عمومی

کیهان: شکست ترامپ برای جمهوری اسلامی خوشایند است

کیهان: شکست ترامپ برای جمهوری اسلامی جالب است

“اگر شکست ترامپ را براساس آنچه گفته شد و به قول توماس فریدمن ، شکست ایالات متحده را در نظر بگیریم ، و مطمئناً چنین است ، این شکست – خواندن شکست ایالات متحده – قطعاً رضایت جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت را جلب خواهد کرد.”

به گزارش دیباروز ، سعدالله زارعی در یادداشت خود در مورد روزنامه کیهان : توماس فریدمن ، ستون نویس مشهور نیویورک تایمز ، نظریه ای در مورد انتخابات اخیر ایالات متحده دارد که مطابق با آنچه این روزها در ایالات متحده اتفاق می افتد مطابقت دارد. فریدمن می نویسد: “چند روز پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، ما هنوز نمی دانیم چه کسی پیروز خواهد شد ، اما مطمئناً می دانیم که ایالات متحده شکست خورده است.” “شکست ترامپ در انتخابات آمریکا همچنین شکست یک” دوره خاص “خصومت شدید آمریکا با ایران است ، از این رو شکست لحظه های خاصی از تاریخ سیاسی آمریکا علیه ایران است. همه می دانند که س ofال نحوه برخورد با ایران یکی از چندین مسئله انتخاباتی بود که توسط احزاب مطرح شد. در همین حال ، ترامپ با استناد به سیاست “حداکثر فشار” ادعا کرد که می تواند ایران را مهار کند و قول داد که در روزهای اول پس از پیروزی دوباره ، ایران مذاکره مجدد را بپذیرد. شکست دونالد ترامپ همچنین عدم موفقیت سیاست خارجی ایالات متحده در “چهار سال گذشته” است ، به این معنی که ایران در این رقابت پیروز شد زیرا معمار سیاست فشار حداکثر میدان را ترک می کند ، در حالی که حریف هنوز من را به مبارزه فشار می دهد. هنوز در میدان جنگ است. بدیهی است که این به معنای استقبال از بایدن نیست ، زیرا وی در خصومت و نفرت از ایران اسلامی تفاوتی با ترامپ ندارد. بایدن در یادداشت خود برای CNN تأکید کرد که سیاست فشار حداکثر نتوانسته است ایران را به زانو درآورد و تحریم های هوشمندانه باید اضافه شود! همچنین لازم به ذکر است که طی 41 سال گذشته ، دموکرات ها بیشتر خصومت ، توطئه و تحریم ها را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار برده اند.
نکاتی در مورد شرایط پیشرفت آمریکا و همچنین آنچه ما را نگران می کند وجود دارد.
1 – آنچه برای حریف در میدان جنگ مهم است ، شکست طرف مقابل در “میدان” است. وقتی حریف زمین را ترک می کند یا زمان را از دست می دهد ، این یک پیروزی برای طرف مقابل محسوب می شود. در ایالات متحده و در میان مقامات این کشور گفته می شد كه در دوران ترامپ ، فشار آمریكا بر ایران متمركز شده و دامنه این فشارها به هر شخص یا شركت خارجی مظنون به همکاری با ایران رسیده است. یا صادرات کالا از ایران ممنوع شد. شکست ترامپ در دور دوم انتخابات از نظر شکست بخشی از سیاست های ضد ایرانی آمریکا برای ما بسیار مهم است و می توان آن را یک موفقیت بزرگ دانست. در این زمینه ، دولت جمهوری اسلامی باید تمام تلاش خود را برای رفع محدودیت های قبلی و دور زدن تحریم ها انجام دهد ، با توجه به دوره شش ماهه منتهی به ایجاد دولت جدید ایالات متحده ، زیرا ایالات متحده با ضعیف ترین دوره خود و بسیاری از شرکای تجاری خود مواجه است. ایران دیگر آمادگی پذیرش دستورات دیکته شده توسط ایالات متحده را ندارد. اکنون وقت آن است که دولت از شرایط ناموفق آمریکایی برای کاهش فشار بر مردم ایران و بسیج تمام انرژی خود برای آنها استفاده کند.
