عمومی

مسئله اصلی برای رسیدن به توافق، تأمین منافع ملت ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیباروز،

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی امروز (شنبه 28 بهمن) در گفت و گوی تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه هیئت ایرانی به طور جدی مذاکرات وین را پیش می برد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات وین پیشنهادات سازنده ای ارائه کرد. پیشنهادات و مذاکرات پیشنهادی طرفین مورد بررسی قرار گرفت و برخی دیگر بر اساس میزان تعهد آنها به منافع مردم ایران است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه هیئت ایرانی بارها اعلام کرده است که از طرح‌هایی که حقوق مردم ایران را تضمین و حمایت می‌کند، استقبال می‌کند، افزود: فشارها یا مطالباتی سیاسی برای تحت فشار قرار دادن مردم ایران و تضعیف چشم‌انداز توافق وجود دارد. ”

اصلی «حجت الاسلام و المسلمین» تاکید کرد: هرگونه توافق در وین باید شامل لغو تحریم ها، ارائه ضمانت نامه معتبر و بسته شدن پرونده ها و ادعاهای سیاسی باشد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: سابقه تعامل جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گزارش‌های متعدد آژانس مبنی بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان، نادرست بودن ادعای برخی کشورها را اثبات می‌کند. آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام می کند که در این زمینه باید مراقب وسوسه دشمنان بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به نقش فعال ایران در مبارزه با تروریسم در کنار عراق و سوریه گفت: اگر مقابله موثر تروریسم با ایران به ویژه شهید سلیمانی نبود، امروز داعش در اروپا بود.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفت و گوی تلفنی گفت: «پیشرفت های خوبی در مذاکرات وین حاصل شده است و ما امیدواریم که مذاکرات در اسرع وقت به نتیجه برسد».

روسای جمهور ایران و فرانسه همچنین آخرین تحولات اپیدمی کرونا و تحولات منطقه را بررسی کردند.

دکمه بازگشت به بالا