رهبر انقلاب: مخاطب اول هر عرصه‌ جهادی و دعوت به خیر، روحانیت است

به گزارش خبرگزاری الکترونیک به نقل از پایگاه رسانه های دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار تجلیل از علمای مجاهد، روحانیون و کارآفرینان خیّر را اقدامی شایسته بیان برشمردند: در دوران دفاع مقدس، طلبه های جوان در دوران دفاع مقدس. علاوه بر کارهای تبلیغی و مذهبی، وارد خط مقدم جبهه شدند که بسیاری از آنان به شهادت رسیدند.

رهبر معظم انقلاب جهاد و شهادت را فرهنگی ریشه در نهادهای دینی دانستند و از علمای شهدای شیعه و سنی مثال زدند و افزودند: و ما نیازمند هدر دادن جوانان هستیم.

رهبر معظم انقلاب: اولین گفتمان در هر عرصه جهاد و دعوت به خیر، روحانیت است.

بیشتر بخوانید:

وی امام بزرگوار را الگوی بزرگ علم و جهاد دانست و خاطرنشان کرد: آن بزرگوار همانطور که اولین مجاهد در زمان خود و بسیاری از اعصار دیگر بود و هیچ جهادی بالاتر از جهاد او با این نتایج نیست. تاریخ شیعه نیز در بالاترین سطح علمی قرار دارد و این نشان می دهد که ورود به جهاد مربوط به علم، تحقیق و تحصیل نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به انواع جهاد اعم از جهاد علمی، نظامی، سیاسی و اجتماعی افزودند: در هر عرصه جهاد اولویت کشور و نیاز کشور است، مخاطبان اول باید با شعور وارد میدان شوند. از مسئولیت، دانشمندان و دانش پژوهان جوان.

وی با ابراز امیدواری از تداوم روحیه جهادی غرور آفرین و فرهنگ روحانیت، به اعضای اجلاسیه شهدای روحانی توصیه کرد که با تصویب شورای عالی انقلاب اسلامی به تبلیغ و ترویج نام، تصویر، وصیت نامه، زندگی نامه و جایگاه روحانیت ادامه دهند. روحانیون مردم روشنفکر و فرهنگی از جایگاه معنوی این بزرگواران برای تامین معاش استفاده کنند.

21217

دکمه بازگشت به بالا