2. طی دهه ها این اولین بار است که “بحث انتخاباتی” در ایالات متحده با پایان دوره انتخابات به پایان نمی رسد. مداخله روسای جمهور سابق در انتخابات اخیر آمریکا با حمله به “رئیس جمهور فعلی” بی سابقه است. از طرف دیگر ، رئیس جمهور مغلوب پیروزی خود را به رقیب خود واگذار نکرد و مدعی شد که انتخابات انجام شده توسط محافظه کاران و نه دولت عادلانه نیست. در همان زمان و با وجود شکست دونالد ترامپ ، صداهای وی نسبت به دوره قبل افزایش یافته است. در دوره قبلی 5.64 میلیون رأی آورد و اکنون نزدیک به 4.75 میلیون رأی است. بنابراین ، البته ، بحث به بعد از انتخابات موکول شده است ، این بدان معناست که حتی اگر بایدن در انتخابات پیروز شود ، رای او در بسیاری از ایالت ها بسیار نزدیک به رای یک رقیب است ، گاهی اوقات کمتر از یک رای. به درصد رسید و از طرف دیگر حریف وی با افزایش آرا در دوره اول میدان را پاکسازی کرد. این بدان معناست که بایدن پیر از قبل با مخالفت شدیدی روبرو است که دارای پایگاه اجتماعی قوی و “صداهای معنی دار” است و این موقعیت دولت آینده ایالات متحده را متزلزل و تضعیف خواهد کرد.
3. ظهور “صداهای تهاجمی” در انتخابات ایالات متحده ، که در دو دهه گذشته بی سابقه است ، وضعیت پرشور جامعه آمریکا را به تصویر می کشد. افزایش آرا در انتخابات 2020 آمریکا نشانه محبوبیت روزافزون دموکرات ها و جمهوری خواهان نبود. زیرا اوضاع متلاطم اخیر در ایالات متحده در زمینه های مختلف از جمله بهداشت ، اقتصاد و سیاست خارجی ، جایی برای افزایش محبوبیت دو حزب سنتی آمریکایی باقی نگذاشته است. در واقع ، جامعه آمریكا فقط می تواند در داربست سیاسی بین دو طرف نقش داشته باشد و این نقش آفرینی با رفتارهای خارج از كنترل همراه بوده كه به موقعیت هر دو طرف آسیب زده است. همانطور که از نظر مدل رفتاری نامزدهای اصلی انتخاب جسورانه ای بود ، در تحلیل عملکرد مخاطبان و شرکت کنندگان نیز یک انتخابات جسورانه بود.
رفتار هر دو طرف و تمایل هر دو به خشونت نشان می دهد که جامعه آمریکا به “جامعه قطبی” تبدیل شده است و تنش های اجتماعی بین دو قطب افزایش می یابد و عناصر افراطی هر دو طرف سعی در اجرای آنها در داخل رژیم دارند. در مورد اهداف پر تنش آنها بیاموزید. س mainال اصلی در اینجا این است که این دو حزب سنتی تا چه حد می توانند این خواسته ها را رعایت کنند و تا چه حد می توانند با تأکید بر اصول قبلی به درجه مهار در برابر گرایش های رادیکال اجتماعی دست یابند. رفتار هر دو طرف در روزهای اخیر بیانگر علاقه هر دو طرف به این موضوع است. مهار شدید رسانه های سنتی (تلویزیون ها) و رسانه های جدید (شبکه های اجتماعی) نشان داد که دو طرف از افزایش مطالبات و نفوذ مدعیان به سطوح دولتی نگران بوده و مایل به پذیرش سهم خود در کنترل اوضاع هستند. اما س isال این است که آیا چنین روشی باعث افزایش رفتار رای دهندگان و در نهایت شکستن داربست و هنجارهای سیاسی هر دو حزب در انتخابات آینده نخواهد شد؟ این دو حزب ممکن است تا حد زیادی بتوانند شورش های پس از انتخابات را که علائم آن کم و بیش مشخص است ، مهار کنند ، اما قطعاً نمی توانند نارضایتی را که منجر به طغیان موج سنگین 3 نوامبر شد ، مهار کنند.
4- ترامپ ریاست جمهوری را ترک می کند ، اما “ترامپیسم” در جامعه آمریکا باقی مانده است. ترامپ به نمادی برای انسداد اوضاع و نقض هنجارها ، قوانین و پروتکل ها تبدیل شد و با همان مدل رفتاری توانست در انتخابات 2016 پیروز شود و در انتخابات سال 2020 بیش از 11 میلیون رأی نسبت به دوره قبل کسب کند. در همین حال ، ترامپ بیشتر رای خود را مدیون “موج مردمی 3 نوامبر” است که قصد داشت داربست را بشکند ، نه حزب جمهوریخواه. بنابراین بعید به نظر می رسد که ترامپ طرفداران خود را برای تشکیل یک حزب جدید متقاعد کند ، خصوصاً که پس از طرح موضوع تقلب گسترده توسط برخی از وزارتخانه ها از حزب جمهوری خواه برای عدم عضویت در آن آزرده خاطر شده و پسر ترامپ بسیار نگران است. از او انتقاد کنید. با این حال ، می توان جریان رسمی ظهور یافته از دور فعلی انتخابات ترامپ را پیش بینی کرد و این می تواند با محوریت و حتی بدون دونالد ترامپ و خانواده اش باشد که احتمالاً حول ترامپ است. تشکیل “جریان سوم” در ایالات متحده باعث تضعیف جایگاه هر دو حزب سنتی خواهد شد. این جنبش که به عنوان “راست افراطی” نیز شناخته می شود ، می تواند بحران های کم آرام تری مانند جدایی طلبی را ایجاد کند. البته برای جمع بندی آینده این روند خیلی زود است. چندین هفته طول می کشد تا به نتیجه برسید.
