اجتماعی

اسحاقی: دولت سیزدهم از واکسن تولید داخل حمایت کند

یکی از اعضای کمیته بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت ویژه دولت سیزدهم از واکسن کرونا تولید محلی تأکید کرد تا بتوانیم به نتایج فوری برسیم.

سلمان عشقی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: “نباید تصور کرد که دیگران با واکسیناسیون به کرونا آلوده نخواهند شد ، اما فقط خطر ابتلا به کرونا کاهش می یابد.” در حال حاضر اقداماتی برای تولید و تهیه واکسن از خارج انجام شده است و انتظار می رود دولت جدید بودجه بیشتری را برای حمایت از تولید محلی تأمین کند تا نتایج زودتر حاصل شود.

نماینده مردم قاینت افزود: در واردات واکسن با مشکلی روبرو شدیم. با این وجود دولت فعلی می تواند به واکسن های تولید داخل یارانه پرداخت کند نه اینکه اعتبار زیادی برای خرید واکسن از کشورهای خارجی اختصاص دهد. مقام معظم رهبری به واکسن محلی اعتماد کردند ، که به اعتماد وی مبنای تجربه داشت ، به این معنی که رهبر معظم انقلاب از واکسن تولید داخل با ایمان و اعتقاد به عقاید متخصص استفاده کردند و این اعتماد برای مردم اهمیت دارد.

این عضو کمیته بهداشت مجلس تأکید کرد: ضرورت تخصیص اعتبار لازم به دو شرکت واکسیناسیون برکت و پاستور جهت تهیه واکسن تولید داخل. البته ، ممکن است کل پوشش واکسن از طریق تولیدات داخلی تأمین نشود ، بنابراین می توان از کشورهای خارجی در همان چارچوب مشخص شده توسط رهبری کمک گرفت. از این طریق ، مراجعه به شرکتهای خصوصی و فراهم نمودن شرایطی جهت رفع نیازهای واکسنهای محلی با تمیز کردن با بخش خصوصی ضروری است.

العشقی توضیح داد: همه موارد تأمین مالی واکسن ها نباید به عهده وزارت بهداشت باشد ، اما همه وزارتخانه ها نیاز به کمک مالی خود دارند. منظور از آن بخشی از اعتبار است که مردم از آن بهره مند نمی شوند. نمونه ای از آن را می توان در اعتبارات مربوط به برگزاری مراسمی مانند تشریفات ، رویدادها و تشریفات وزارتخانه هایی مشاهده کرد که برکناری آنها به مردم آسیب نمی رساند.

یکی از اعضای کمیته بهداشت مجلس به این نتیجه رسید که “دولت جدید به جای اینکه تمام توان خود را صرف تهیه واکسن از شرکت های خارجی کند ، به دنبال تهیه واکسن های تولید داخل است.” همچنین بخشی از اعتبارات وزارتخانه ها که مردم از آن بهره مند نمی شوند نیز برای تهیه واکسن تعیین شده است. خیرین نیز به میدان می آیند و کمک می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا