عمومی

بارش برف تداوم دارد/ هوای آذربایجان غربی ۶ درجه سردتر می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مهدی صابری ، در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، در مورد آخرین وضعیت آب و هوای استان افزود: براساس بررسی آخرین برنامه های اولیه. شما پیدا کنید با آغاز رژیم بارندگی امروز و فردا ، شاهد بارش باران و برف به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی استان خواهیم بود.

و ادامه داد: با ورود سیستم بارندگی ، دما کاهش می یابد و کاهش دید در استان و در بعضی نقاط پیش بینی می شود آب گرفتگی همچنین راهروها و احتمال جاری شدن سیل وجود دارد.

رئیس اداره هواشناسی آذربایجان غربی گفت: این رژیم بارشی از هفته آینده ضعیف شده و به تدریج استان را ترک می کند.

وی گفت: طی 24 ساعت گذشته ، چیلدران سردترین ، میاندوآب 15 درجه بالای صفر گرمترین شهر استان است و درجه حرارت در مرکز استان از یک درجه زیر صفر به 8 درجه بالای صفر در نوسان است.

رئیس اداره هواشناسی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی افزود: “با توجه به ورود این سامانه ، لازم است دستگاه های متولی اقدامات لازم را در برابر لغزش ، کاهش دید و اختلال در ترافیک جاده ای انجام دهند.”

وی اظهار داشت: در بیشتر مناطق با تمرکز بر روی استان مرکزی و جنوبی تا پایان جمعه مه پیش بینی می شود و لازم است اقدامات لازم در خصوص آب گرفتگی باید از پیاده روها و سیلاب های شهری استفاده شود.

صابری یادآور شد: از سفرهای غیرضروری خودداری کنید و از بودن در حاشیه رودخانه ها خودداری کنید ، آماده شوید در حال بودن است روش های آماده سازی تجهیزات برف روبی و برف روبی یاقوت رعایت نکات ایمنی هنگام رانندگی و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی در روزهای آینده یک ضرورت است.

دکمه بازگشت به بالا