عمومی

۵ ارمغان هدیه‌دادن به کارمندان

برقراری ارتباط با احساس خوب در محیط کار می تواند در شکل گیری فرهنگ تعامل و همدلی در محیط کار بسیار موثر باشد. بدون شک یکی از بهترین راه های ابراز حس خوب، هدیه دادن و ابراز قدردانی است که می تواند در افزایش انگیزه و انگیزه کارکنان گروه بسیار موثر باشد.

به گزارش دیباروز، روزنامه جام جم در ادامه نوشت: اگرچه اکثر سازمان ها و شرکت ها در طرح مدیریت پایان سال خود پاداش و عیدی را برای کارکنان در نظر می گیرند، اما بهانه مناسبت های مختلف در طول سال و اهدای هدایا می تواند این امر را جاری کند. انرژی مثبت در فضای کاری بسیار موثر است.

به گفته بسیاری از کارشناسان کسب و کار، هدیه دادن به تیم باید همیشه اولویت کارآفرین باشد. این موضوع در ماه‌های اخیر، زمانی که همه‌گیری کووید-19 بسیاری از محل‌های کار و مشاغل را گرفتار کرده است، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بسیاری از مردم در دو سال گذشته بیشتر وقت خود را خارج از خانه سپری کرده اند و روابط در شرکت به جای برقراری ارتباط چهره به چهره، به تبادل پیام روی صفحه کاهش یافته است. این می تواند منجر به تکبر در مجتمع های تجاری شود. به همین دلیل است که این روزها بیش از هر زمان دیگری انجام کارهای خلاقانه و شگفت انگیز مانند هدیه دادن به کارکنان در مناسبت های مختلف می تواند در ایجاد صمیمیت، همبستگی، تعامل و انگیزه در فضای کسب و کار موثر باشد. دادن هدایای متفکرانه به تیم فرصتی آسان و مؤثر برای تشکر است.

در اینجا پنج دلیل اصلی وجود دارد که چرا کارآفرینان، کارآفرینان و رهبران تجاری باید در فصول مختلف سال به کارمندان خود هدیه دهند. برگرفته از: enterprise.com

هدیه دادن باعث بهبود شراکت می شود

اعضای تیم خانواده دوم ما هستند. ما روزانه به طور متوسط ​​8 تا 10 ساعت را با این افراد سپری می کنیم، به همین دلیل است که آنها بخش بزرگی از زندگی ما را تشکیل می دهند. گاهی اوقات انجام کارهای بسیار ساده مانند لذت بردن از یک مهمانی شیرینی پزی، صرف عصرانه، ارائه مقاله جذاب، ارائه یک کتاب الهام بخش و غیره می تواند در بهبود روابط تجاری موثر باشد و ارزش بسیار مستقیمی در دستیابی به اهداف تجاری خواهد داشت. با روحیه کارکنان خود بیشتر آشنا شوید تا بتوانید هدایای مناسب و جذاب تری برای آنها در نظر بگیرید. خود را به چالش بکشید تا با همکاران خود آشنا شوید. گاهی اوقات توجه به جزئیات کوچک زندگی، رفتار و علایق کارکنان می تواند به شما در انتخاب هدیه مناسب کمک کند و این توجه و دقت در نهایت منجر به آشنایی و روابط گرمتر در محیط کار می شود و کارمندان شما احساس لذت بیشتری می کنند. کار در آنها محیط کار خود را خواهد داشت.

هدیه دادن تاثیر مثبتی روی دیگران دارد

وقت گذاشتن از روزتان، حتی اگر فقط برای چند دقیقه باشد، و نشان دادن اینکه به همکارتان اهمیت می دهید، راهی ساده برای مراقبت از فردی است که برایتان ارزش قائل هستید و می خواهید از او قدردانی کنید. حتی حرکات کوچک مانند دادن یک کارت هدیه به یک فروشگاه مورد علاقه، یک جعبه شکلات خانگی به کسی که عاشق غذا است، یا یک راهنمای سفر به مقصد رویایی یک نفر، به کارمندان شما نشان می دهد که شما به آنها بیش از آنچه که هستند اهمیت می دهید. شما دارید.

تقویت روحیه افراد از این طریق می تواند تجربه کاری آنها را بهبود ببخشد و به زندگی آنها معنا ببخشد. همه دوست دارند احساس خوبی داشته باشند و مورد قبول اطرافیانشان باشند. توجه به مشکلات، خواسته ها و علایق فرد یکی از ساده ترین راه های تاثیرگذاری و ایجاد روحیه خوب برای اطرافیان او خواهد بود.

هدیه دادن رضایت بخش است

تحقیقات دانشگاه الون در کارولینای شمالی نشان می دهد که انجام کاری برای دیگران سطح شادی فرد را افزایش می دهد. به همین دلیل است که هدیه دادن یک برد مضاعف است. شما و فردی که هدیه را دریافت می کند، از نشان دادن کسی که به او اهمیت می دهید احساس خوبی خواهید داشت.

مهم نیست که چه هدیه ای را مد نظر دارید، زمانی که بتوانید حس خوبی را به کارکنان خود منتقل کنید و به آنها اهمیت دهید، می تواند تاثیر خوبی در افزایش کارایی و روند کاری آنها داشته باشد. گاهی اوقات با کمی ذوق می توانید هدایای جذاب و مقرون به صرفه ای برای مناسبت های مختلف تهیه کنید. در هر صورت هیچ هدیه ای عالی نیست و سلیقه هرکسی متفاوت است، اما با کمی تحقیق به گزینه هایی برسید که بسیار جذاب و کاربردی هستند و فضای کاری شما را شاد می کنند.

گاهی حتی ارسال یک ویدیوی خنده دار یا جذاب برای گروهی از پیام رسان های تجاری می تواند روحیه تیم را تغییر دهد، شادی و احساس خوب را منتقل کند و روحیه افراد را بالا ببرد. مهم است که بدانید هدف شما از کاری که انجام می دهید چیست. حتی اگر بهترین هدیه را طوری بدهید که بیانگر احساس خوبی نباشد، نمی توانید به هدف خود برسید.

افزایش بهره وری

زمانی که تیم شما بر اساس روابط شخصی قوی و شبکه های پشتیبانی ساخته شده باشد، شما و همکارانتان به ناچار موفق تر خواهید بود. کارایی و بهره وری اغلب به نحوه کار کارکنان با یکدیگر بستگی دارد و اختصاص دادن زمانی در روز برای نشان دادن قدردانی از افرادی که با آنها کار می کنید قطعا کار گروهی را بهبود می بخشد. وقتی کسی احساس می کند که مورد قدردانی قرار گرفته است، به احتمال زیاد در کار خود انگیزه و موفقیت خواهد داشت. همه اینها منجر به نتایج نهایی بهتر می شود. مهم نیست که روی چه چیزی کار می کنید یا موفقیت را چگونه می سنجید.

طراحی شما را در عمل نشان می دهد

وقتی برای همکاران و کارمندان خود ارزش قائل هستید، به این فکر می کنید که به کاری که انجام می دهید، نحوه انجام آن و پیشرفت شما اهمیت می دهید. هدیه دادن با توجه به کار انجام شده این پیام را می دهد که کار در اولویت است و روابط کاری بخش مهمی از آن است. چنین رفتاری در نهایت می تواند تاثیر مثبتی بر موفقیت شما در شرکت و رفتار کارکنانتان داشته باشد.

اگر تا به حال از عکسی عکاسی نکرده اید، باید آن را امتحان کنید، اما حقیقت این است که بخش مهمی از زمان و زندگی شما به محیط کار شما مرتبط است.

بنابراین، اگر موفقیت کسب و کار شما برای شما مهم است، باید به همان اندازه مهم باشد که کارمندانتان احساس رضایت و خوشحالی کنند. بگذارید افرادی که با آنها کار می کنید بدانند که چقدر از آنها قدردانی می کنید و دستاوردهای آنها برای شما ارزشمند است، حتی اگر این احساس را به ساده ترین عبارت بیان کنید. مهم است که نسبت به سرمایه انسانی که یکی از مهمترین عناصر موفقیت در کسب و کار است، بی تفاوت نباشیم. زیرا نتیجه خلق و خوی آنها تأثیر مستقیمی بر رویه شما خواهد داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا