اقتصادی

آغاز ساخت ۳۱ هزارو ۹۸۰ واحد مسکونی در استان یزد

دیباروز/ یزد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه از فردا شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود، گفت: فردا 31 هزار و 980 واحد مسکونی به طور همزمان در استان راه اندازی می شود.

به گزارش دیباروز، محمد جواد ابوالحسینی در گردهمایی خبرنگاران استانداری که در استانداری برگزار شد، افزود: این واحدها وسیع بوده و شامل مسکن روستایی، مسکن محروم و مسکن شهری است که اگر آنها را در قالب طبقه بندی قرار دهیم. یزد اولین استانداری است که بحث مسکن کارگری را مطرح می کند که مسکن کارگری با کار برای قشر کارگر آغاز می شود و در اختیار عزیزانی قرار می گیرد که بار تولید، رشد و توسعه استان را به دوش می کشند.

به گفته وی، اگر این تعداد واحد مسکونی را به واحدهای در حال ساخت طرح اقدام ملی و پروژه هایی که از ابتدای دولت آغاز شده است اضافه کنیم، شاهد استقرار نزدیک به 40 هزار واحد در استان خواهیم بود.

*** ساخت 60 هزار واحد مسکونی در چهار سال

وی افزود: برنامه چهار ساله دولت بر اساس نیازسنجی در سطح استانداری از 53 تا 54 هزار واحد است که برای رسیدن به سطح 60 هزار واحد پیشنهاد شده است.

این مسئول بخشداری تاکید کرد: نکته اصلی این است که این پروژه ها باید هر چه زودتر شروع شود زیرا تعداد متقاضیان زیاد است و تعداد ثبت نام هایی که داریم 108 هزار نفر است.

وی بیان کرد: این افراد ممکن است همه نتوانند نیازهای وزارت راه را برآورده کنند، اما این تعداد زیادی است و به این معناست که کسانی هستند که به هر نحوی مسکن ندارند. این بدان معناست که این تعداد از مردم شهرستان مسکن اجاره ای دارند یا متعلق به والدین و بستگان خود هستند و می خواهند مالک ملک شوند.

*** آب و مسکن از مهمترین برنامه های کاری معاونت عمرانی در استان یزد است

وی برنامه هایی را که در حوزه عمرانی در دولت سیزدهم در دو محور آب و مسکن دنبال می شود و مهم ترین موضوعی که حوزه عمران با جدیت دنبال می کند، بحث آب در استانداری است.

و این مسئول تصریح کرد: پیشرفت و آبادانی استان یزد که متشکل از جمعی از فرهیختگان و مجتهدان و البته همگی از یک حوزه فرهنگی هستند، در گرو تامین آب است. این گروه و مردم استان که به کار خستگی ناپذیر خود معروف هستند، قرن هاست که برای یک هدف بزرگ که همان مسئله آب است، مبارزه کرده اند. چه آب کشاورزی و چه آب صنعتی و حتی آب آشامیدنی. این منطقه از مشکلاتی رنج می برد که در سال های گذشته بدتر شده است.

وی گفت: مصرف افزایش یافته و جمعیت نیز افزایش یافته است، اما منابع آبی ما کاهش یافته است و این موضوع باعث شده در سال های گذشته بحث های مختلفی در حوزه آب مطرح شود.

ابوالحسینی بحث آب را موضوعی اساسی در یزد دانست که مورد تایید استانداری و در حوزه عمرانی قرار گرفته است و گفت: دومین موضوعی که بسیار بر آن تاکید شده شعار اصلی و اصلی دولت است. . بحث مسکن است.

وی افزود: حوزه مسکن بسیار مهم است و یکی از مشکلاتی که در سطح استانداری با آن مواجه هستیم بحث مسکن است و در حال حاضر رشد جمعیت، مهاجرت و برخی عوامل دیگر همراه است و تا به امروز تعداد زیادی از ساکنان این استان مسکن واقعی ندارند.»

وی ادامه داد: یزد استانداری است که در گذشته معمولا بحث اجاره مسکن در آن مطرح نمی شد اما در ده سال گذشته به دلایل و عوامل مختلف این موضوع گسترش پیدا کرده است اما اکنون باید راهکارهایی برای تامین مسکن در سطح استانداری داشته باشیم. .

*** 148 هزار نفر در روستاهای استان یزد زندگی می کنند

ابوالحسینی تصریح کرد: در حوزه القری 359 روستا در فرمانداری داریم و جمعیت روستاهای ما 148 هزار و 695 نفر است که معادل 14.5 درصد جمعیت استان است. این جمعیت روستایی نسبت به کل کشور کم است و نرخ شهرنشینی ما بیشتر است که تحلیل خاص خود را دارد.

وی افزود: در حوزه عمران روستایی اقداماتی در حوزه عمران روستایی انجام شده است. در پروژه های روستایی تعریف شده از سوی شهرستان 575 پروژه بالای 100 میلیون داریم که در سطح روستاها فعال هستند که مجموع این پروژه ها که باید صرف ساخت و ساز شود 217 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: نسبت هزینه های جاری به هزینه های عمرانی روستایی آمار خوبی است که در استان ما وجود دارد، روستاهای ما نسبت به شهرها مدیریت موثری دارند چرا که سازوکارهای بروکراتیک در آنها گسترده نیست و سیستم پویاتری دارند.

*** هزینه های جاری ساخت و ساز در روستاها بین 11 تا 89 درصد است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: هزینه ها در روستاها زیاد است اما مقایسه آن با هزینه های شهری نشان از کارآمدی روستاها دارد. هزینه های جاری ساخت و ساز در روستاهای ما 11 درصد جاری و 89 درصد ساخت و ساز است و در مجموع اعتبارات دریافتی سال گذشته 410 تا 415 میلیارد تومان بوده است و امسال باید منتظر باشیم تا ببینیم چقدر می توانند محاسبه کنند.

وی تعداد شهرستان های استانداری را 24 شهر اعلام کرد که این شهرها دارای شورا و شهرداری هستند و فرمانداری 132 عضو شورای شهر دارد و وزارت کشور اعتبارات خوبی در این زمینه جذب کرده است. بخشی از اعتبارات از محل خود شهرداری ها و برخی دیگر از منابع ملی تامین شده است.

*** جذب 10 میلیارد تومان در شهرداری های استانداری

به گفته وی، در سه ماهه نخست امسال 10 میلیارد تومان برای شهرداری ها جمع آوری شد، از چهار منطقه بازدید شد، طرح مطالعاتی انجام شد و چهار منطقه جدید نیز مطالعه می شود.

وی ادامه داد: برای مناطق 2800 تن قیر یارانه ای و 52 میلیارد تومان برای خرید قیر پیش بینی شد. 47 میلیارد تومان به مناطق حاشیه ای که شامل شهرهای میبد و یزد می شود اختصاص یافته است. تسهیلاتی در اختیار شهرداری ها قرار گرفت و وضعیت نیروها ساماندهی شد.

وی درباره نیروهای شهرداری نیز گفت: بخشی از نیروهای قراردادی شهرداری ها قراردادی شده اند و نیروهای قراردادی رسمیت یافته و از نظر امنیت شغلی در شرایط بهتری قرار دارند و امید است شرایط نیروها فراهم شود. با پیگیری بهبود یابد

ابوالحسینی ادامه داد: در بحث ماشین آلات، ماشین آلات خوبی در استان در حوزه نوسازی جذب شد، مطالعاتی برای تغییر پسماند انجام شد و یک سری طرح ها تصویب شد و برنامه کلان ما هدر رفت شهرهای یزد است. ، حمیدیه، شاهدیه و زارچ و امیدواریم تکمیل شوند.

وی از تهیه برنامه پنج ساله شهرداری ها خبر داد و گفت: این طرح ها در چهار شهر به اتمام رسیده و مابقی شهرها نیز در مرحله نهایی شدن است.

وی از حوادث و بلایای طبیعی در استان جلوگیری کرد و گفت: در ایام منتهی به نوروز امسال شاهد حوادث تلخ رانندگی در جاده بافیق و طبس بودیم که منجر به جان باختن عزیزانمان شد.

به گفته وی، در جلساتی که به همین منظور و پس از این اتفاقات برگزار شد، مقرر شد در ایام نوروز، یعنی 13 روز نوروز، جلساتی برای کاهش تصادفات رانندگی برگزار شود که آثار خوبی داشت و میزان تصادفات و تصادفات را به میزان قابل توجهی کاهش داد. اقدامات محدود کننده در سطح جاده ها.. فرمانداری تشکیل شد و همچنان پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه 400 مصوبه در شورای ترافیک شهر داشتیم که 70 درصد از این تصمیمات اجرا شد و مابقی در دست اجراست، گفت: در زمینه جداسازی آب در فضای سبز نیز توسط فنی در حال پیگیری هستیم. در سال های گذشته توسعه فضای سبز متکی به آب آشامیدنی و غیر شرب بود که در حال حاضر نزدیک به 2 میلیون مترمکعب آب در فضای سبز مصرف می شود و قصد داریم این رقم را به نصف برسانیم.

وی بیان کرد: استان یزد از نظر کشتیرانی یکی از استان هایی است که مقصد کالاها بوده و مبدأ کالا و مواد اولیه از آنها گرفته می شود و مواد اولیه از سایر نقاط کشور به این استان حمل می شود. اکثر این کالاها حمل و نقل می شوند و توسط کامیون ها و سیستم جاده ای حمل می شوند.

به گفته وی پروژه مشترکی بین دفتر فنی و اداره راه در استانداری در حال اجراست و در برخی شهرستان ها اجرا شده و در حال اجراست.

معاون عمرانی استاندار یزد ادامه داد: در حوزه مدیریت بحران جلسات استانی به طور مرتب برگزار می شود. طی شش ماه گذشته شاهد تصادفات و هر اتفاقی که ممکن است رخ دهد و هر حادثه در این شش ماه در استان بوده ایم. جلسات متعددی برای جبران خسارات وارده برای ایمن سازی استان از این حوادث برگزار شد.

*** رسانه بهترین راه برای انتقال دیدگاه مردم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: رسانه ها به عنوان رکن چهارم مردم سالاری بهترین ابزار برای رساندن نظرات مردم به مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه امید است بتوانیم به وظیفه خود در راستای خدمت به مردم عمل کنیم، تصریح کرد: هر چند فرصت ها به سرعت از دست می روند، اما باید این فرصت ها را پیدا کنیم که اگر از آن ها استفاده نشود، گاهی به سادگی از دست رفته به نظر می رسد. .

وی ادامه داد: حوزه عمران به عنوان مجموعه ای از ادارات و ادارات دولتی، امور شهری، شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجتمع دفاتر فنی، حوزه ترافیک، حمل و نقل، شهرسازی و محیط زیست را پیگیری می کند. در قلب این رشته است.

نماینده عمران استانداری یزد تصریح کرد: کل مدیریت بحران با صلاحیت های استاندار تعیین می شود که به عامل عمرانی استانداری تفویض می شود که وظایف مربوط به قبل، حین و بعد از بحران را به عهده دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا