عمومی

درد در سمت چپ سر نشانه چیست؟

دلایل مختلفی برای سردرد سمت چپ وجود دارد. درک و درمان علل بالقوه ممکن است به فرد کمک کند تا درد را مدیریت کند و بداند چه زمانی باید به دنبال درمان حرفه ای باشد.

به گزارش دیباروز، اخبار آنلاین او نوشت: «حدود 50 درصد از بزرگسالان در سراسر جهان از سردرد رنج می برند. برخی از سردردها جزئی هستند و با درمان های خانگی قابل درمان هستند، اما برخی شدیدتر هستند و نیاز به مراقبت های پزشکی دارند. اگر سردرد همراه با تاری دید، حالت تهوع یا علائم دیگر دارید، یا در حین سردرد ضعف یا سرگیجه در یک طرف بدن خود احساس می کنید، باید به پزشک مراجعه کنید.

این مقاله به علائم، علل و درمان سردردهای سمت چپ می پردازد.

علل و نشانه های درد سر چپ

سردرد علل مختلفی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

میگرن، سردرد تنشی، سردرد خوشه ای، جراحات، بیماری های التهابی، مشکلات عروقی، مصرف بیش از حد دارو و سینوزیت.

میگرن

درد در سمت چپ سر می تواند ناشی از میگرن باشد. میگرن معمولا از اطراف چشم ها یا شقیقه ها شروع می شود و سپس به سایر قسمت های سر سرایت می کند. علت اصلی میگرن هنوز مشخص نیست. بر اساس شواهد احتمالی، علت مربوط به عملکرد مغز و افزایش حساسیت اعصاب یا عروق خونی اطراف مغز است.

تو سر درد داری

سردرد تنشی یک درد شدید و شدید است که از پشت چشم شروع می شود و در سرتاسر پیشانی یا پشت سر پخش می شود. این نوع سردردها می توانند در یک طرف سر ایجاد شوند، بنابراین می توان آنها را عامل درد در سمت چپ سر دانست. علت اصلی سردرد تنشی تنش عضلانی است. سردردهای تنشی معمولاً شدت کمتری نسبت به میگرن دارند، اما همچنان آزاردهنده هستند.

سردرد خوشه ای

سردرد خوشه ای می تواند یکی دیگر از دلایل درد در سمت چپ سر باشد. سردردهای خوشه ای بسیار دردناک هستند و بارزترین علامت آن درد در یک طرف سر است.

سردردهای خوشه ای اغلب در بهار و پاییز اتفاق می افتد، به همین دلیل است که بسیاری از افراد این درد را با سردرد آلرژیک اشتباه می گیرند.

مشکلات اساسی

گاهی اوقات درد در سمت چپ سر به دلیل یک بیماری و مشکل زمینه ای است و می تواند دلایل جدی داشته باشد. مانند جراحات، بیماری های التهابی و مشکلات عروقی.

درمان و پیشگیری از درد در سمت چپ سر

اکثر سردردها را می توان با مسکن هایی مانند ایبوپروفن و آسپرین درمان کرد. اگر درد شما مربوط به میگرن یا مشکلات شدید تنش باشد، پزشک مسکن‌های قوی‌تری تجویز می‌کند.

تغییر سبک زندگی نیز می تواند به کاهش سردرد کمک کند. برخی از این تغییرات مهم عبارتند از:

از غذاهای محرک پرهیز کنید: از غذاهایی مانند کافئین، الکل و پنیر که میگرن را تشدید می کنند خودداری کنید.

تمرین مدیتیشن: یوگا یا سایر روش های مدیتیشن باعث افزایش آرامش بدن و ذهن می شود. مدیتیشن می تواند تنش عضلانی را کاهش دهد و سردرد تنشی و میگرن را کاهش دهد.

منبع: medicalnewstoday

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا