علمی و پزشکی

آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس/کرونا ساعتی جان می‌گیرد

دیباروز / پرشیا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان فارس اخیراً یادآور شد: متأسفانه طی 24 ساعت گذشته 23 بیمار مبتلا به Covid-19 در این استان جان خود را از دست داده اند.

دکتر عبدالرسول همتی ، در توضیح آخرین آمار شیوع بیماری عروق ویروس کرونا در استان فارس ، روز چهارشنبه 29 مه گفت: “با اضافه شدن 23 فوت در روز گذشته ، تعداد کل قربانیان این بیماری در فارس از ابتدا به 3971 رسید ، که از این تعداد 1813 به شیراز پیوند داشتند.

وی اظهار داشت که از کل مرگ و میرها در کرونا ، 289 مورد مربوط به مرودشت است. کازرون 213 مورد 106 مورد پارچه 94 وضعیت فرقه. 81 مورد ممسنی ؛ پرونده 63 آغلید. 56 مورد مطلوب. 52 جعبه مینی نی ؛ کووار و لامرد هر کدام 51 ماده تشکیل دهنده دارند. 50 مورد فیروزآباد ؛ 44 مورد اسپیدان ؛ 36 مورد ژیروکارزین. 35 مورد 34 مورد از رنگ آبی. 31 مورد بید ؛ 30 مورد کوه چنار ؛ 28 مورد Rustem. دشت و آرسنال هر کدام 27 پرونده را فشار می دهند. 24 مورد در سروستان ؛ پاسارگاد و پاوانات هر کدام 23 22 مورد سفید 17 قطعه آنلاین و موم شده 10 قطعه ملافه. 6 مورد ناگوار یکی از این موارد در سرشاهان و بقیه در منطقه تحت مدیریت دانشگاه های جهرم ، فسا و لارستان یا دانشکده های پزشکی بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون 824 هزار و 725 آزمایش تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده و با بررسی این نمونه ها 237 هزار و 811 بیمار مثبت برای همیشه شناسایی شده است.

همتی افزود: از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون 93 هزار و 478 معاینه سریع انجام شده که منجر به شناسایی 13 هزار و 291 بیمار مثبت شده است.

این مقام مسئول در تعداد كل بیماران شناسایی شده در فارس از ابتدا تاكنون 251102 نفر است و یادآور شد: 2570 بیمار مثبت یا مشكوك كه در بیمارستانهای فارس علائمی از خود نشان می دهند ، 341 نفر از آنها به دلیل آسیب جدی در مركز بهداشت هستند. وضعیت جسمی: ​​شما تحت مراقبت هستید و خوشبختانه 222،244 نفر بهبود یافته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تأکید بر لزوم ادامه مشارکت عمومی برای از بین بردن زنجیره انتقال ویروس کرونا گفت: “برای مدیریت و کنترل صحیح بیماری Covid-19 و رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است. از ابتلا به این بیماری بد جلوگیری کنید.

همانطور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جلسه روزانه ستاد مدیریت بیماری های کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: مهمترین استراتژی فعلی برای ارتقا health بهداشت عمومی در برابر کرونا ، جدی گرفتن استراتژی های مراقبت از خود و نظارت بر آن است. سلامتی. اصول مورد قبول همه اقشار جامعه است.

دکتر مهرزاد لطفی تأیید کرد که رفتار علیه بیماری Covid 19 نقش مهمی در پیشگیری از بیماری دارد و با اشاره به روند رو به افزایش موارد و بستری شدن بیماران با علائم سو of ظن یا علائم ویروس کرونا در بیمارستان های استان ، و مردم را به رعایت محدودیت های شریان ویروس کرونا ، کمک به بهبود وضعیت فعلی و کاهش بروز و پذیرش بیماران دعوت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن مرور آمار تجزیه و تحلیل کرونا که روز گذشته در فارس انجام شد. و آمار موارد و مرگ و میر ، ساکنان بیمارستانها ، افراد بهبودیافته ، روند ارائه خدمات به بیماران و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی برای تشخیص ویروس کرونا را بررسی کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا