عمومی

اهمیت تمامیت ارضی و امنیت ملی

شکی نیست که امنیت حرف اول را می زند و باید به نیروی پلیس در هر کشوری احترام و احترام گذاشت، اما آیا می توانید قسم بخورید که همه نیروهای پلیس بی گناه هستند و برخی از آنها هیچ تخلفی مرتکب نشده اند و اینکه همه آنها طبق قانون و اخلاق عمل می کنند؟ انجام می دهند؟ خوب اگر مشکلی پیش آمد چه اشکالی دارد، برای حفظ آبروی دیگران سریعا اقدام کنید یا حتی اگر مشکلی پیش آمد نیروی انتظامی از قبل اعلام کند، پیشاپیش عذرخواهی می کنیم. چنین اقدامی نه تنها از شأن پلیس می کاهد، بلکه احترام آنها را در نزد همگان افزایش می دهد.

نه به این دلیل که گفته شده بسیاری از سازمان ها مسئول حفظ عفاف و حجاب هستند، چرا باید وزارت کشور و نیروی انتظامی بدون در نظر گرفتن وظایف سایر نهادها یک طرفه عمل کنند.

درگذشت خانم مهسا امینی دلخراش بود اما فوت خیلی های دیگر مخصوصاً جوانان عزیز نیروی انتظامی یا سپاه و بسیج نه. خون ریخته شده به ناحق برای همه گران است، اما مهمتر از آن استفاده نادرست از این حوادث است. اینکه خانم مهسا امینی اثری ندیدند موضوعی است که نتیجه آن مشخص خواهد شد. اما آیا برخورد ظالمانه ای که موجب آسیب روحی و روانی او شده باشد، نداشته است و اگر دچار عذاب شود، اخلاق و راهنمایی اشکالی ندارد؟

شاید بتوان گفت بی احترامی به خانم مهسا امینی دلیل این همه آشفتگی نیست و پاسخ این است که اگر زودتر جلوی آن گرفته می شد، ممکن بود موارد زیر رخ نمی داد و هیچ مدرکی یا کمتر علیه مخالفان وجود نداشت. معترضان

منبع ممکن است با بل چو پر شده باشد، اما به بل منتقل نشده است

ما دیر تصمیم می گیریم. شکی نیست که دشمن خارجی منتظر فرصت است و از هیچ اقدامی دست برنمی‌دارد، اما باید هوشیار و مؤدب باشیم تا از افراط و تفریط جلوگیری کنیم و از همه مهمتر بر قضاوت متن مردم خود پافشاری کنیم.

در این میان، بسیاری از افراد از موقعیت‌ها سوء استفاده می‌کنند و گاه بدون اینکه بخواهند آتش بزنند یا تسویه حساب‌های شخصی و گروهی داشته باشند با هم دعوا می‌کنند در حالی که می‌دانند چه کسی از نتیجه آن سود می‌برد. همه رسانه های بیگانه نفرت خود را از جمهوری اسلامی نشان می دهند و دندان تیز می کنند تا کشور را به آشوب بکشند.

چه کسی دعواهای خانوادگی خود را به همسایگی می آورد و به دیگران اجازه دخالت می دهد و کدام کشور به جز کودتا، اختلافات داخلی خود را با کمک قدرت های دیگر حل کرده است؟ در صورت وجود نقص، باید آنها را به صورت داخلی و با کمک حل کنیم. آیا می توان در یک محیط امن صحبت کرد یا در یک محیط خصمانه پر از احساسات گرم؟

داستان این دو زن را شنیدید که بر سر فرزندی دعوا کردند و برای داوری نزد علی (علیه السلام) رفتند و هیچ کدام شکست خوردند. حضرت مجبور شد بگوید خوب من بچه را نصف می کنم تا هر کدام سهم خودش را بگیرد. مادر واقعی کی بود گفت که من از حد خود گذشتم و فهمیدم او دوست واقعی کودک است.

حالا اگر میهن را پاره می کردند، جز دشمنان ایران چه کسی خوشحال می شد؟ اگر در بین تظاهرکنندگان و نه اغتشاشگران وطن پرستی وجود داشته باشد و آنها کشورشان را دوست داشته باشند، خوب می دانند که نباید کاری که دشمن را پسندیده انجام دهند و نخبگان باید بگویند: «اگر اعتراضی داریم، خودمان آن را حل می کنیم. و نگذارد دشمن به ما حمله کند «کمک» که آغاز فاجعه است.

دو چیز وجود دارد که بخشی از ذهن است: بستن دهان هنگام صحبت کردن و صحبت کردن در هنگام سکوت.

6565

دکمه بازگشت به بالا