5- پیروزی جو بایدن در حال حاضر با صاعقه روبرو است. این بدان معنی است که بسیاری از افراد در جامعه آمریکا صحت انتخابات و اعتبار آرا recorded ثبت شده در دوران بایدن را زیر سوال می برند و حتی به شدت با آنها مخالفت می کنند. پیروزی بایدن معمولاً شامل دادگستری و دیوان عالی کشور می شود. اگرچه قضات دادگاه از ترامپ با نسبت 6 به 3 حمایت می کنند ، اما در نهایت به خاطر منافع آمریکا ، او را زیر کارت پیروزی حریف خود امضا می کنند. توانایی قضات در تأیید انتخابات و صحت آراid بایدن برای رئیس جمهور بعدی یک نقطه ضعف است و این مطمئناً برای بایدن تا پایان دوره ریاست جمهوری وی مشکل خواهد بود که به دلیل سن وی بیش از یک سال دوام نخواهد آورد. انجام دادن. جو بایدن نه راهی آسان برای اداره کشور خواهد داشت و نه شرایطی آسان برای اداره کشور دارد. این بدان معناست که حزب دموکرات و شخص رئیس جمهور طی چهار سال با یک چالش جدی روبرو هستند و این ناگزیر جبهه آمریکا را در خارج از کشور تضعیف خواهد کرد.
ایالات متحده در حال حاضر با مشکلات ویرانگر متنوعی روبرو است. کاهش شدید درآمد ، افزایش بدهی داخلی ایالات متحده به بیش از 3 تریلیون دلار و وضعیت آشفته بهداشت و درمان که نیاز به سرمایه گذاری حداقل یک تریلیون دلاری دارد. یک فضای آشفته همان چیزی است که بایدن می گوید بیش از 1000 میلیارد دلار نیاز دارد ، بیکاری زیاد اداره دولت را برای بایدن بسیار دشوار می کند و اختلافات داخلی و اتهامات مربوط به قدرت او کار او را دشوارتر می کند. بنابراین ، می توانیم بگوییم که در دوران بایدن ، محیط هایی که صحنه مداخلات خارجی ایالات متحده بودند ، آرام تر خواهند بود و این می تواند فرصت های جدیدی به ویژه برای جبهه مقاومت در منطقه ما ایجاد کند.
6. اگر شکست ترامپ را براساس آنچه گفته شد و به قول توماس فریدمن ، شکست ایالات متحده را در نظر بگیریم و مطمئناً چنین است ، قطعاً این شکست – با خواندن شکست ایالات متحده – جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت را راضی خواهد کرد. یمنی ها شکست اخیر ایالات متحده را شکست “حمله سعودی” می دانند ، درست همانطور که برای فلسطینی ها ، شکست دادن ترامپ به معنای شکست دادن نتانیاهو و شکست سیاست های ضد فلسطینی در قالب یک معامله یکصد ساله یا الحاق کرانه باختری است. همچنین مربوط است. در لبنان ، شکست دادن ترامپ به معنای شکست برای جبهه آمریکایی-سعودی فعال در این کشور است. شکست قاتل شرور سردار سلیمانی نتیجه خوبی برای جمهوری اسلامی است. از یک سو ، این شکست به ما فرصت می دهد تا با استفاده از یک آمریکای شکست خورده و آشفته ، فشارهای موجود را با برنامه ریزی مناسب برطرف کنیم و از طرف دیگر ، عدم موفقیت در سیاست “حداکثر فشار” باعث کاهش اعتماد شورای حکام جدید ایالات متحده به این سیاست می شود. این موقعیت بهتری را در صحنه بین المللی برای ما ایجاد می کند.
و البته در پایان ، همانطور که دستاوردهای ما مرهون مقاومت و برنامه ریزی صحیح ماست ، موفقیت جمهوری اسلامی و ملت ایران به سطح مقاومت ، خوداتکایی و اصلاحات اقتصادی بستگی خواهد داشت.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا