اقتصادی

آتش گرفتن کارگران پس از دریافت تسهیلات ممنوع است!



رئیس جمهور به وزیر کار دستور داد تا تسهیلات ارائه شده برای حمایت از شرکتهای آسیب دیده از تاج را فقط برای شرکتهایی که از ابتدای برنامه های ضد ویروس کارگران خود را اخراج نکرده اند ، فراهم کند و اطمینان حاصل کند که کارگران پس از دریافت تسهیلات ، دستمزد خود را دریافت می کنند. شلیک نکنید.

براساس آژانس خبری دانشجویی ، تصمیم به پرداخت تسهیلات ارزان به موسسات مشروط به حمایت از کارگران است ، در حالی که دولت اعلام کرد بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کار تأیید می کنند که این تصمیم باید با اولویت کارخانه ها و واحدهایی که کارگران در سال گذشته انجام داده اند پرداخت شود. آنها از نظر اقتصادی و همزمان با گسترش هاله شلیک نکردند.

در روزهای اخیر دولت برای شرکتهای متاثر از شیوع ویروس Coronavirus در جلسه اقتصادی تاج گذاری ، تسهیلات ارزان قیمت را شناسایی کرده است ، به شرط آنکه در این مدت کارگران خود را آتش نگیرند. برهمین اساس تصمیم گرفته شد 75 هزار میلیارد تومان اعتبار برای کمک به شرکتهای آسیب دیده از کرونا تخصیص یابد و از تولید و پایداری کارگران در این شرکتها حمایت شود.

پرداخت تسهیلات به موسسات تولیدی و خدماتی

این اعتبار در قالب تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود 12 درصدی و پرداخت دو ساله ارائه می شود که به موسسات تولیدی و خدماتی ارائه می شود و طبق برنامه ریزی ، وزارتخانه های سکوت و رفاه و وزارت اقتصاد دولت برنامه ریزی لازم را انجام داده اند. بانک مرکزی برای این کار با بانک ها همکاری خواهد کرد.

کارشناسان معتقدند که این طرح یک برنامه بسیار مناسب است زیرا به اهمیت کارگران به عنوان بدنه اصلی تولید در کارخانه ها توجه می کند و بر حفظ کار آنها تأکید دارد و کارفرمایانی که در این شرایط مشکل دارند و نیاز به وام دارند. پشتیبانی می کند

در همین راستا ، فعالان کارگری و مسئولان کار ابراز امیدواری کردند اولویت بودجه دولت به کارگاهها و کارخانه هایی که کارگران را در شرایط اقتصادی دشوار و در اوج ویروس کرونا نگه داشته اند ، در اولویت قرار گیرد.

ضرورت نظارت بر روند پرداخت و پرداخت تسهیلات

در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران ، علی اصلانی رئیس شورای اسلامی کار در البرز با تأکید بر لزوم بررسی دقیق و نظارت بر این پروژه اظهار داشت: “این وام برای تولید کنندگان و کارخانه های واجد شرایطی است که از شرایط دشوار اقتصادی بویژه کرونا رنج می برند.” هنگامی که باید متقاضیان و تسهیلات را با دقت بررسی کرده و روند پرداخت وام را تحت نظر بگیرید.

وی معتقد است با نظارت بر پرداخت تسهیلات ، از نقض احتمالی این طرح جلوگیری می کند و کارگران واحدهای تولیدی ضمانت اجرایی لازم را برای ماندن در شرکت دارند و هدف دولت در حفظ اشتغال فعلی شرکت ها حاصل می شود.

قبل از وام از دفاتر کار در استانها استعلام کنید

وی همچنین از رئیس شورای عالی اتحادیه های صنفی خواست تا قبل از پرداخت تسهیلات از دفاتر کار در استان ها استعلام کند تا وضعیت شرکت های متقاضی وام را تعیین کند. کارگران بیکار و بیکار بودند.

به گفته وی ، کارخانه هایی که سال گذشته و تحت تأثیر کرونا کارگران خود را در شرایط سخت نگه داشته و همچنان در سال جدید با همین تعداد کارگر کار می کردند و تولید را متوقف نکردند ، باید در دریافت این تسهیلات در اولویت قرار بگیرند.

به گزارش گروه بین الملل دیباروز ، رئیس جمهور دیروز به وزیر کار دستور داد 75 هزار میلیارد تومان وام و تسهیلات برای حمایت از شرکت های تحت تأثیر کرونا اختصاص دهد ، فقط برای شرکت ها و شرکت هایی که از ابتدای اجرای کار به کارگران خود تضمین شده اند. برنامه های نظارتی کرونا پس از دریافت تسهیلات ، آنها یا کارگرانشان را اخراج نکرد.

پیش از این بسیاری از کارشناسان بر لزوم حمایت از کارگران در کارگاهها و شرکتها در هنگام پرداخت وجه تسهیلات تأکید کرده و خواستار تخصیص اعتبار به تولیدکنندگان واقعی بودند و با توجه به منابع محدود دولت و اهمیت نظارت بر پرداخت تسهیلات. .

انتهای پیام


این نوشته از سایت توسط سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به بازنشر می نماید، به همین دلیل مسوولیت این مقاله بر عهده منابع اصلی بوده و وب سایت دیباروز هیچ مسوولیتی در قبال انتشارات سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا