علمی و پزشکی

افراد بدون علامت یکی از مهمترین حامل بیماری های قلبی هستند

متخصص بیماریهای عفونی ، دانشگاه علوم پزشکی بابل:

آفتاب نیوز:

سیما محسنی آهنگر با بیان اینکه افراد بدون علامت مهمترین حامل بیماری هستند ، گفت: این فرد ممکن است بدون علائم جوان یا پیر باشد.

“سیستم ایمنی بدن جوانان قوی تر است. افراد جوان کمتر به نظر می رسد سالم به نظر می رسند ، اما افراد مسن به دلیل بیماری زمینه ای ممکن است متفاوت باشند.” و احتمال اینکه آنها مایل به نشان دادن بیماری نباشند کمتر است و این بیماری آشکارتر است.

یک متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه بابل گفت: همه ما سعی می کنیم هنگام برخورد با بیمارانی که علائم بیماری را دارند فاصله خود را حفظ کنیم اما این احتمال وجود دارد که آنها کمتر از جوانانی که علائم ظاهری ندارند ، آلوده شوند.

محسنی آهنگر با اشاره به اینکه افراد جوان مبتلا به این بیماری از نظر ظاهری سالم هستند و علائم کمی دارند و از ماسک استفاده نمی کنند ، گفت: سیستم ایمنی بدن در مقابل این افراد قابل مشاهده نیست ، بنابراین انتقال بیماری خیلی سریعتر اتفاق می افتد.

وی تأکید کرد: توصیه نمی شود در روزهای اول از ماسک استفاده شود ، اما اکنون همه افراد سالم هستند که بیرون بیایند. حتی اگر کوتاه باشد ، از ماسک استفاده می کنند زیرا احتمال انتشار ویروس در هوا بسیار زیاد است. در نتیجه ، پوشیدن ماسک باعث می شود تا با انجام اقدامات زیر جلدی ویروس به حداقل برسد.

یک متخصص بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل با تأکید بر لزوم نگه داشتن یک فرد حداقل یک و نیم متر از فرد در کنار آنها ، افزود: متأسفانه این مسافت در بازارها ، سوپر مارکت ها ، مراکز خرید و نانوایی ها قابل توجه نیست.

محسنی آهنگر با اشاره به اینکه نقل و انتقالات زیادی در خانه و از طرف کسی که از خرید برگشت ، صورت می گیرد ، افزود: در این مواقع نمونه های زیادی از زنان در خانه داشتیم اما انتقال از طرف یک شوهر که از بیرون آلوده بود صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ماسک مانع عبور 100٪ ویروس نمی شود ، افزود: در صورت عدم دسترسی به ماسک های جراحی ، استفاده از این ماسک های چند لایه پارچه ای می تواند تا حدودی با مشاهده مسافت ها از انتقال ویروس جلوگیری کند.

این متخصص بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: دلیل استفاده از دستکش احتمال آلودگی دستها و تماس با صورت و غشاهای مخاطی پوست است و تأکید می شود که دستها قبل از هر وعده غذایی باید با صابون و آب شسته شوند.

محسنی آهنگر از همکاری مردم در برابر این بیماری قدردانی کرد و گفت: “امیدواریم که تا زمانی که این بیماری به طور کامل برطرف شود ، در خانه بمانند و به توصیه های ایمنی عمل کنند.”

وی در پاسخ به این سوال که چه مدت بیماران در حال بهبودی از این بیماری هستند ، گفت: تا زمانی که علائم بیماری در انسان ضعیف باشد یا از بیمارستان مرخص شوند ، باید حداکثر دو هفته در خانه بمانند. حامل بودن خیلی زیاد است.

دکمه بازگشت به بالا