بین الملل

آیا ترامپ از کاخ سفید دل خواهد کند؟

مهسا مگیبا گذشت بیش از یک هفته از انتخابات ، ترامپ هنوز اعتراف به شکست خود نکرده و به دنبال میانبر برای ماندن در کاخ سفید برای چهار سال آینده است. وی با طرح موضوع تقلب سعی دارد قوه قضائیه آمریکا را مجبور به انتخابات کند. اما شواهد نشان می دهد که هیچ کس به جز نزدیکان رئیس جمهور ادعاهای وی را باور ندارد.

پرونده کلاهبرداری چقدر جدی است؟

کاخ سفید در 21 نوامبر اعلام کرد که دارای 234 صفحه گواه شهادت “تقلب در انتخابات” است. سخنگوی کاخ سفید همچنین لیستی از پرونده های جدید را در اختیار داشت که طبق مبارزات انتخاباتی ترامپ به آنها پرداخته نشد. گروه دوم ناظران انتخابات از سوی سازمان ایالت های آمریکا نیز ادعای ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا را رد كردند.

از طرف دیگر ، تیم ترامپ ادعاهای جداگانه ای درباره کلاهبرداری دولت ارائه می دهد. به عنوان مثال ، رودی جولیانی ، وكیل ترامپ ، در توئیتی گفت كه آرا votes پنسیلوانیا و میشیگان به نفع وی برگردانده شده است. فرماندار تگزاس گفت که به هر کسی که اعلام کرده است در انتخابات 3 نوامبر تقلب کرده است یک میلیون دلار پاداش می دهد.

با این حال ، پرونده کلاهبرداری توسط دیگران جدی گرفته نمی شود و بایدن در حال آماده سازی برای نامزدی برای کاخ سفید به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده است. رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا از جمهوری خواهان خواست واقعیت را بپذیرند و نتیجه انتخابات را بپذیرند.

طبق گزارشی در نیویورک تایمز ، در حالی که دونالد ترامپ بی اساس ادعا کرد که وی از انتخاباتی که جو بایدن به عنوان برنده اعلام شده بود ، به سرقت رفته است ، مقامات انتخابات در سراسر ایالات متحده ادعا کرده اند که با تقلب گسترده در انتخابات مخالف هستند.

تلاش های ترامپ

ترامپ روز 7 نوامبر با ارسال توییت ، چه زمانی رسانه ها رئیس جمهور بعدی را معرفی می کنند؟“ما در دو هفته گذشته چیزهای زیادی آموخته ایم.” مگی هبرمن ، خبرنگار نیویورک تایمز ، در واکنش به توییت ترامپ در پیامی توییتر نوشت: “رسانه های (رئیس جمهور جدید) در نوامبر 2016 بر اساس برآوردها و در رقابت شدید ، مشابهی ارائه دادند. من در آن زمان هیچ اعتراضی را نمی شنیدم.” وی پیش از این در توئیتی پیروزی خود را اعلام کرده بود.

ترامپ عصر روز پنجشنبه در توئیتی گفت که فاصله خود را با جو بایدن در آریزونا کم می کند و از کارولینای شمالی به دلیل طولانی شدن شمارش آرا به 73 میلیون نفر انتقاد کرد. رئیس جمهور آمریکا با ادعای تقلب گسترده در سیستم رأی گیری ، توییت های جنجالی خود را ادامه داد. او نوشت: 2.7 میلیون رأی من از سیستم های سطح ملی فیلتر شد. تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که 221،000 رای من در پنسیلوانیا به نفع بایدن تغییر کرده است. 941000 رأی حذف شد. به لطف این سیستم رأی گیری ، ایالت ها 435،000 رأی به نفع بایدن تغییر دادند! این اولین بار نیست که او ادعاهای مشابهی را مطرح می کند. از زمان اعلام نتایج ، رئیس جمهور ایالات متحده موضوع تقلب را مطرح كرد.

اگر قبل از این و در 20 آبان وی در توییتی نوشت: ما پیشرفت خوبی داشته ایم و نتایج هفته آینده اعلام خواهد شد. ما عظمت آمریکا را برمی گردانیم! وی همچنین در توییت دیگری نوشت: ما پیروز خواهیم شد. ترامپ همچنین از رانی جکسون ، نماینده مجلس از تگزاس ، در توییتر نوشت: “فقط به این دلیل که رئیس جمهور ترامپ را داریم ، تا پایان سال واکسن کرونا را خواهیم زد.

معاون وی ، مایک پنس ، در توییتر خود نوشت که وی به تیم خود اطلاع داده است که انتخابات ریاست جمهوری هنوز تمام نشده است. برخلاف پنس ، پمپئو واکنش منفی نشان داد. خبرنگار سی.ان.ان در 7 نوامبر در توئیتی نوشت كه مایك پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا از تأیید ادعای ترامپ درباره تقلب در ریاست جمهوری امتناع ورزیده است.

یکی دیگر از جمهوری خواهان که به ترامپ اعتماد می کند تا وی را فریب دهد تد کروز است. تد کروز ، سناتور جمهوری خواه از تگزاس ، در تلاش برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری از دونالد ترامپ حمایت کرد و شانس خود را برای پیروزی در انتخابات تأیید کرد.

رند پاول ، سناتور جمهوری خواه کنتاکی ، در توئیتی به ادعاهای تقلب در انتخابات ترامپ پاسخ داد. رند پاول توییت کرد: دولت شما در راستای برنامه محرک 1.1 میلیون چک برای مردگان ارسال کرده است. آیا نمی دانید چه تعداد از این افراد غیرحضوری رأی داده اند؟!

چه کسی حقیقت را به ترامپ می گوید؟

در ایالات متحده بحث بر سر اینکه چه کسی حقیقت را به ترامپ می گوید ، بیشتر شده است. از همان ابتدا ، فرزندان ترامپ به دنبال پدرشان رفتند و ادعا کردند که در انتخابات تقلب شده است. اما ملانیا ترامپ برای مدت طولانی سکوت کرد. تا حدی که برخی فکر می کردند او شکست را قبول کرده و شاید باید این موضوع را به شوهرش بگوید. ولی پس از چند روز سکوت ، سرانجام ملانیا خواستار شمارش همه آرا legal قانونی در انتخابات ریاست جمهوری شد. همسر رئیس جمهور در توییتر خود نوشت: “مردم آمریکا سزاوار انتخابات عادلانه هستند.” “هر رای قانونی – غیرقانونی نیست – باید شمارش شود. ما باید از دموکراسی در کشور خود با حداکثر شفافیت محافظت کنیم.”

شایعه دیگر این بود که جارد کوشنر ، داماد رئیس جمهور در تلاش است ترامپ را به قبول شکست ترغیب کند. ولی مشاور ارشد ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور گفته است که وی گزارش هایی مبنی بر پذیرفتن دامادش جارد کوشنر و مشاور ترامپ پیشنهاد پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرده است.

فرید زکریا ، تحلیلگر امور بین الملل ، ویدئویی را منتشر کرد که در آن سناریویی را توصیف می کند که در آن دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ممکن است بدون رای مردم در قدرت باقی بماند.

در این تحلیل ، زاکاریا ذکر می کند که برخی فرایندهای “قانونی” و “قانون اساسی” وجود دارد که می تواند به ترامپ کمک کند با وجود از دست دادن انتخابات ، از ترک قدرت جلوگیری کند

زكریا می گوید: “انتخاب رئیس جمهور جمهوری”. [در آمریکا] “این یک فرایند پیچیده است زیرا این سیستم به گونه ای طراحی نشده است که مستقیماً دموکراتیک باشد.”

به گفته زكریا ، در قانون اساسی آمریكا آمده است كه ایالات باید به اصطلاح “انتخاب كننده” را انتخاب كنند. سپس این رای دهندگان در جلسه ای به نامزدی که رای مردم را به دست آورد رای می دهند و او را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کنند.

زكریا می گوید كه ایالت ها طی سالهای اخیر قوانینی را تصویب كرده اند تا اطمینان حاصل شود كه آرا popular مردم اساس رای دهندگان است. وی گفت: “اما اینها قانون هستند ، نه تعهدات قانون اساسی.”

بیشتر بخوانید:

چگونه بایدن پیروز شد؟

چه کسی صندوق های رای نامزدها را پر کرد و چه نتیجه ای گرفت؟

واکنش جامعه جهانی به انتخاب بایدن ؛ ساعتهایی که دنیا لرزید!

312 310

دکمه بازگشت به بالا