اجتماعی

آغاز احداث سه هزار خانه برای محرومان در ورامین در آینده نزدیک

استاندار تهران از تخریب 3 هزار واحد مسکونی مستضعفان شهرستان ورامین در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش دیباروز، محسن المنصوری در پایان جلسه ساخت مسکن مستضعفان (پروژه 3000 واحدی ورامین) در جمع خبرنگاران گفت: در راستای قانون ملی جهش مسکن یکی از موضوعات مورد توجه استفاده و سرمایه گذاری در بخش خصوصی، دولتی و نهادی». تا بتوانیم به طور جدی وارد عرصه ساخت و ساز مسکن شویم. بر این اساس یکی از نهادهایی که تاکنون اقدامات موثری در حوزه مسکن انجام داده و پروژه هایی را در استانداری و کشور اجرا کرده است، بنیاد مستضعفان است.

وی افزود: بنیاد مستضعفان پروژه هایی را با رویکرد ساخت مسکن برای مستضعفان و مستضعفان در دستور کار خود قرار داده است. در استان تهران زمین مستعد در شهرستان ورامین و جنب شهرستان ورامین که بخشی از آن در حوزه و بخشی در ورامین واقع شده است، متعلق به بنیاد مستضعفان شناسایی شده است.

المنصوری ادامه داد: در بازدیدی که با رئیس بنیاد مستضعفان داشتیم کلیات موضوع مورد تایید قرار گرفت و سپس در این زمین کار کارشناسی شد و با شهرداری ورامین تفاهم نامه منعقد شد. بر این اساس روند قانونی اخذ مجوز از کمیته ماده 5 و کارگروه امور زیربنایی و توسعه در استانداری و امکان ساخت بیش از 3000 واحد مسکونی که نیمی از آن متعلق به بنیاد مستضعفان است. و حدود 1500 واحدی که در اختیار دولت است و به زودی تعمیر می شود، به زودی تکمیل می شود.

استاندار تهران تاکید کرد: در قالب اجرای این طرح خدمات خوبی در زمینه سرانه فضای سبز، سرانه خدمات درمانی، مذهبی و آموزشی در این سایت طراحی شده است که همزمان با ساخت و ساز محقق خواهد شد. از واحدهای مسکونی

المنصوری در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان ساخت واحد مسکونی برای مستضعفان در سایر شهرستان های استان تهران گفت: مقرر شد این موضوع چه در تعامل با بنیاد مستضعفان و چه در تعامل با سایر شهرستان ها ادامه یابد. موسسات دولتی و خصوصی که مایل به سرمایه گذاری در مسکن هستند همچنین مصاحبه هایی با شهرداری های استان انجام شد تا زمینه های بالقوه پروژه شناسایی شود و با پیشنهاد مالکان قراردادهایی برای ادامه این مسیر با قدرت و سرعت بیشتر امضا شود. بنیاد مستضعفان مناطق دیگری را در شهرهای دیگر که در دستور کار ساخت واحدهای مسکونی قرار دارند شناسایی کرده است.البته این پروژه ها باید با استخدام مشاور ذیصلاح و تهیه طرح های تفصیلی و اخذ تاییدیه های لازم اجرا شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا