراقبت های ویژه انجام می شود اما باز هم تعداد این تعداد است. موارد به یک یا دو سوم می روند ، اما در ظاهر ممکن است بیشتر یا بیشتر از عددی که قبلاً مشخص شده بود ، مشاهده کنید ، این تنها به دلیل ردیابی مخاطبین در این نزدیکی است.

بررسی گروه های آسیب پذیر در 15 منطقه بنابراین

جهانپور اظهار داشت: در هر صورت ، فرمانداری های دارای مناطق سفید به تدریج به سمت پیگیری و بررسی پرونده ها و گروه های در معرض خطر بالا و سالخوردگان حرکت می کنند که ممکن است ظاهر افراد را تغییر دهد. هم اکنون 15 استان و به زودی 21 استان برای گروههای در معرض خطر مورد بررسی قرار می گیرند که ممکن است منجر به کاهش یا افزایش موارد شناسایی شده در روز در استان ها شود. بنابراین ، همه این متغیرها یکدست نیستند و بدون تجزیه و تحلیل ، دانش و در نظر گرفتن آنچه توصیف شده اند ، به خودی خود قابل مقایسه نیستند.

وی تصریح کرد: ما در آستانه نزول هستیم و بیماری در کشور رو به افول است و تعداد بیمارستان ها حتی در روزهای اخیر کاهش یافته است ، پس از بازگشایی مجدد ، شاید تثبیت شده باشد ، اما ما هنوز منتظر هستیم و هر کجا احساس می کنیم. فرض کنید شیوع این بیماری در کشور رو به افزایش است ، ما قطعاً متوقف شده ایم و ممکن است یک یا دو مرحله بازگردیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا