علمی و پزشکی

محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا در پکن و هراس از موج دوم شیوع

به گفته شفاف ، پس از هفته گذشته ، حدود 300 نفر از نظر بیماری عروق ویروس کرونا مثبت شدند و به مناطق شیجیازژوانگ و زینگ تای در استان هبی ، جنوب پایتخت چین دستور داده شد که به مدت هفت روز قرنطینه شوند. با این تصمیم ، بیش از 18 میلیون نفر در قرنطینه جهانی جدید قرار می گیرند.

طبق گزارش انجمن بهداشت ملی چین ، روز دوشنبه حدود 55 مورد جدید از بیماری ویروس کرونا قلب در این کشور شناسایی شد. روز یکشنبه ، این تعداد بیش از 100 نفر بود.

لانگ فانگ ، یک شهر وابسته به پکن ، 4.9 میلیون نفر از ساکنان خود را در قرنطینه منازل قرار داده و برای جلوگیری از شیوع ویروس دستور آزمایش گسترده را داده است.

شیجیازژوانگ ، مرکز استان هبی ، با آخرین 82 مورد در روز یکشنبه ، بیشترین آسیب را دید. این امر منجر به لغو جلسه سالانه مجلس نمایندگان استان شد. این جلسه قرار بود در تاریخ 25 ژانویه برگزار شود.

منبع شیوع اخیر مشخص نشده است ، اما طبق روزنامه South China Morning Post ، از دسامبر سال گذشته عروسی ، تشییع جنازه و مراسم مذهبی در روستاهای اطراف Shijiazhuang دلیل بسیاری از موارد بوده است. برخی از بیماران ، علیرغم علائمشان ، به جای مراجعه به بیمارستان های دولتی در 45 کیلومتری ، به کلینیک های محلی مراجعه کردند.

مقامات بهداشتی چین موج اول کرونا را با موفقیت مهار کرده و از آن زمان به بعد با موارد مختلف مقابله کرده اند.

آرنان کوی ، تحلیلگر موسسه گیوکال دراگونومیک ، در یادداشت تحقیقی نوشت که وجود نقاط کور در مناطق روستایی استان هبی و امکانات محدود برای آزمایش کووید از علل اصلی شیوع کرونا در این منطقه است.

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز چین ، بیش از 96600 نفر با کرونا تشخیص داده شده اند و در نتیجه 4700 نفر فوت کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا