ورزشی

دکتر طهرانچی از مزرعه آموزشی تحقیقاتی واحد بیرجند بازدید کرد/ بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و مهارتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی طهرجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه های سفر خود به استان خراسان جنوبی از مزرعه پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند بازدید کرد.

دکتر طهرانچی در این بازدید با تاکید بر لزوم توجه واحدهای دانشگاهی به موضوع امنیت غذایی و غذایی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مانند گذشته است. خیر، اما با راه اندازی دانشکده های تخصصی، کشاورزی به صورت بسته ای ارائه می شود که شامل رشته های علوم پزشکی، شیمی مواد غذایی، حقوق زمین، کشاورزی و سایر رشته های مرتبط است.

وی از راه اندازی دانشکده پرسود در دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان جنوبی با محوریت واحد برجند خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی استان خراسان جنوبی، این دانشکده پرسود در ارتباط با تولیدات داخلی فعالیت خواهد کرد.محصولات مانند زعفران، زرشک و عناب».

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با پیشنهاد راه اندازی آزمایشگاه استاندارد زعفران در بیرجند خاطرنشان کرد: در دانشکده فروسودمند، صنایع پشت و جلویی زرشک، زعفران و عناب، رهاسازی گیاهی و ثبت ژنتیکی زعفران در منطقه در حال انجام است. ، و غیره.

لازم به ذکر است مزرعه تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در زمینی به مساحت 29 هکتار در مجاورت واحد بیرجند واقع شده است که حدود 4 هکتار آن به کشت زعفران اختصاص دارد.

دکتر تهرانی همچنین از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و تخصصی دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی که در واحد بیرجند برپا شده و از غرفه جواهرات سنگ های نیمه قیمتی واحد تپاس بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از غرفه طلا و جواهر با تاکید بر لزوم توسعه صنعت سنگبری، پیشنهاد کرد: ایجاد دانشکده مهارت و کارآفرینی این صنعت در دانشگاه آزاد اسلامی در طبس به منظور انجام کارهای علمی. انجام شده. در این منطقه.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشکده مهارت و کارآفرینی تراش سنگ های نیمه قیمتی باید شامل کارگاه طراحی، زمینه طراحی سنگ تزئینی و … باشد. رویکرد واحد طبس نباید تقلید شود، بلکه با توجه به حمایت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، این واحد باید با استفاده از توان شبکه علمی دانشگاه به مرجعی برای سنگ های زینتی کشور تبدیل شود.

دکتر درخواست کرده است. طهرانچی شعبه تپاس پیشنهاد خود را در این خصوص ارائه کرد.

در حاشیه این بازدیدها علی سرفری مجد مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز امور ریاست جمهوری، روابط عمومی و هماهنگی استان ها و سعید آزادیان دبیر توسعه، برنامه ریزی، برنامه ریزی و رایزنی ها وی را همراهی می کردند. . جلسه شورای کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر

انتهای پیام/ 4127

دکمه بازگشت به بالا