عمومی

تهیه و تأمین واکسن اولویت اصلی دولت است

طبق پایگاه داده دیباروز ،

بیست و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت امروز (یکشنبه ، چهارم اردیبهشت) به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در ابتدای جلسه اقدامات انجام شده برای تأمین ریال و اعتبار ارزی و خرید و خرید واکسن ، مورد بحث قرار گرفت. .

تسریع در تولید و واردات واکسن ، تسریع در تخصیص ارز و اعتبار ریال توسط بانک مرکزی و هماهنگی بین آژانس های مختلف داخل و خارج از آژانس های ایرانی در خارج از کشور برای تسهیل واردات و استفاده از توانایی وزارت بهداشت در واردات واکسن در میان موضوعات مورد بحث تهیه واکسن بود.

رئیس جمهور با تأکید بر اولویت تهیه واکسن ها و ارائه آنها در برنامه های دولتی ، گفت: “مبارزه با کرونا به دو اصل بستگی دارد: رعایت دستورالعمل ها و واکسیناسیون. و از آنجا که وظیفه همه گروه های جمعیتی این است که دستورالعمل ها را دنبال کنند ، دولت تهیه و تولید واکسن را اولین اصل در کلیه فعالیتهای خود قرار داده است.

“دولت با تخصیص ارز لازم مشکل تأمین منابع خرید و واردات واکسن را حل کرده است و در این راستا ، هیچ یک از مقامات ذیربط اجازه تأخیر در تأمین فوری واکسن در پیچ و خم را ندارند. رویه های اداری.” اولویت های خاص باید به گروههای مختلف داده شود. از جامعه. پس از تزریق به کارکنان درمان ، اولویت افراد در گروه سنی بالای 65 سال و افراد مبتلا به بیماری زمینه ای در ارائه خدمات است.

گزارش بانک مرکزی در مورد شرایط بازار ارز و افق مثبت ، با توجه به تحولات پیش بینی شده در آینده ، موضوع بعدی این نشست ، استفاده از شرایط مطلوب برای تعادل بازار و تحقق نرخ ارز بود.

رئیس جمهور بر شکست دشمن در جنگ اقتصادی و شناسایی ناکارآمدی سیاست فشار حداکثر تأکید کرد و گفت: “با شکست دشمن در جنگ اقتصادی و نزدیک شدن به آستانه لغو تحریم ها با توجه به در مذاکرات اخیر ، می توان امیدوار بود که اقتصاد کشور متعادل شود و رونق سالهای 93 تا 96 برگردد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به تخلف برخی از افراد در داخل و خارج از تحریم ها گفت: “این افراد برای جلوگیری از احتمال کاهش نرخ ارز ، هنوز به دنبال جلوگیری از گشایش های احتمالی و ایجاد ترس و ناامیدی بین جامعه و مردم ، به ویژه فعالان اقتصادی. ” با این وجود ، یکی از اهداف مهم دولت و بانک مرکزی ایجاد تعادل در نرخ ارز ، بالا بردن ارزش پول ملی و شرایط مناسب برای قیمت کالاها است.

رئیس جمهور گفت: “بدون شک با حفظ انسجام و هماهنگی در کشور ، می توان شاهد گشایش های پیش بینی شده در هفته های آینده باشیم.”

دکمه بازگشت به بالا