اقتصادی

معرفی سودده‌ترین بازار پس از شکست ترامپ

به گزارش خبرگزاری دیباروز ، این رویداد همچنین می تواند زمینه ای برای تغییر معادلات بازار سرمایه فراهم کند. امروز بورس با افت 28000 واحدی روبرو شد و بسیاری معتقدند این واقعه ریشه در کاهش ارزش پول ارز دارد ، در حالی که مدتهاست که قیمتها در بازار سرمایه از قیمت ارز عقب مانده اند و تخمین زده می شود که قیمت سهام امروز ارزش کمتری نسبت به ارزش فعلی داشته باشد. .

بیشتر بخوانید:تحلیل بازار سرمایه با رویکردی به فضای انتخابات ایالات متحده

بیشتر بخوانید: تأثیر انتخاب بایدن بر بورس اوراق بهادار تهران چیست؟

مصطفی صفری ، کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با دیباروز ، با تأکید بر وضعیت بورس اوراق بهادار اظهار داشت: ما دو رویکرد در بازار داریم. یکی به گذشته نگاه می کند و به آینده می نگرد. بورس سهام به طور طبیعی به آینده نگاه می کند. پیش بینی می شود با بازگشت ایالات متحده به برجام و راه اندازی ارزهای ایرانی در کشورهای مختلف ، فروش نفت ایران از سر گرفته شود و در نتیجه وضعیت شاخص های اقتصادی بهبود یابد. این یعنی چی؟ این به معنای بهبود وضعیت اقتصادی است و در نتیجه ، با بهبود شرایط اقتصادی بورس ، موقعیت بهتری را نیز تجربه می کند.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل واکنش منفی بورس به وقایع و تحولات چیست؟ وی گفت: “متأسفانه ، اشتباه امروز این بود كه به دلیل از دست دادن دلار ، طلا و قیمت خودرو ، بازار سهام نیز باید سقوط كند.” بازار سرمایه معمولاً از کاهش ریسک دیپلماتیک استقبال می کند و طبیعی است که با گذشت زمان و تحلیل سهامداران ، رونق به بازار سهام برگردد و روندها مثبت شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: “به عنوان مثال ، در روز چهارشنبه ، هنگامی که فکر می کردیم ترامپ ممکن است انتخاب شود ، بازار مثبت بود ، اما امروز که به نظر می رسید انتخابات بایدن قطعی است ، شرایط رو به عقب است. در هر صورت ، برخی معتقدند که اگر ترامپ انتخاب شود ، او افزایش می یابد. تورم و بورس رشد بیشتری خواهد داشت ، اما این یک اشتباه استراتژیک است ، زیرا اگر ایالات متحده به برگام برگردد ، می توان شاهد بهبود اقتصاد ایران بود و نتیجه آن بهبود شاخص بورس است. البته شایان ذکر است که جو باید ظرف سه ماه به کاخ سفید برود. .

تبادل

الصفاری در ادامه با تشریح این مطلب اظهار داشت: در بیشتر گزارش های شش ماهه مشخص شده است كه شركت ها معادل آنچه در سال گذشته انجام داده اند سود کسب كرده اند و روند شركت ها مثبت بوده است. وی پیش بینی کرد: تب فروش عاطفی به زودی در عرق فوران می کند و تفکر و تحلیل تخصصی وی را نشان می دهد. انتظار دارم بازار تا پایان هفته بازگردد.

در پاسخ به این سوال که مهمترین مقصد برای سرمایه خارج از بازار ارز و ارز کجاست؟ وی گفت: “پول پارک شده به زودی به بازار سرمایه بازمی گردد. با این حال ، وقتی منابع ما آزاد شود ، دلار و سکه تثبیت می شود.” بنابراین بازار سرمایه جذاب ترین بازار در آینده است.

وی در مورد عملکرد اشخاص حقوقی در روزهای اخیر گفت: متأسفانه راه برخورد با اشخاص حقوقی این بود که آنها فقط آمدند و پنج درصد منفی ها را خریدند. یعنی کمی بیشتر به فضای منفی بازار دامن زد. به عنوان مثال ، ملی مس در بازه سال گذشته شش ماه سود داشت ، اما ماه گذشته قیمت آن تقریباً 40٪ کاهش یافته است و اگر نگاه کنید ، می بینید که حقوق فقط 5٪ منفی را خریداری کرده است ، که بیش از اندازه پایه است. به نظر من رویکردی که وکلا در پیش گرفتند یک رویکرد تقلیل گرایانه بود.

به گفته وی ، احتمال رد بازار سرمایه فردا همچنان در نوسان خواهد بود و بازار تا پایان هفته وارد مرحله تثبیت خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا