عمومی

بررسی مختصر ورقهای شیروانی استفاده شده در ساخت و ساز و صنعت

ورقهای شیروانی به طور گسترده در ساخت و ساز و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند و در مناطق بارانی به عنوان عایق در نظر گرفته می‌شوند. ورق بام نوعی ورق گالوانیزه برای استفاده در سقف است. در این مقاله مزایای ورقهای شیروانی، کاربرد آن و انواع ورقهای شیروانی مورد بحث قرار گرفته است.

ورقهای شیروانی امروزه جایگزین ورق های سفالی در گذشته شده است و کاربرد فراوانی دارد. جایگزینی به این خاطر بوده که سفال ها شکننده بودند و با ضربه از بین می رفتند.

ورق طرح سفال ژنوا

ژنو نام یکی از شهرهای توریستی ایتالیا است، جایی که این محصول برای اولین بار تولید و مورد استفاده قرار گرفت، بنابراین نام این شهر بر روی پایه و اساس سرامیک‌های ژنو قرار گرفت. موقعیت ویژه این شهر منجر به افزایش تولید این محصول شد. از آنجایی که این شهر در یک طول و عرض جغرافیایی معین با باران های شدید قرار دارد، نیاز به یک ورق جامد بوجود آمد. این محصول در دو نسخه با عرض 100 و 125 سانتی متر و ضخامت 50٪ در دسترس است. البته لازم به ذکر است که کارآیی مفید هر یک از آنها به گونه‌ای است که عرض بدون درمان 125 سانتی متر دارای بازده مفید 100 سانتی متر با عملکرد 113 سانتی متر خواهد بود، علاوه بر این، یک ورق خام ژنو به عرض 100 سانتی متر با عملکرد 90 سانتی متر با راندمان مفید 80 سانتی متر خواهد بود. این دستگاه برای برش این محصول 25 سانتی متر است و مشتری برای سفارش طول ورق ژنو باید از عاملی 25 عیار استفاده کرده و سفارش دهد.

ورق طرح سفال پالرمو

این برگه از ایتالیا بوده و برای اولین بار توسط پالرمو مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراین نام این شهر روی این محصول مشخص شده است. اساس این محصول یک ورق گالوانیزه رنگی است که با استفاده از رنگ‌های مختلف ساخته می‌شود. رنگ‌ها از دو طریق برای این ورق‌ها اعمال می‌شوند. یعنی یک طرف تا ضخامت 20 تا 25 میکرون نقاشی شده و طرف دیگر آن از 7 تا 15 میکرون است. ورق‌های بام پالرمو در دو اندازه ساخته می‌شوند: 100 و 125 سانتی متر عرض، به ترتیب 84 و 100 سانتی متر و بقیه هنگام برش از بین می‌روند. این محصول در 15 تن و از 30 صد میلی متر تا 70 صد میلی متر تولید می‌شود. طول این محصول را می‌توان به سلیقه مشتری سفارش داد.

ورق طرح سفال پرچین

این محصول از زیبایی خاصی برخوردار است و در هنگام نصب بسیار شبیه به آجر است. پرچین این امکان را دارد که با پروفایل و چوب ساخته شود و برای جداسازی آن می‌توان از فایبرگلاس یا پشم سنگ استفاده کرد. این برگه بسیار شبیه به ظاهر ورق دکرا وارداتی است. فرایند رنگ آمیزی این ورق به صورت پودری بوده و در طول 1000 میلی متر و عرض 460 میلی متر در دسترس است.

ورق طرح شادولاین

این محصول یک ورق مخصوص است، اگرچه یکی از ورق‌های شیروانی است، اما همچنین به دسته ورق‌های راه راه تعلق دارد و از طراحی منحصر به فردی برخوردار است. این محصول از ورق‌های خم شده به شکل سایه‌ها و خطوط ساخته شده است. ورق گالوانیزه رنگی با ضخامت 0.3 تا 0.7 میلی متر، که بنا به درخواست مشتری قابل سفارش است. این محصول از نظر زیبایی بسیار محبوب است و در بین کلیه ورق‌های بام، ورق Shadowline از نظر نمای زیبایی و زیبایی طرفداران بیشتری دارد. قیمت این محصول نسبت به سایر ورق‌های بام از جمله ورق‌های دامپا گران‌تر است.

ورق ذوزنقه‌ای

ورق گالوانیزه رنگی به یک مربع خم می‌شود و با شکل خاصی که به آن داده می‌شود، ورق ذوزنقه‌ای ذوزنقه‌ای ایجاد می‌کنند. این محصول عمدتاً در انبارها و ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی در بعضی از مزارع و اراضی بزرگ، از ورق‌های ذوزنقه‌ای به عنوان نرده‌های اطراف زمین استفاده می‌شود. عرض این محصول 100 و 125 سانتی متر به دو شکل است که ضخامت آن بین 0.04 تا 0.06 میلی متر متغیر است.

ورق کرکره سینوسی

این محصول یکی از ورق‌های شیروانی قدیمی گالوانیزه است که به دلیل امواج دایره‌ای آن یک ورق سینوسی خوانده می‌شود. در گذشته از ورق‌های لوور آهنی استفاده می‌شد و از آنجا که کوتاه مدت بودند و به سرعت تجزیه می‌شدند، مردم به تدریج آنها را چرخانده و تا زمان بدست آوردن ورق‌های سینوسی از آنها کمتر استفاده می‌کردند. این ورق‌ها با رنگ گالوانیزه شده و باعث افزایش خوردگی و خوردگی ورق می‌شوند. عرض این ورق، آن‌ها به امواج تبدیل شده و شکل سینوسی را تشکیل می‌دهند. از نظر قیمت، این نوع برگ یکی از ارزانترین اشکال است و از آن به عنوان حصار و سقف سیب استفاده می‌شود. در مورد این برگه، لازم به ذکر است که هیچ محدودیتی برای سفارش وجود ندارد و از نظر طول، هر منطقه‌ای که مورد نظر مشتری باشد، قابل استفاده است.

ورق لمبه یا ورق دامپا

لامبه یکی از معدود ورق‌های بام است که علاوه بر گالوانیزه، آلومینیوم یا روغن نیز تولید می‌کند. این محصول می‌تواند بسیار ظریف و لطیف باشد. ضخامت سد از 0.4 تا 1.25 میلی متر است که برای بام در داخل ساختمان، پوشش‌های دیواری، سقف‌های شیروانی و 3 استفاده می‌شود. این محصول را می‌توان در دو شکل سنتی و به صورت رول تهیه کرد. به عنوان مثال، ورق‌های سنتی Dampa در دستگاه پرس 2 و 2.5 متر طول ساخته می‌شوند، اما ورق‌هایی که به صورت رول ساخته می‌شوند توسط مشتری سفارش می‌شوند. این برگه می‌تواند با دو نوع مختلف همراه باشد. نحوه اتصال این ورق به سازه، جوش داده شده و پرچ شده است.

امیدواریم که این مقاله مفید بوده باشد. اگر نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید، لطفاً در نظرات با ما در میان بگذارید.

 

سایت هدف:

https://www.ruukki.com/roofing/products/roofing-sheets

https://dir.indiamart.com/impcat/roofing-sheets.html

 

دکمه بازگشت به بالا