تک شات مرجع اخبار روز فناوری

بسیاری از کاربران از شماره مجازی برای کار‌هایی مانند ساخت حساب کاربری در فرم‌های مختلف یا برای احراز هویت، به‌صورت رایگان یا پولی استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا نحوه ساخت شماره مجازی از روش‌های مختلف را به شما آموزش دهیم تا بتوانید شماره دلخواه‌ خود را در کمترین زمان ممکن و به سادگی به دست آورید. همراه با تک شات باشید تا به آموزش ساخت شماره مجازی رایگان بپردازیم و مراحل ساخت شماره مجازی را به‌صورت قدم به قدم و تصویری با یکدیگر مرور کنیم.

اخبار روز |فناوری

به سرعت در حال تعويض و دگرگوني طرز زندگي روزانه مردم است. در اين مقاله سعي خواهد شد به صورت خلاصه و به ترتيب اهميت 10 مورد از تكنولوژي نوين و شناخته شده را كه مردم آنها را قبول كرده‌اند بررسي شود.

1ــ كامپيوترهاي دستي و قابل حمل 2ــ دانلود موزيك، 3ــ وسايل سرگرمي ديجيتال در خانه‌ها، 4ــ عكسبرداري ديجيتال، 5 ــ و 6- ارتباط از نوع وايرلس،7 ــ حافظه فلاش، 8 ــ اتومبيل با استفاده كم از سوخت فسيلي،9ــ جي پي اس، سيستم جهت يابي با كمك ماهواره،10ــ .

4 ــ عكسبرداري ديجيتال

بيش از 40 در صد از خانواده‌هاي كانادايي دوربين ديجيتال دارند و سرعت رشد محبوبيت آن به علت سهولت در استفاده بيش از دستگاههاي پخش دي وي دي و ويديو است. پس از آن كه عكس گرفته ميشود بلافاصله براي چاپ و ايميل و نشان دادن آن به صورت اسلايد از تلويزيون آماده است، اين چنين سهولت در استفاده است كه دوربينهاي ديجيتال محبوبيت خود را به دست آورده‌اند (شهروند شماره 1002).
مارك فدرمن طراح استراتژي ارشد بخش فرهنگ و تكنولوژي دانشگاه تورنتو است. او اعتقاد دارد عكسبرداري ديجيتال بخشي از حركت جامعه به سمت ارتباط الكترونيكي فردي با افراد ديگر جامعه است. فدرمن اشاره ميكند سايتهايي مانند فليكر (شهروند شماره 1037) توانسته‌اند با دريافت عكسهاي ديجيتال مردم آنها را در مقابل ديد همگان قرار دهند. اين يك تغيير عمده در نحوه مشاركت خاطرات فردي بدون توجه به موقعيت جغرافيائي با كساني است كه طرز فكر مشابه دارند.
روند تغييرات عكسبرداري ديجيتال نشان ميدهد در آينده نزديك اندازه دوربينها روز به روز كوچكتر شده و هم زمان به كارايي و سهولت در استفاده از آنان افزوده خواهد شد. اخيراً كانن دوربين ديجيتال جديدي را به بازار عرضه كرده است كه صورت كساني را كه در حال لبخند زدن هستند تشخيص داده و از آنها عكس ميگيرد. در آينده نزديك ما شاهد حضور كيوسك‌هايي خواهيم بود كه در كافي شاپ‌ها، مراكز خريد و مال و فروشگاههاي اجاره فيلمهاي ويديويي قرار داده شده‌اند تا هر كس بتواند حافظه دوربين عكاسي خود را در داخل آنها قرار دهد و عكسها جهت چاپ به عكاسي ارسال شود و يا در عرض چند دقيقه در همان محل به چاپ رسيده و حاضر شوند.

8 ــ اتومبيل با استفاده كم از سوخت فسيلي

گراني بهاي بنزين، پيش بيني اتمام ذخاير فسيلي در آينده و نگراني آلودگي روز افزون هوا سازندگان اتومبيل را تشويق كرده است تا نوعي از اتومبيل را كه از منابع الكتريكي و سوختي استفاده كند توليد كنند. اين نوع اتومبيلها Hybrid نام دارند. هايبريد در انگليسي به هر جانور دو رگه مانند قاطر، هر لغت كه اجزا تشكيل دهنده آن از دو زبان گوناگون باشد اطلاق ميشود. استفاده از اين كلمه در صنعت اتومبيل سازي اشتراك آن در استفاده از بنزين و الكتريسيته است.
اتومبيلهاي هايبريد در هنگام حركت از بنزين استفاده ميكنند و در زماني كه اتومبيل متوقف ميشود موتور به صورت اتوماتيك خاموش شده و به محض بر داشتن پا از پدال ترمز، ماشين با نيروي الكتريكي مجدداً روشن شده و به حركت در ميايد.
موضوع ديگري كه در اين بخش از تكنولوژي برتر مطرح ميشود استفاده از سوخت فسيلي در راه اندازي كامپيوترهاي دستي كوچك، لپ تاپ، تلفنهاي همراه و حافظه فلاش در آينده بسيار نزديك است.

توليد كنندگان وسايل الكترونيكي در نظر دارند در 2 سال آينده، تكنولوژي وسايل الكترونيكي نفتي را جايگزين باطري هاي قابل شارژ نيكل كفرارو- خبرنگار روزنامه «واشنگتن پست» می‌نویسد: «من از یک ویژگی هوش مصنوعی در صفحه کلید گوشی تلفن همراه‌ام استفاده کردم که گاهی اوقات به آن تایپ از طریق سر خوردن یا کشیدن انگشت برای تایپ می‌گویند من. انگشت‌ام را به سمت هر حرف یک کلمه می‌کشم بدون آن که انگشت را از روی صفحه کلید بلند کنم. هوش مصنوعی احتمال کلمه‌ای را که می‌خواهم تایپ کنم محاسبه می‌کند و آن را در متن قرار می‌دهد. ااین روش قطعا کامل نیست و نوع تایپ در آن نیاز به تمرین دارد.

با این وجود، این روش باعث می‌شود تا سریع‌تر تایپ کنم و نسبت به ضربه زدن روی حروف روی صفحه شیشه‌ای گوشی از طریق تایپ سرخورده اشتباهات تایپی کم‌تری را مرتکب می‌شوید. تایپ از طریق سر خوردن و یا همان کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایش یک گزینه استاندارد صفحه کلید در گوشی‌های آیفون، گوشی‌های سامسونگ گلکسی و برخی دیگر از گوشی‌های اندرویدی است. من در ادامه اشاره خواهم کرد که تایپ از طریق سُر خوردن و کشیدن انگشت روی صفحه نمایش چگونه کار می‌کند و چرا این شیوه تایپ بهترین فناوری هوش مصنوعی است که احتمالا تاکنون از آن استفاده نکرده اید».

به گزارش فرارو به نقل از واشنگتن پست، او در ادامه می‌افزاید: «حتی اگر تایپ گلاید یا همان ویژگی هوش مصنوعی که شما امکان می‌دهد با کشیدن انگشت خود روی صفحه کلید گوشی تلفن همراه‌تان واژگان را تایپ کنید برای‌تان مناسب نباشد نشان می‌دهد که هوش مصنوعی برای مفید بودن نیازی به اختراع کلمات یا رانندگی با ماشین ندارد. ویژگی‌های هوش مصنوعی جهانی مانند تصحیح خودکار، توصیه‌های نتفلیکس و جستجوهای وب برخلاف بسیاری از چت بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ارزش خود را ثابت کرده اند. در مورد تایپ گلاید در گوشی تلفن شما یک سیستم هوش مصنوعی وجود دارد که» یاد می‌گیرد «الگوها را تشخیص دهد و نتایج را پیش بینی کند».

هوش مصنوعی صفحه کلید از سه عامل برای پیش بینی کلمه‌ای که در حال تایپ کردن هستید استفاده می‌کند:

مختصات فضایی: هوش مصنوعی بررسی می‌کند که همان طور که روی صفحه نمایش می‌کشید انگشت شما تا چه اندازه به حروف نزدیک است.

شخصی سازی: هوش مصنوعی کلمات خاصی را که زیاد تایپ می‌کنید یاد می‌گیرد. وقتی انگشت خود را از روی صفحه بردارید صفحه کلید یک کلمه احتمالی را وارد می‌کند. هوش مصنوعی باید شروع به پیشنهاد دادن کند حتی اگر آن کلمه در فرهنگ لغت وجود نداشته باشند.

هم چنین ممکن است کلمات جایگزین دیگری مانند پیشنهادهای تصحیح خودکار را برای انتخاب مشاهده کنید. سرنخ‌های زبان و شخصی‌سازی نیز توسط تصحیح خودکار استفاده می‌شوند. محاسبات مختصات انگشت شما برای تایپ گلاید منحصر به فرد است.

نحوه و زمان استفاده از تایپ گلاید

در هر جایی که متنی را تایپ می‌کنید قادر خواهید بود از ویژگی تایپ گلاید استفاده نمایید. می‌توانید از تایپ گلاید برای پیام‌های متنی، ایمیل‌ها و گاهی اوقات برای پیش‌نویس خبرنامه استفاده نمایید. تایپ گلاید در کشورهایی با الفبای لاتین از جمله انگلیسی و اسپانیایی متدول‌تر است به ویژه اگر با یک دست تایپ می‌کنید می‌تواند مفید باشد.

صفحه کلید یک شگفتی فناوری است

برای چندین دهه فعالان عرصه فناوری صفحه کلید گوشی تلفن همراه را برای افراد دارای معلولیت و همه افراد قابل استفاده‌تر ساخته اند. در گوشی‌های تلفن همراه تاشو در دهه ۱۹۹۰ میلادی فناوری T۹ کلماتی را پیش بینی می‌کرد که کاربران روی صفحه کلید شماره از طریق ضربه زدن وارد می‌کردند. با آغاز دهه ۲۰۰۰ میلادی استارت آپی به نام Swype پیشگام تایپ گلاید مبتنی بر هوش مصنوعی شد.

خبرنگار «واشنگتن پست» می‌نویسد: «پیش از استفاده از هر برنامه‌ای به ویژه صفحه کلیدی که می‌تواند هر چیزی را که تایپ می‌کنید جمع آوری کند مطمئن شوید که به شرکت پشت آن اعتماد دارید. من به کیبوردهای گوگل، سامسونگ و اپل اعتماد دارم. احتمالا در حال حاضر شما از یکی از آن برنامه‌ها استفاده می‌کنید».

تایپ گلاید یک ویژگی خودکار در صفحه کلید داخلی آیفون و گوشی‌های سامسونگ گلکسی است. شما هم اکنون باید بتوانید روی آیفون خود از طریق تایپ گلاید کارهای‌تان را انجام دهید. اگر این شیوه کار نمی‌کند به بخش تنظیمات اپلیکیشن گوشی‌تان رفته سپس به بخش کیبورد یا صفحه کلید مراجعه کرده و دکمه Slide to Typr را روشن کنید.

هنگامی که دکمه شود رنگ سبزی را خواهید دید. در مورد گوشی‌های گلکسی سامسونگ ممکن است لازم باشد تنظیمات را برای آغاز تایپ گلاید تغییر دهید. جی بورد گوگل با تایپ گلاید صفحه کلید اپلیکیشن استاندارد برخی از گوشی‌های اندرویدی است. هم چنین، شما می‌توانید آن را به صورت جداگانه برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون دانلود کنید. البته نسخه آیفون دقت عمل کم‌تری در تایپ گلاید دارد. تایپ گلاید یکی از ویژگی خای صفحه نمایش دیگر اپلیکیشن‌ها می‌باشد از جمله اپلیکیشن SwiftKey مایکروسافت که می‌توانید آن را روی گوشی‌های اندروید و آیفون نصب کنید. هم چنین، ممکن است تایپ گلاید برای تمام زبان‌ها در دسترس نباشد.

برای برخی موارد از جمله علائم نگارشی، اعداد و کلمات تک حرفی مانند «I» هنوز باید روی کلیدهای مجازی جداگانه ضربه بزنید. به عنوان یک میانبر به طور کلی می‌توانید کلید فاصله را دو بار فشار دهید و صفحه کلید یک نقطه را در انتهای جمله وارد می‌کند. اگر تایپ گلاید مبتنی بر هوش مصوعی واژگانی را که تایپ می‌کید تشخیص نمی‌دهد بهترین روش برای شما آن است که حروف جداگانه آن واژه یا نام را چندین بار تایپ کنید تا هوش مصنوعی آن را یاد بگیرد.

 

دکمه بازگشت به بالا