علمی و پزشکی

آیا کوچک کردن بینی بدون عمل امکان دارد؟

آیا کوچک کردن بینی بدون جراحی امکان پذیر است؟

در فضای مجازی و سایت های مختلف روش های مختلف کوچک کردن بینی با ماساژ، دستگاه، تغذیه و سایر تکنیک ها تبلیغ می شود. اما برای اینکه بدانیم این مطالب علمی و قابل اعتماد هستند یا خیر، از یک متخصص پزشکی خواستیم تا کمی ما را راهنمایی کند.

دکتر آرش نجف بیجی فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی نکات علمی و مهمی را در مورد روش های جراحی بینی بیان کردند که در ادامه می خوانید.

برای مشاهده نمونه های جراحی بینی توسط دکتر نجف بجی اینجا کلیک کنید.

قبل و بعد از جراحی بینی گوشتی د.  آرش نجف بیگی

چرا باید جراحی بینی انجام دهیم؟

دکتر نجف بیجی توضیح داد که جراحی بینی یک فرآیند علمی و قابل اعتماد است که نتایج دائمی دارد. برخلاف روش‌های غیرجراحی که اثر ماندگاری ندارند و گاهی اوقات به هیچ وجه شکل بینی را تغییر نمی‌دهند. از طرف دیگر، ممکن است باعث مشکلات بیشتر بینی شود.

سوال این است که آیا جمع کننده های بینی کار می کنند؟ برای دریافت پاسخ خود اینجا را کلیک کنید.

برای چندین دهه، نهادهای آکادمیک برجسته جهان در حال تحقیق در مورد تکنیک های مختلف برای جراحی بینی و جراحی بینی هستند. مطمئن باشید اگر روشی غیرجراحی و غیرجراحی برای کوچک کردن بینی وجود داشت، مسئولان علمی روی آن تحقیق می کردند و به عنوان یک روش استاندارد در دانشگاه های علوم پزشکی تدریس می شد.

اما متاسفانه تنها راه واقعی، علمی و دائمی برای کوچک کردن بینی، انجام جراحی با تکنیک های مختلف است. لازم به ذکر است که اندازه بینی ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشد و هر بینی با تکنولوژی و روش خاص خود عمل می شود.

آیا اثر جمع کننده های بینی واقعی است؟

کوچک کردن بینی با دستگاه یا سایر روش های غیر جراحی

دکتر نجف بیجی جراح متخصص با اشاره به اینکه دستگاه های کوچک کننده بینی اعلام شده در فضای دیجیتال پایه علمی ندارد و توسط پزشکان متخصص اختراع نشده است، خاطرنشان کرد: در واقع هیچ تحقیق علمی مستندی نشان نداده است که این روش ها با ماندگاری قطعی و بدون عوارض جبران ناپذیر، اثر موفقیت آمیزی در پس کشیدن بینی داشته باشند.

دستگاه های جمع کننده بینی نه تنها می توانند زیبایی و فرم بینی شما را تغییر دهند. حتی می تواند آسیب جدی به ساختار یا پوست بینی شما وارد کند. شایعات زیادی در مورد درمان های خانگی و دستگاه های انقباض بینی غیر جراحی وجود دارد. با کمی دقت و تعجب متوجه می شویم که این نوع اخبار اشتباه است.

برخی حتی تا آنجا پیش می روند که با مواد مختلف التهاب و تورم بینی را کاهش می دهند. واقعا چگونه می توان با یخ و خمیردندان غضروف و استخوان های بینی را کوچک کرد؟! این نشان می دهد که سازندگان این خبر جعلی هیچ اطلاعی از آناتومی و ساختار بینی و حتی انواع بینی ها و علت بزرگ یا بدشکل بودن آن ها ندارند.

متأسفانه بسیاری از دستگاه های جمع کننده بینی گاهی اوقات عوارض و مشکلات جبران ناپذیری برای بینی ایجاد می کنند. شامل:

  • فشار بر غضروف و استخوان های بینی و در نهایت شکستگی، کج شدن و شکل غیر طبیعی بینی که فقط با جراحی قابل ترمیم است.
  • ایجاد فشار در راه هوایی بینی و در نهایت ایجاد مشکل در راه هوایی بینی. به دنبال آن کاهش سطح اکسیژن خون و سایر عوارض در هنگام خواب و بیداری رخ می دهد.
  • آسیب به پوست بینی و لکه ها یا اسکارهای دائمی در اثر فشار و دمای دستگاه
  • کبودی و حساسیت دائمی روی پوست بینی
  • خشکی یا آسیب به مخاط بینی که منجر به مشکلات تنفسی یا حس بویایی یا مشکلات دفاعی بدن در برابر ویروس ها و عوامل بیماری زا می شود.

آیا پس از استفاده از دستگاه های انقباض، مشکلات بینی برطرف می شود؟

دکتر نجف بیجی توضیح داد که برای رفع عوارض استفاده از این روش های غیر استاندارد و غیر علمی باید وضعیت و ساختار بینی به طور کامل بررسی شود. گاهی اوقات این مشکلات با گذشت زمان بهبود می یابند، اما معمولا نیاز به جراحی و ترمیم دارند.

به خصوص اگر این دستگاه ها برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته باشند و باید ساختار و چارچوب بینی را تحت تاثیر قرار می دادند. اگر غضروف بینی تغییر شکل داده باشد، راهی جز جراحی بینی وجود ندارد. حتی اگر بتوان موقعیت غضروف را با حرکت دادن یا حرکت دادن آن تغییر مکان داد، آسیب وارده به بینی به خودی خود بهبود نمی یابد.

لازم به ذکر است که بینی عضوی حساس است و در صورت عدم درمان مشکلات ممکن است به مرور زمان افزایش یابد.

آیا دستگاه تخلیه بینی کار می کند؟

جراحی بینی استاندارد چگونه انجام می شود؟

رینوپلاستی عملی است که باعث تغییر شکل دائمی بینی می شود. جراحی بینی ممکن است به دلیل تغییر در ظاهر و کوچک شدن بینی، مشکلات ساختاری، بهبود تنفس یا هر دو باشد.

جراحی بینی بسته به میزان تغییرات مورد نیاز در ساختار بینی به دو روش بسته و باز انجام می شود. در جراحی بینی بسته میزان برش ها و بخیه ها در بینی کاهش می یابد و جای زخم در داخل سوراخ های بینی ایجاد می شود و کمتر به چشم می آید. اما معمولا کسانی که نیاز به تغییرات زیادی در بینی دارند باید تحت عمل جراحی بینی باز قرار گیرند.

باید بدانیم که قسمت فوقانی ساختمان بینی استخوانی و قسمت تحتانی آن از غضروف تشکیل شده است. رینوپلاستی می تواند استخوان، غضروف، پوست یا هر سه را تغییر شکل دهد. به این ترتیب می توان شکل و اندازه بینی را برای همیشه تغییر داد.

برای کوچک کردن بینی استخوانی، اندازه و شکل بینی تنها با کاهش اندازه و جابجایی استخوان و غضروف قابل تغییر است. در این روش تغییر چشمگیری در پوست بینی ایجاد نمی شود و پس از اصلاح ساختار بینی، پوست سر به جای اولیه خود باز می گردد.

اما برای بینی های گوشتی با پوست ضخیم و پر از غدد چربی، باید تنظیمات ساختاری بیشتری انجام شود تا پوست بینی نتواند به حالت قبلی خود بازگردد. به همین دلیل عمل جراحی دشوارتر خواهد بود.

عمل بینی گوشتی

دکتر نجف بیجی در مورد جراحی بینی گوشتی و اینکه آیا بعد از مدتی به حالت اولیه باز می گردد یا خیر توضیحات تکمیلی ارائه کرد:

رینوپلاستی گوشتی به جراحی زیبایی بینی گفته می شود که در آن بینی دارای پوست ضخیم با سوراخ های باز روی پوست و غدد چربی زیادی است. به این ترتیب نوک بینی گوشتی بیمار بالا می رود، پوست بینی کوچک می شود تا بینی کوچکتر شود و در نهایت غضروف بینی تقویت می شود. س

بینی گوشتی معمولاً غضروف ضعیفی دارد و در مردان شایع است. علاوه بر این، دارای نوک بینی گوشتی بزرگی است که رو به پایین و کج می شود. بال بینی (Alae) معمولاً باز و ضخیم است.

در مورد بازگشت جراحی بینی گوشتی باید توجه داشت که منظور چه جراحی است و آیا تجربه کافی دارد یا خیر؟ زیرا ما جراحان پلاستیک و ترمیمی از تکنیک های خاصی در جراحی بینی گوشتی استفاده می کنیم تا فرم بینی ثابت بماند و پوست دوباره بزرگ و متورم نشود.

نمونه هایی از جراحی بینی توسط دکتر آرش نجف بیجی

برای اطلاع از نحوه عمل بینی گوشتی می توانید این مقاله را از سایت دکتر نجف بیجی مطالعه کنید.

بینی گوشتی در مقایسه با سایر انواع جراحی بینی چگونه عمل می کند؟

دکتر نجف بیجی خاطرنشان کرد: در گذشته جراحی بینی گوشتی اغلب شامل برداشتن غضروف بینی می شد. با این حال، گاهی اوقات می تواند منجر به خراش و زخم روی پوست شود و دستیابی به ظاهر طبیعی و متعادل صورت را برای بیمار تقریبا غیرممکن می کند. اما در حال حاضر، با تکنیک های پیشرفته، بیمار می تواند تا سال ها پس از جراحی ظاهر جدید و بینی کوچکتر خود را حفظ کند، بدون اینکه نگران بازگشت نتایج باشد.

در روش های جدید به جای کاهش کل غضروف بینی گوشتی، با قرار دادن غضروف اضافی در نوک بینی و تقویت ساختار آن، شکل و فرم بینی حفظ می شود. این غضروف اضافی کمک می کند:

  • با حفظ زیبایی بینی، نوک بینی را به سمت بالا قرار دهید
  • پوست فضای کافی برای ایجاد غدد سباسه جدید و رنگدانه مجدد ندارد

گاهی اوقات این غضروف اضافی از قسمت های دیگر ساختار بینی خارج می شود و گاهی اوقات می تواند از گوش، قفسه سینه یا سایر قسمت های بدن خارج شود.

مهمترین تفاوت بین جراحی بینی گوشتی و استخوانی میزان تغییراتی است که می توان در بینی ایجاد کرد:

  • یک بینی گوشتی را نمی توان به هر اندازه ای کوچک کرد، اما بینی استخوانی را می توان با تغییرات بیشتر در غضروف و استخوان تغییر داد یا به میزان قابل توجهی کاهش داد.
  • بینی گوشتی را به هیچ وجه نمی توان شکل داد. برای مثال نمی توان عمل بینی عروسکی یا بینی پری را برای بینی چاق انجام داد.

به همین دلیل، افراد دارای بینی چاق باید انتظارات واقع بینانه ای از اعمال خود داشته باشند. در نهایت باید به این نکته توجه کنید که با انجام جراحی زیبایی بینی طبیعی می توان فرم بینی را متناسب و هماهنگ با سایر قسمت های صورت کرد.

* گزارش های تبلیغاتی

دکمه بازگشت به بالا