اجتماعی

اجازه نخواهیم داد هیچ دانش‌آموزی به‌خاطر دغدغه مالی از تحصیل باز بماند

دیباروز/ کرمانشاه معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: به هیچ دانش آموزی در کشور به دلیل مسائل مالی اجازه انصراف نمی دهیم.

معصومه نجفی امروز (به بهانه 17) در اولین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان آموزش و پرورش عشایری استان کرمانشاه با تسلیت ایام فاطمیه گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) در بندگی و بردگی الگو بود. بنابراین ما باید دانش آموزان را با زندگی او آشنا کنیم.

النجیفی تاکید کرد: با بهره گیری از سبک زندگی فاطمی می توانیم آینده سازان کشور را در مسیر درست تربیتی قرار دهیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به ورود معاون اول به حوزه جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان گفت: به هیچ دانش آموزی به دلیل مشکلات مالی اجازه ترک تحصیل را نمی دهیم.

وی با بیان اینکه سامانه شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر کشور راه اندازی شده است، گفت: تلاش می کنیم از طریق این سامانه علت انصراف آنان را مشخص کنیم و به یاری خداوند برای رفع این مشکل تلاش خواهیم کرد. مشکلات دانش آموزان” برای رفع کمبود آموزش برای بازگشت به مدرسه.

نجفی با اشاره به توانمندی های بالای استان کرمانشاه در زمینه معلمان مقطع ابتدایی گفت: باید از این توانمندی ها برای ارتقای آموزش ابتدایی استفاده کرد.

وی همچنین به توانایی ها و استعدادهای دانش آموزان عشایری اشاره کرد و گفت: باید برای شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

النجیفی همچنین با اشاره به نیاز به فضاهای ورزشی مناسب برای مدارس ابتدایی، قول پیگیری برای تجهیز مدارس به فضاهای ورزشی را داد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در تکمیل این نشست از تعدادی از دانش آموزان خواست تا مشکلات و دغدغه های آموزشی مدارس خود را مطرح کنند.

کمبود امکانات ورزشی و آزمایشگاهی، نبود فضای ساختمانی مناسب، نبود کتابخانه و… از جمله دغدغه های دانش آموزان مدارس عشایری استان کرمانشاه بود که در این مراسم توسط دانش آموزان مطرح شد.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا