علمی و پزشکی

کووید شدید، ممکن است توسط آنتی‌بادی‌ها ایجاد شود/جهش ویروس کرونا ترسناک نیست

دیباروز / کرمان یک استاد و استاد ایمونولوژی در دانشگاه کاردیف متروپولیتن گفت: “تحقیقاتی که نشان می دهد فردی مبتلا به کوید -19 است ، به موارد زیادی بستگی دارد و آنتی بادی ها کل داستان نیستند.” آنتی بادی های موجود ممکن است بیشتر در معرض Covid شدید باشند.

دکتر ربکا اکلر در مصاحبه با خبرگزاري دانشجويان ايران در مورد علل عفونت شديد بيماران مبتلا به ويروس کوويد 19 گفت: فرد مبتلا به کوويد 19 از نوع شديد بيماري رنج مي برد يا خير ، به نحوه تعامل سيستم ايمني با ويروس کرونا بستگي دارد. اما دانشمندان هنوز نمی دانند که چرا بعضی از افراد به شدت بیمار می شوند در حالی که دیگران فقط علائم خفیفی دارند یا هیچ علائمی ندارند.

وی به مطالعه جدیدی از دانشگاه ییل اشاره کرد که مقداری موضوع را روشن می کند. “آنتی بادی” هایی که این آنتی بادی ها به جای حمله به ویروس مهاجم تولید می کنند. آنها به سیستم ایمنی بیمار و اندام های آن حمله می کنند.

استاد ایمونولوژی دانشگاه کاردیف متروپولیتن گفت: “محققان در این مطالعه دریافتند که افراد مبتلا به بیماری شریان کرونا ویروس شدید دارای آنتی بادی هایی هستند که در شناسایی ، تحریک و ضد عفونی سلول های آلوده به ویروس کرونا به پروتئین های حیاتی متصل می شوند.” . این پروتئین ها شامل سیتوکین ها و کموکاین ها هستند ، که پیام رسانان مهمی در سیستم ایمنی بدن هستند ، که با عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن تداخل می کنند ، مانع دفاع ضد ویروسی بدن می شوند و منجر به تشدید بیماری می شوند. به آرامی

اكلر گفت: “اوایل سال جاری ، دانشمندان گزارش دادند كه بیماران بدون سابقه بیماری های خود ایمنی پس از ایجاد KWID در بدن آنها آنتی بادی ایجاد كردند.” در این مطالعات مشخص شد که آنتی بادی ها هدف هستند. آنها همین مورد را در سایر بیماری های خود ایمنی شناخته شده مانند پروتئین هایی که به طور معمول در هسته سلول یافت می شوند ، تشخیص می دهند. مطالعات بعدی همچنین نشان داده است که افراد مبتلا به Covid 19 شدید می توانند آنتی بادی هایی برای اینترفرون ها تولید کنند (پروتئین های ایمنی که در مبارزه با عفونت های ویروسی نقش اساسی دارند).

وی گفت: “دانشمندان دانشگاه ییل که آخرین تحقیق در این زمینه را انجام دادند ، از فناوری جدیدی استفاده کردند که آنتی بادی هایی را که علیه هزاران پروتئین در بدن کار می کنند ، بررسی می کند.” بیماران بستری از نظر آنتی بادی مورد بررسی قرار گرفتند و با آنتی بادی هایی که در افراد با بیماری خفیف یا عفونت بدون علائم و همچنین افرادی که به ویروس آلوده نشده بودند ، مقایسه شد.

استاد ایمونولوژی دانشگاه کاردیف متروپولیتن گفت: “محققان آنتی بادی هایی را در خون بیماران بستری در بیمارستان پیدا کرده اند که می توانند به اینترفرون ها حمله کنند.” آنها همچنین آنتی بادی هایی یافتند که می توانند با سلول های مهم دیگر در سیستم ایمنی بدن کار کنند. وی گفت: یافته های آنها نشان می دهد که آنتی بادی ها یک ویژگی بسیار رایج در بیماران مبتلا به بیماری شریان کرونا ویروس شدید هستند.

