بین الملل

آتلانتیک: جهانیان به ترامپ می‌خندند

وب سایت آتلانتا در یادداشتی که روز گذشته منتشر شد ، به خلاء قدرت تنظیم شده توسط رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ با اظهارات خود علیه ویروس كورون برای تزریق ضد عفونی كننده ها و سایر اقدامات انجام شده توسط مقامات دولت وی در این زمینه اشاره كرد. این اتفاق می افتد برای ایجاد خلاء در قدرت رهبری خود در داخل و خارج از ایالات متحده ، و چین در تلاش است تا این شکاف را جبران کند.

اقیانوس اطلس در نامه ای با اشاره به ویدئویی که اخیراً در اینترنت منتشر شده است به نام Once Upon a Time ، یک ویروس که اخیراً مصاحبه ای پر مخاطب بین چین و ایالات متحده دیده می شود ، با مجسمه آزادی است که نشان می دهد آمریکا با صدای آرام صحبت می کند. که نشانه چین است. صحبت های آنها در مورد بیماری همه گیر Coronavirus تا آنجا پیش می رود که یک بار مجسمه آزادی می گفت ، “ویروس در ماه آوریل ناپدید می شود.”

مجله آتلانتیک نوشت: “اگرچه این فیلم مانند یک تولید آماتور به نظر می رسد ، اما چندان آماتور نیست.” این فیلم در تاریخ 30 آوریل توسط آژانس خبری رسمی چین شینهوا منتشر شد و دیپلمات های چینی این ویدئو را تماشا و تبلیغ کردند که عصر دیروز 1.6 میلیون بار مشاهده شد.

آتلانتیک این ویدئو را تبلیغی از چین خواند و نوشت که در صورت وجود شکاف و تبلیغات ، بهترین کار خواهد کرد و هیچ گونه رقابتی برای ارسال پیام وجود ندارد. چین از اواسط ماه مارس پیام های خلاء ارسال کرده و اعلام کرده است که جهان نه تنها ویروس بلکه یک شکست فاجعه بار و مضحک رئیس جمهور آمریکا را در مواجهه با این خلاء متحول کرده است.

به گزارش مجله آمریکایی ، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در 23 آوریل ، سخنان رئیس جمهور از طریق کانال های تلویزیونی ، ایستگاه های رادیویی ، مجلات و وب سایت ها و به زبان های مختلف در همه قاره ها پخش شد و حتی پس از پخش سخنان وی ، به مردم اخطار داده شد. در نوشیدن مواد ضد عفونی کننده فریب نخورید. در سالهای اخیر ، بسیاری از این رسانه ها با انتقاد از سیاست خارجی ایالات متحده ، رئیس جمهور جمهوری های مختلف آمریكا را متهم كردند. اما اکنون اخباری که از آنها می بینیم جدید است. این بار مردم به رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا حمله نمی کنند بلکه او را مسخره می کنند. یکی از پیشگامان برجسته ایتالیا اظهار داشت: در حالی که ایتالیایی ها به شدت از آمریکایی ها که با ویروس مبارزه می کنند شکایت دارند ، نسبت به ترامپ احساس متفاوتی می کنند. این ستون نویس ایتالیایی گفت: “با وجود غم و اندوهی که اکنون وجود دارد (به دلیل شیوع کرونا) ترامپ ما را سرگرم کرده است.”

در ادامه این یادداشت آمده است که اگر ترامپ خنده دار بود ، دولت وی کاملاً نامرئی خواهد بود. کاخ سفید هیچ کاری نمی کند ، یا به بیان دقیق تر ، کاخ سفید کاری نمی کند زیرا بسیاری از فرمانداران ، شهرداران ، پزشکان ، دانشمندان و شرکت های فناوری کار می کنند. رئیس جمهور آمریکا هیچ کاری در مورد رهبری انجام نمی دهد ، و هیچ رهبری آمریکا در جهان وجود ندارد. اعضای یک گروه هفت نفره برای نوشتن بیانیه مشترک گرد هم آمدند. اما این اقدام زمانی لغو شد كه مایك پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا ، اصرار داشت نام كرونا ویروس “Vuhan virus” را نامگذاری كند.

وی در نامه ای به مجله آتلانتیک نوشت: “نه تنها رئیس جمهور آمریكا صحبت از مزخرفات می كند ، و به نظر می رسد كه ایالات متحده مفقود شده است ، او همچنین یك دیپلمات بزرگ این كشور است ، مانند کاریکاتور یك مرد سرسخت ، مردی كه شر را گسترش می دهد.”

وی ادامه داد: “مدت زیادی از شیوع بیماری کرون نگذشته است و نسبت های واقعی بحران و فاجعه اقتصادی به تازگی پدیدار شده است ، اما تصویر کلی بسیار متفاوت است. در این دنیا ، نظرات آمریکایی ها کم ارزش خواهد بود و نظرات رقبا آمریکایی با ارزش تر خواهد بود. این امر جنبه های سیاسی را به گونه ای تغییر می دهد كه آمریكایی ها آن را نمی فهمند.

اقیانوس اطلس همچنین نوشت که تبلیغات چینی زمینه بارور دیگری را ایجاد کرده است. کمک چین به ژاپن و کره جنوبی ، دو متحد آمریکا رسید. این دو کشور دلایل زیادی برای ترساندن چین دارند ، اما اکنون که ترامپ به یک خنده تبدیل شده است و اکنون که ایالات متحده از این بازی خارج است ، ممکن است برخی در توکیو و سئول بهتر بدانند که باید مراقب باشند. خطر نکن چین همچنین کمک های چشمگیری به ایران کرده است و رهبران ایران اکنون دلایل زیادی دارند که اگر رئیس جمهور با آنها به عنوان یک انسان جدی رفتار نکند ، می توانند در برابر تحریم ها امیدوار باشند.

نویسنده یادداشت با اشاره به اینکه مردم جهان از اظهارات ترامپ لذت می برند ، نوشت: در شرایط فعلی که مردم جهان به رئیس جمهور آمریکا می خندند ، چینی ها می توانند موفق شوند. به نظر می رسد در دایره اطراف پومپئو استفاده از کلمه “ویروس Vuhan” بسیار شجاع است ، اما در دنیای واقعی ، در دنیای رئیس جمهور پمپئو ، او دلقک به حساب می آید. افراد زیادی به آن گوش نمی دهند. خلاء قدرت ایجاد شده است و چین در تلاش است آن را پر کند. طبق گفته های اخیر مقامات دولت ترامپ ، آنها هنوز از هرج و مرج ای که در سیاست خارجی ایالات متحده ایجاد کرده اند ، بی اطلاع هستند. در روزهای اخیر ، پومپئو در تلاش است تا تحریم هایی را علیه ایران ترتیب دهد ، گویا روسیه و چنین یا حتی متحدان اروپایی ایالات متحده می خواهند از او پیروی کنند.

مجله آتلانتیک نوشت: با اشاره به اینکه “جو بایدن” می تواند در این زمینه تغییری ایجاد کند ، شوخی درباره ضد عفونی کننده ها و خاطراتی که باعث خنده در محافل می شود به عنوان یک خاطره باقی می ماند. . هرکسی که پمپئو را جایگزین کند ، فقط چهار سال برای ترمیم خسارت وارده به او نیاز دارد و ممکن است تلاش های او برای جایگزینی او کافی نباشد.

این نویسنده با ذکر این نکته که ترامپ دوباره در انتخابات پیروز خواهد شد ، نتیجه گیری می کند و می گوید هر ملتی می تواند یک بار برای همیشه پیش برود و یک رهبر بد را انتخاب کند ، اما اگر آمریکایی ها دوباره ترامپ را انتخاب کنند ، این پیام است. او به وضوح به او خواهد گفت که “ما دیگر یک کشور جدی نیستیم. ما به عنوان یک رئیس جمهور نادان ، بی فکر و خودشیفته هستیم.”

310311

دکمه بازگشت به بالا