علمی و پزشکی

اگر این ۹ نشانه را دارید یعنی زودتر پیر می‌شوید

آفتاب نیوز:

برخی از افراد پیری جسمی را قبل از پیری تجربه می کنند. اگر این 9 علامت را هم دارید ، به این معنی است که این مشکل شما را نیز شامل می شود و باید در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید.

1. ریزش مو (نه فقط موهای سر)

یکی از دلایل ریزش و کم پشتی موها افزایش سن است. موها گاهی کیفیت اصلی خود را از دست داده و شکننده می شوند. اگر قبل از 60 سالگی به طور ناگهانی دچار ریزش مو و سفید شدن شدید ، باید در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید و غذاهای سالم به اندازه کافی بخورید.

۲. ضعف عضلانی شدید

اگر قادر به بالا بردن فردی به وزن 13 کیلوگرم نیستید ، پس ضعف عضلانی دارید. این نشانه بازنشستگی زودرس عضلات شماست. برای زندگی خود ورزش و برنامه ریزی کنید.

3. کبودی بیشتر

در اثر پارگی رگ های خونی و عدم توانایی تحمل آنها ، کبودی در بدن رخ می دهد. اگر بدن شما بدون دلیل و از بسیاری جهات کبود شده باشد ، این بدان معنی است که هیچ آنزیم و مواد مغذی مفیدی در بدن وجود ندارد. بهتر است به این موضوع توجه شود؛ زیرا در طولانی مدت این مشکل در افتادگی پوست تأثیر دارد.

4. چین و چروک

در صورت داشتن چین و چروک بیشتر از افراد دیگر ، همین مورد نیز برای شما صدق می کند. برخی از افراد به دلیل نوع و شکل ویژگی های صورت جوان تر از سن خود به نظر می رسند ، اما اگر همان افراد به دلایل مختلف از پیری زودرس رنج ببرند ، چین و چروک صورت آنها بیش از سن خود خواهد بود.

5- تمایل به برقراری ارتباط کمتر با دوستان

وقتی دیگر اشتیاق جوانی ندارید و ترجیح می دهید با دوستانتان بیرون نروید و روی مبل دراز نکشید ، دیگر احساس کسالت و روحانی می کنید. این قطعاً بر تناسب اندام شما نیز تأثیر خواهد گذاشت.

6. چاقی نامتعادل

وقتی می خواهید شلوار خود را بپوشید ، متوجه می شوید که کمر شلوار برای شما باریک است ، اما قسمت های پاها پهن است. این به معنای چاقی نامتعادل است ، به این معنی که هرچه کربوهیدرات و چربی بیشتری در بدن شما جمع شود ، بیشتر در شکم تجمع می یابد. ورزش و رژیم غذایی مناسب بهترین راه حل ها هستند.

7. خرگوش خوابیدن

خواب خرگوش اصطلاحی است که برای توصیف خواب سبک استفاده می شود. یعنی وقتی نمی توانید آرام بخوابید و غالباً در طول شب بیدار می شوید.

8. ریتم زندگی شما کند می شود

ریتم غذا خوردن ، راه رفتن و ریتم کل زندگی شما کند می شود. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد ، اولین دلیل ضعف جسمی و عدم توانایی در انجام سریع کارها است.

9. پریودهای نارس

اگر سابقه قاعدگی داشته باشید و توجه داشته باشید ، متوجه می شوید که عادت ماهانه شما زود است و دوره شما بیشتر از قبل طول می کشد ، اما کیفیت عملکرد تصفیه خون مانند گذشته نخواهد بود و خودتان متوجه خواهید شد که

منبع: دکتر سلامتی

دکمه بازگشت به بالا