اكلر گفت: “محققان دانشگاه ییل آزمایش های بیشتری بر روی موش ها انجام دادند كه نشان داد وجود این آنتی بادی ها می تواند بیماری را بدتر كند ، نشان می دهد كه این آنتی بادی ها می توانند در درمان انسان كمك زیادی كنند.” اگرچه بیماران کووید دارای آنتی بادی های زیادی هستند که پروتئین های سیستم ایمنی بدن را هدف قرار می دهند ، محققان هیچ آنتی بادی مختص کووید را پیدا نکرده اند که بتواند برای تشخیص بیماران کووید به شدت بیمار باشد.

وی گفت: “آنچه تعیین می کند فردی مبتلا به کووید 19 باشد به موارد زیادی بستگی دارد و آنتی بادی ها داستان کامل نیستند. این تحقیقات نشان می دهد افرادی که دارای آنتی بادی هستند ممکن است در معرض خطر باشند.” آنها بیشتر در معرض ابتلا به ویروس شدید کووید قرار دارند. این افراد ممکن است در هنگام آلوده شدن به ویروس کرونا پاسخ کمبود ایمنی بدن خود را داشته باشند یا ممکن است آنتی بادی های جدیدی ایجاد کنند که می تواند پاسخ ایمنی آنها به ویروس را مسدود کند.

دکترای ایمونولوژی دانشگاه کاردیف متروپولیتن گفت: “محققان به طور فزاینده ای بر ارتباط بین بیماری حاد کرونا ویروس و پاسخ های ایمنی ناقص که بافت های سالم و پروتئین های بدن را هدف قرار می دهند ، تمرکز می کنند.” وجود آنتی بادی نشان می دهد که برای بعضی از بیماران ، کویدیم ممکن است یک بیماری خود ایمنی باشد که توسط ویروس کرونا ایجاد شده است ، اما درک علت آنتی بادی ها به دانشمندان کمک می کند درمان های جدیدی را برای این منظور ایجاد کنند. باعث بیماری می شود.

وی گفت: “دانشمندان نمی دانند این آنتی بادی ها چه مدت پس از از بین بردن عفونت در بدن باقی می مانند ، اما سوال مهمی که پاسخ داده نشده این است که آیا آسیب طولانی مدت ناشی از آنتی بادی می تواند باعث ایجاد برخی علائم بیماری کوید برای مدت طولانی شود.” او توضیح می دهد.

اكلر در مصاحبه با خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: “گزارش هاي تاييد نشده نشان مي دهد كه نوع جديد ويروس كرونا به N501Y مسري است.” مشخص است که از ماه آگوست تعداد افراد آلوده به بیماری کووید در کشور افزایش یافته است.

وی گفت: “اصطلاح جهش معمولاً تصاویر ویروس های جدید خطرناک با قابلیت های پیشرفته را در سراسر جهان به همراه دارد ، در حالی که جهش ها دائما ظاهر می شوند و گاهی ناپدید می شوند.” وی افزود: “جهش ها یک قسمت کاملا طبیعی از هر موجود زنده ای از جمله ویروس ها هستند.” اکثریت قریب به اتفاق این جهش ها تاثیری بر توانایی ویروس در انتقال یا ایجاد بیماری ندارند.

وی خاطرنشان کرد: ایده جهش ویروس و ایجاد سویه های جدید ترساندن بیشتر افراد است ، اما س mainال اصلی این است که آیا این ترس موجه است؟ و از کجا ناشی می شود؟ وی به دیباروز گفت: “سازندگان جلوه های ویژه در فیلم های هالیوود دوست دارند تغییرات DNA را به شدیدترین شکل نشان دهند ، اغلب با رنگ های روشن و انفجار ، اما جهش های ژنی در زندگی واقعی مسئله آرام تری است ، بنابراین وقتی خبر ویروس را می شنویم.” کروناها جهش یافته اند ، بنابراین زیاد نگران نباشید زیرا این تغییر جهش یک قسمت طبیعی از تکامل است.

وی گفت: برای درک جهش ها ، ابتدا باید تحولی در جهان پروتئین ها داشته باشیم. پروتئین ها مولکول هایی در بدن ما هستند که از رشته های اسیدهای آمینه ساخته شده اند. پروتئین یک اصطلاح چتر است که شامل همه چیز می شود ، از مولکول های پروتئینی که به عنوان آنزیم در معده ما عمل می کنند تا پروتئین های ساختاری که پوست و مو ما را تشکیل می دهند.

وی گفت: فقط 20 نوع آمینو اسید وجود دارد که می تواند برای ساختن تمام پروتئین های موجود در زمین استفاده شود و بسیاری از آنها مشابه هستند و می توانند بر اساس خصوصیات آنها در خانواده ساخته شوند. طبقه بندی متفاوت است. مواردی با بار مثبت ، بار منفی و حالت های بزرگ و کوچک وجود دارد و برخی تفاوت های ظریف تری دارند.

وی گفت ، با ترکیب این 20 نوع اسید آمینه در آرایش و مقادیر مختلف ، می توان مجموعه ای شگفت انگیز از پروتئین های بسیار متفاوت را با اهداف خاص در ارگانیسم ایجاد کرد و افزود: “همچنین می توان از 20 نوع مکعب LEGO نیز انجام داد.” از این نوع برای ایجاد تعداد زیادی از اشکال مختلف استفاده می شود. همچنین می توان از 20 نوع اسید آمینه برای ساخت 6 میلیون نوع مختلف پروتئین استفاده کرد.

“DNA ، یا در مورد ویروس کرونا ، RNA ، مجموعه ای از دستورات ژنتیکی شناخته شده به عنوان یک ارگانیسم است که قطعات مکعب لگو لازم و نحوه ساخت پروتئین های لازم برای زنده ماندن و جهش ها را نشان می دهد.” همچنین این دستورالعمل ها را تحت تأثیر قرار می دهد ، به این معنی که تعداد یا نوع اسید آمینه سازنده پروتئین تغییر می کند ، که به نوبه خود توانایی تغییر خواص پروتئین را دارد.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر جهش ها منجر به تغییر مطلق در خصوصیات پروتئین نمی شود ، افزود: در حقیقت جهش هایی که به جای تقویت پروتئین ، خصوصیات آن را تغییر می دهند ، ویروس را ضعیف می کنند و فقط به جهش هایی منجر می شوند که باعث ایجاد مزیت (یا تفاوتی نمی شوند) در DNA باقی بمانند.

یک ایمونولوژیست در دانشگاه کاردیف متروپولیتن گفت: “بحث مشابهی در مورد اینکه آیا” ویروس نهایی “ویروسی است که تمام مدت دوام دارد وجود دارد ، خاطرنشان کرد که صحبت در مورد هدف ویروس جهش یافته کاملاً انسانی است. زندگی شما شناخته نمی شود یا به سرعت و به راحتی در میان میزبانان جدید زندگی می کنید. هر دو به جهش در مقیاس بزرگ نیاز دارند و نتایج بسیار تصادفی و غیرقابل پیش بینی است.

اکلر گفت: “ما هنوز هیچ مدرکی در دست نداریم که ویروس کرونا در جنوب شرقی انگلیس مضر یا قابل انتقال باشد. جهش فقط به معنای تفاوت است.” یک کپی از ژنوم. در حالی که تعداد SARS-CoV-2 وقتی در اواخر سال 2019 به اولین میزبان انسانی خود در استان ووهان چین رسید ، از نظر ژنتیکی تغییر نکرد ، اکنون بیش از 13000 مورد از این تغییرات در 100000 SARS وجود دارد. 2. تا کنون پیدا شده ، پیدا شده است.

وی گفت: “یافتن تنوع ژنتیکی مهم برای ویروس زمان می برد. SARS-CoV-2 جهشی نسبتاً کند در ویروس ایجاد می کند که هر ماه نسبتاً تغییر می کند ، اما جهش های کلی ویروس کرونا دو تا شش برابر کمتر از جهش هایی است که ویروس های آنفلوانزا در همان دوره به دست آوردند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا