عمومی

۵۱ هزار نفر برای احداث مسکن در خراسان جنوبی ثبت نام کرده‌اند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، وحید دایی شامگاه شنبه در شورای مسکن خراسان جنوبی اظهار داشت: برای ۵۹۷۰ نفر در بیرجند مسکن تامین شده است.

وی گفت: در مجموع 2015 واحد در استانداری عملیات اجرایی خود را آغاز کردند و 3037 واحد پروانه ساختمانی صادر شد.

وی با بیان اینکه متقاضیان در 890 واحد مسکونی به بانک معرفی شدند، گفت: فونداسیون در 2024 واحد و 1160 واحد در مراحل اسکلتی و نجاری در 51 واحد اجرا شد.

وی با بیان اینکه چهارمین استان کشور هستیم که تمامی واحدهای مسکن آنلاین را واگذار می کنیم، ادامه داد: از یک میلیون واحد مسکونی که باید سالانه ساخته شود، سهم خراسان جنوبی 40 هزار واحد است که 18 هزار واحد آن روستایی است. و 22000 واحد شهری.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه 1000 هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی و ویلا اختصاص داده شده است، تصریح کرد: در حال حاضر 100 هزار هکتار از اراضی خود را برای ساخت واحدهای مسکونی و مسکونی در نظر گرفته اند.

وی ادامه داد: تاکنون 51 هزار نفر در استان برای ساخت مسکن ثبت نام کرده اند که تا 20 اسفند ادامه دارد.

وی گفت: بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور، خراسان جنوبی تا مردادماه سال جاری در مرحله اصلاح 25 درصدی نقشه است.

دایی افزود: در سایت های بیرجند تلاش شده است تا زمین مورد نیاز در نزدیک ترین نقطه به شهر تهیه شود تا ساخت واحدهای مسکونی با کمترین هزینه انجام شود.

وی گفت: در این راستا زیرساخت های مورد نظر در زمینی به مساحت 27 هکتار وجود دارد و 50 هکتار از تپاس برای ساخت واحدهای ویلایی در نظر گرفته شده است.

دکمه بازگشت به بالا