تقویت برق کویل ef7

کویل خودرو ، قطعه ای است که برق تولید شده را به موتور انتقال میدهد تا فشار لازم برای احتراق داخل موتور ایجاد شود . اگر کویل دچار خرابی شود ، قدرت کویل خودرو کم میشود و احتراق خودرو به مشکل میخورد و هنگام گاز دادن به موتور دچار خفگی میشود ، تمام سوخت انتقالی به سیلندر به خوبی اتش نمیگیرد و این کار در طولانی مدت دچار آسیب های جبران ناپذیری به موتور خودرو وارد میکند . این قطعه به خاطر اینکه فشار بسیار زیادی را تحمل میکند از الومینوم ساخته میشود تا در برابر نیرویی که از طریق باتری به کویل وارد میشود ، تحمل کند . سعی کنید هر ۱۰ هزار کیلومتر یک بار تمام قطعات مربوط به موتور خودرو را چک کنید تا اگر مشکلی در سیستم جرقه زنی وجود داشته باشد برطرف شود . در ادامه بیشتر عوامل خرابی کویل خودرو را بررسی خواهیم کرد ، پس باما همراه باشید. برای خرید بست کمربندی پلاستیکی به سایت مراجعه کنید.

خودرو

تقویت ولتاژ برق توسط کویل با کمک دو سیم پیچی قرار می گیرد که در ساختار آن به کار رفته است. جریان ضعیف برق ابتدا به سیم پیچ اولیه ( که دور پایین تری نسبت به سیم پیچ ثانویه دارد ) می رسد. سپس به سیم پیچ ثانویه القا شده و نهایتاً با گذر از این دو سیم پیچ چندین برابر می شود.در نتیجه به کویل خودرو ، قطعه ای است که برق تولید شده را به موتور انتقال میدهد تا فشار لازم برای احتراق داخل موتور ایجاد شود . اگر کویل دچار خرابی شود ، قدرت کویل خودرو را افزایش میدهند.

قدرت کویل خودرو

ولتاژ برق باتری چیزی حدود ۱۲ ولت است. در شرایط عادی حدوداً ۷۰۰۰ ولت برق نیاز است تا جرقه ها کامل باشند و احتراق مناسب برای روشن شدن خودرو صورت بگیرد. مقدار تقویت برق باتری گاهی به ۲۵۰۰۰ ولت هم می رسد؛ این در صورتی است که شرایط مناسب نباشد. مثلاً ممکن است شمع ها خراب و کثیف باشند یا اینکه مقدار و نوع سوخت کافی و مناسب نباشد. به همین دلیل هم کویل خودرو باید توانایی تولید این میزان برق را داشته باشد.

افراد زیادی سؤال می کند که آیا این ولتاژ برق بالا ممکن است باعث است برق گرفتگی هم شود یا خیر؟ پاسخ مثبت است. دلیل تأکید دائمی تعمیرکاران بر بررسی خودرو در زمان خاموش بودن آن هم همین است.

ناگفته نماند ممکن است افرادی برق کویل خودرو را حس کرده باشند اما مشکل جدی پیش نیامده باشد. به طور کلی به دلیل چند هزار برابر شدن برق باتری توصیه می شود که از خودتان در برابر آن مراقبت کنید؛ چرا که بعضاً منجر به برق گرفتگی هم منجر شده است.

قدرت کویل خودرو

وظیفه کویل خودرو چیست؟

برای حرکت خودروها باید مخلوط سوخت و هوا بسوزد. برای ایجاد احتراق در محفظه نیاز به جرقه داریم. تعبیه شمع ها بر روی سیلندر به دلیل ایجاد جرقه است. اما آیا هر جرقه ای می تواند باعث احتراق و روشن شدن خودرو شود؟ جواب خیر است.

برای ایجاد احتراقی صحیح و کامل می بایست شمع ها جرقه های ولتاژ بالایی را ایجاد کنند؛ این در حالی است که ولتاژ باتری خودرو حدود ۱۲ ولت است. ۱۲ ولت، ولتاژ چندان بالا و مناسبی نیست و در نتیجه آن جرقه هایی ناقص و کم توان خواهیم داشت. کما اینکه تولید این ولتاژ برق در شرایطی است که باتری شما سالم و نو باشد. در شرایطی که باتری کارکرد بالایی داشته باشد، ممکن است برق تولیدی آن کم توان تر هم باشد.

کویل خودرو قطعه ای است که در سیستم برق به کار گرفته می شود تا برق لازم برای ایجاد جرقه مناسب و در پی آن، نیروی مناسب برای احتراق کامل را تأمین کند. کویل خودرو ولتاژ باتری را چند برابر یا به اصطلاح تقویت می کند و توسط وایرها به سمت شمع ها می فرستد. قدرت کویل خودرو در برابر ولتاژی که وارد کویل میشود خیلی بالامیباشد.

کویل خودرو به کامپیوتر مرکزی خودرو ( ECU ) متصل است و با توجه به دستوراتی که از سوی آن صادر می شود؛ عملیات جرقه زنی و میزان آن را تنظیم می کند.

آیا قدرت کویل خودرو خودروهای انژکتوری با هم متفاوت است؟

کویل خودروهایی چون پژو ۲۰۶ و تندر ۹۰ بهینه تر از کویل خودروهایی چون پراید هستند. البته باید خاطرنشان کرد که ساختار کویل خودرویی چون پراید و تندر ۹۰ با هم تفاوتی ندارد و تنها تفاوت در تعداد کویل خودروها است. گاهی ظاهر کویل ها با هم فرق می کند، توجه داشته باشید که کارایی تمام انواع این قطعه شبیه به هم است.

این در حالی است که در بسیاری از خودروهای انژکتوری دیگر چون پراید و برخی پژوها از یک کویل برای جرقه تمامی شمع ها استفاده می شود. خرابی کویل این خودروها علاوه بر اینکه باعث بروز اختلال در تأمین برق خودرو می شود، ممکن است به موتور خودرو هم آسیب وارد کند.

قدرت کویل خودرو

طراحی سیستم برقی در خودروهایی چون تندر ۹۰ به گونه ای است که به ازای هر شمع یک کویل وجود دارد. این نوع طراحی باعث می شود که چنانچه یکی از کویل ها خراب شد، فقط همان یکی نیاز به تعمیر داشته باشد و در عملکرد بقیه کویل ها وقفه ای ایجاد نشود. البته باید توجه داشت که سلامت مابقی کویل ها باعث دلیل بر عدم تعمیر کویل خراب نمی شود. بعد از خرابی حتی یکی از آنها شما متوجه افت کارایی خودروی تان خواهید شد.

به طور کلی سه مدل کویل خودرو در ایران وجود دارد:

کویل خودروهای کاربراتوری که ساختارشان از بقیه ساده تر بود و از یک استوانه و دلکو تشکیل می شد.

کویل خودروهای انژکتوری که بالاتر به آن اشاره شد.

کویل خودرو یکی از قطعات مربوط به سیستم برق خودرو است که خیلی کم در مورد آن بحث می شود، اما موقعیت و کارایی آن بسیار حائز اهمیت است. همانطور که بالاتر هم گفتیم خرابی کویل خودرو می تواند باعث خرابی سیستم پیشرانه خودروی شما هم شود. شما تاکنون این قطعه را در خودروی تان بررسی کرده اید؟ آیا می دانید دقیقاً در کجا قرار گرفته است؟ لطفاً هر نکته یا تجربه ای در خصوص کویل خودرو دارید با ما در میان بگذارید. از نظرات شما در جهت بهبود مقالات بهره می برد. احتمالا خودروی شما مشکل خاصی ندارد و مدتی است که از خریدتان می گذرد. پس چرا راهکارهای تقویت برق خودرو را یاد بگیرید؟ طبیعی است که خودرو ها، پس از طی مسافت های طولانی و گذشت مدت زیادی از تولید آن، توان اولیه خود را از دست می دهند. و معمولا اگر فصل تابستان باشد با روشن کردن کولر، یا با نصب سیستم های صوتی، ایراداتی مثل عطسه کردن موتور، کم شدن نور چراغ ها، ایجاد نواساناتی در فن خودرو مشاهده خواهید کرد.

شاید هم خودروی شما در حال حاضر هیچ مشکلی ندارد و همه چیز آن درست کار می کند، اما دوست دارید قدرت ماشینتان بیشتر از این باشد که بتوانید بدون خرج زیاد، احساس کنید در یک ماشین مدل بالاتری هستید، سرعت بیشتری داشته باشید و در سربالایی ها به راحتی سبقت بگیرید. در این مقاله با راه های ارزان تقویت قدرت خودرو آشنا خواهید شد که خودروی شما را مثل روز اول خواهد کرد.

راه های ارزان تقویت قدرت خودرو

اگر قصد دارید خودروی خود را کنید و یا توان خروجی آن را بالا ببرید، اولین گامی که باید بردارید، تقویت قدرت موتور خودرو می باشد. تقویت موتور به دو روش انجام می شود. در روش اول که معمولا توسط یک شخص متخصص انجام می شود، با توجه به نوع موتور، تغییراتی در آن ایجاد می کند که باعث افزایش محسوس توان موتور می شود.

اما در روش دوم که خود راننده نیز می تواند آن را انجام دهد، تنها به تعویض برخی قطعات پرداخته و یا افزودن قطعات تقویت کننده است که در اینجا به بررسی آن ها می پردازیم.

تقویت قدرت موتور خودرو

کدام قسمت از خودرو ایراد دارد؟

خودرو از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که همگی باهم یک بازدهی خوب ایجاد می کنند. بخش برقی خودرو از مهمترین بخش های آن است که برای راه اندازی سایر قسمت ها به کار می رود.

اگر روغن موتور را به موقع تعویض می کنید و دینام خودرو دارای هیچ نوع ایرادی نمی باشد و ذغالهای دینام به خوبی عملکرد خود را دارند و سیم های خروجی دینام بدون افت قدرت انرژی خود را به تحویل می دهند.

و باطری نیز مصرف کننده ها را از لحاظ انرژی تامین و همچنین دستگاه نیز عدد ثابتی را به نمایشگر آمپر متر ارسال می کند. پس همه چیز در ظاهر درست عمل می کند. بنابراین کدام قسمت از ماشین را برای تقویت برق خودرو انتخاب کنیم؟

معمولا این قسمت ها را برای بالا بردن توان موتور تقویت می کنند.:

  • سیستم مکش خودرو
  • سیستم تخلیه و اگزوز
  • سیستم جرقه زنی
  • تایر ها
  • کابل اتصال بدنه باتری
  • افزودن کویل و خازن تقویت کننده
  • سبک کردن وزن خودرو

دکمه بازگشت به بالا