اقتصادی

سیگنال مصوبات سران قوا بر معاملات بازار سرمایه چیست؟

پیمان حدادی با اشاره به این جهت افزود: “در هفته دوم ماه مه ، ما همچنان شاهد افزایش قیمت ها در بازار جهانی هستیم که این افزایش قیمت هایی است که هنوز مثبت نبوده است. تأثیر آن بر بازار سهام”. تجارت بورس

وی گفت: “نکته دیگری که هفته گذشته در بازار شاهد بودیم ، کاهش نرخ ارز بود و جهت قیمت ارز به دلیل خوش بینی گفتگوهای وین در مورد میزان تأثیر آن بر آن ، در یک جهت نزولی قرار گرفت. ادامه ” از روند منفی بازار.

تأثیر تأیید سران نیروها در معاملات بورس در بلند مدت

حدادی با بیان اینکه پس از ادامه روند نزولی بازار ، در اواسط هفته گذشته شاهد جلسه سران قوا بودیم ، گفت: “موارد مطرح شده در این جلسه از جمله مواردی بود که نمی توانست انتظارات بازار سرمایه “

این کارشناس بازار پول خاطرنشان کرد: بیشتر مصوباتی که در رأس جلسه قدرت تصویب شده اند از مصوباتی هستند که نمی توانند در کوتاه مدت به بازار سرمایه کمک کنند و تأثیر مثبتی در بازار دارند.

وی افزود: “با توجه به اینکه چنین مصوباتی نمی تواند در جهت گیری بازار در کوتاه مدت تأثیر مثبتی داشته باشد و روند معاملات بورس را تغییر دهد ، اما در آخرین روز معاملات هفته گذشته شاهد افزایش مقداری تقاضا بودیم. در برخی سهام بزرگ بازار که تأثیر زیادی دارند. “در بازار ، ما حضور داشته ایم در حالی که بیش از دو نماد بازار طی چند ماه گذشته هنوز در صف فروش بوده اند.

به گفته حدادی ، کاهش حجم معاملات همچنان در بورس اوراق بهادار ادامه دارد و معاملات هفته گذشته با بازدهی منفی حدود سه درصدی همراه بود.

دامنه نوسانات متقارن ، تقاضای فعالان بازار است

این کارشناس بازار پول با اشاره به تغییر دامنه نوسانات و تأثیر آنها بر معاملات بورس ، افزود: قوام دامنه نوسانات در بین فعالان بازار همچنان از موارد مهمی است که شورای عالی اجرا می کند. بورس سهام و کمیسیون بورس و اوراق بهادار. ” سهام مورد نیاز است.

وی تأکید کرد: حذف گره بورس از دیگر مواردی است که ثبات قیمت بازار را به تأخیر می اندازد.

با نزدیک شدن به انتخابات ، احتیاط را در سهام معاملات افزایش دهید

حدادی گفت: “با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ، ممکن است ریسک های بازار تا حدی افزایش یابد که این باعث می شود احتیاط سرمایه گذاران برای ورود به بازار سرمایه گذاران افزایش یابد.”

این کارشناس بازار پول خاطرنشان کرد: این ذخیره باعث عدم تقاضا در بازار برای دوره دیگری می شود و به عنوان یک قاعده کلی ، تا زمانی که شاهد بهبود وضعیت تقاضا در بازار نباشیم ، عرضه افزایش می یابد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد با نزدیک شدن به انتخابات روند فعلی در بازار ادامه داشته باشد ، مگر اینکه مشکل اصلی بازار یعنی کمبود نقدینگی به نوعی برطرف شود.

هنگام انتقال نقدینگی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار مالی ابهام وجود دارد

حدادی به مذاکرات انتقال منابع مالی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار مالی اشاره کرد و گفت: “مسئله زمانی که یک درصد منابع مالی از صندوق توسعه ملی به ثبات بازار مالی به بازار منتقل می شود بودجه. ” این یکی از بزرگترین نشانه هایی است که فعالان بازار سرمایه به دنبال پاسخ هستند ، زیرا این امر می تواند برخی از هیجانات موجود در بازار را کاهش دهد.

این کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: مصوبات سربازان مطمئناً می تواند تأثیر مثبتی در بازار داشته باشد ، اما نه در کوتاه مدت ، زیرا این مصوبات در میان مدت و بلند مدت برای بازار ارزیابی مثبت می شود.

جهت معاملات سهام را در هفته آینده پیش بینی کنید

وی جهت معاملات بازار سهام در هفته جاری را پیش بینی کرد و گفت: ادامه روند نزولی قیمت ارز در بازار در هفته آینده نمی تواند خبر خوبی برای بورس باشد و این امر با تأثیر مثبت در جهت معاملات بازار همراه است.

حدادی تأکید کرد: اکنون مهمترین مشکل بازار توسط مسئولان بازار در حال حل است و در زمینه ثبات در دامنه نوسانات و افزایش نقدینگی سهام تصمیمات گرفته می شود.

به گزارش ایرنا ، بسته پیشنهادی سازمان بورس که پیش از این در شورای وزیران تصویب شده بود ، سرانجام در جلسه اخیر ستاد هماهنگی عالی اقتصادی که شامل پرداخت 80 درصد مالیات انتقال سهام سالانه است ، تصویب شد. 1400 به صندوق تثبیت بازار سرمایه ، با تصویب انتشار 20.000 میلیارد تومان اوراق بدهی توسط صندوق تثبیت بازار مالی و صندوق سرمایه گذاری متقابل برای توسعه بازار سرمایه با ضمانت دولت ، به استثنای بانک ها و م institutionsسسات اعتباری از شمول مواد 16 و 17 قانون حذف موانع تولید برای حمایت از بازار سرمایه.

223224

دکمه بازگشت به بالا