بین الملل

«ترامپ» کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرد

با حضور در نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی؛

رقابت مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، عملا با برگزاری نخستین گردهمایی‌های انتخاباتی از سوی «دونالد ترامپ» در دو ایالت نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی، آغاز شد.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از بی بی سی، حدود سه ماه بعد از اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، «دونالد ترامپ» چهره جنجالی حزب جمهوریخواه و رئیس جمهور سابق آمریکا، اولین گردهمایی انتخاباتی خود را در ایالت‌های «نیوهمپشایر» و «کارولینای جنوبی» برگزار کرد.

اینکه وی این دو ایالت را به عنوان نقطه آغاز دور مقدماتی رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۴ انتخاب کرده است، به هیچ وجه تصادفی نیست چراکه این ایالت‌ها در مرکز ثقل راهبرد ترامپ برای فتح دوباره کاخ سفید قرار دارند.

اگرچه «آیوا» نخستین ایالتی است که صحنه برگزاری دور مقدماتی انتخابات جمهوریخواهان خواهد شد، در سال ۲۰۱۶، ترامپ در آنجا رتبه سوم را کسب کرد و در انتخابات آتی هم انتظار می‌رود که رقابت سختی را با رقبایی مانند «مایک پنس» معاون سابق خود و «نیکی هیلی» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل، در پیش داشته باشد.

اما نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی نه تنها در انتخابات ۲۰۱۶ سکوی پرتاب ترامپ به کاخ سفید بودند، بلکه در رقابت پیش رو هم چنین خواهد بود.

در واقع، از سال ۱۹۸۰ به این سو، شرط ورود نامزد‌ها برای ورود به دور نهایی رقابت، پیروزی در انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی بوده است.

ترامپ در بخشی از سخنرانی که در نیوهمپشایر داشت، اعلام کرد که «تحت حکومت جو بایدن، ملت ما از سوی نهاد حاکمیتی خودخواه، رادیکال و فاسد در حال نابودی است».

ترامپ گفت: کسی نمی‌داند چرا رهبری فعلی این کار را با کشور می‌کند. فکر کنم آن‌ها در بسیاری از موارد مارکسیست یا کمونیست هستند. اما ایالات متحده به رئیس جمهوری نیاز دارد که از همان روز اول آماده شروع بدون تأخیر باشد، و آن شخص من هستم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا