علمی و پزشکی

درچه صورتی گوش‌درد و گلودرد شدید نشانه کرونا ست؟

طبق این گزارش شفافیک پزشک گوش ، بینی و گلو گفت: “طبق مشاهدات بالینی ، علائم جدیدی به شکل گلودرد و درد یک طرفه حاد مشاهده شده است.”

دکتر کامران خداکارمی با اشاره به مشاهدات بالینی تعدادی از پزشکان گوش و حلق و بینی گفت: از ابتدای ماه مه ، طبق مشاهدات بالینی ، تعدادی از پزشکان گوش و حلق و بینی که در گروه های علمی قرار گرفته اند ، علائم جدیدی را به صورت گلو درد و درد شدید معرفی کرده اند. . یک جنبه در بیماران با تاج مشاهده شد.

وی افزود: این علائم که بعضا همراه با سردرد شدید یا سایر علائم بیماری عروق بیماری کرونا قلب است ، در صورت عدم وجود مشکلاتی از قبیل رفلاکس مری و زخم دهان مشاهده شد. این افراد هیچ نشانه ای از قرمزی یا گلودرد را نشان ندادند ، یا کمی قرمزی در لوزه ها وجود داشت که نمی توانست درد شدید را توجیه کند.

خداکارامی ادامه داد: در بیش از نیمی از این بیماران ، آزمایش هاله مثبت بود و در برخی از این افراد علائم دیگری از هاله مانند درد بدن ، سردرد ، علائم دستگاه گوارش و علائم عصبی مانند نوسانات خلقی وجود داشت.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از علائم کلینیکی که این روزها مشاهده شده است وجود التهاب تیروئید (تیروئیدیت دردناک) در برخی افراد است با توجه به اینکه التهاب تیروئید در این فصل شایع نیست و بیمارانی که مورد بررسی قرار می گیرند از نظر سن و جنس ، تیروئیدیت می تواند یک علامت احتمالی اسهال محسوب شود.

این متخصص گوش ، بینی و گلو توضیح داد: اگر فردی از درد شدید گلو و گوش رنج می برد ، بیش از چهار یا پنج روز طول می کشد ، در دندان های نهایی یا مفصل فک و التهاب وجود نداشته است و غیره می توان به تاش شک کرد.

خداکارمی با بیان اینکه افرادی که از درد یک طرفه و شدید گوش و گلودرد رنج می برند ، باید بیشتر مراقب باشند: “این افراد باید از ماسک استفاده کنند و با مراجعه به پزشک از تماس با دیگران و جلوگیری از درمان خودداری کنند.”

دکمه بازگشت به بالا