بارگذاری روزانه بیش از ۳۰میلیون محتوا در فضای دیجیتال
متصدی فرهنگ اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه اقتصاد محتوا به محتوای کاربردی و قدرتمند نیاز دارد ، از بارگذاری روزانه بیش از 30 میلیون محتوا در فضای دیجیتال خبر داد و اظهار داشت: انجام دهید.
به گزارش دیباروز ، پرویز کرمی ، دبیر اقتصاد دانش ، دفتر فرهنگ و توسعه صنایع نرم و هویت معاون گفت: “در راه اندازی هر کسب و کاری ممکن است شکست بخوریم که مشکلی نیست و هر شکست مقدمه و پلی برای موفقیت است.” وزیر علوم و فناوری ، محتوا در رسانه های دیجیتال و صنایع خلاق. شکست منجر به تجربه و مهارت می شود و ما یاد می گیریم و یاد می گیریم. اما همیشه باید به خاطر داشته باشیم که داشتن هدف در زندگی و کار مهم است.
کرمی ادامه داد: تولید محتوا یک حوزه مهم و تأثیرگذار است که به آن اقتصاد محتوا نیز گفته می شود. در شبکه های اجتماعی ، شخصی قدرتمند است که محتوای مفید و قدرتمندی تولید کند و برند سازمانی خود را ارتقا دهد. تأثیر محتوا بر مارک های اشخاص حقوقی و افراد بسیار زیاد است. محتوا باید دارای استراتژی باشد.
مشاور معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین اظهار داشت: هر محصول یا خدماتی را می توان کپی یا مهندسی معکوس کرد ، اما در تولید محتوا ، این موضوع و این تفاوت در تأثیر محتوا متفاوت است. آمارها نشان می دهد که روزانه بیش از 30 میلیون قطعه محتوا در فضای دیجیتال بارگذاری می شود و بسیاری از آنها می توانند به عنوان سرنخ برای ما عمل کنند. این می تواند نکاتی برای جذب مشتری ، معرفی کسب و کار و موارد دیگر باشد. برنامه ها ، وب سایت ها و شبکه ها نیز مکان هایی برای ارائه محتوا هستند.
اقتصاد خلاق با بیش از 2.7 تریلیون دلار فروش
دبیر دفتر فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاون وزیر علوم و فناوری از نظر سواد رسانه ای: بازار بسیار خوبی دارد. اقتصاد خلاق با گردش مالی بیش از 2.7 تریلیون دلار بازار خوبی را ایجاد کرده است و تولید محتوا یکی از بخش های این بازار است.
وی همچنین گفت: 2600 استودیو تولید انیمیشن در ژاپن و تنها در توکیو وجود دارد. این خروجی همه برای ژاپن نیست. اما مطمئناً صادرات وجود دارد و بیشتر محصولات به کشورهای دیگر می رود. به عنوان مثال ، اگر به ایران یا کشورهای حاشیه خلیج فارس نگاه کنیم ، این محصولات را می بینیم. او از کشوری است که قرابت فرهنگی با ما ندارد ، اما برای ما محتوا تولید می کند.
کرمی ادامه داد: چرا این توانایی را در اختیار جوانان و شرکت های حوزه تولید محتوا در کشور نگذارید. استودیوهای خوب با منابع انسانی خلاق و کارآمد قطعاً در کشور در قالب اینفلوئنسرها فعال هستند که می توانند به یک مرکز منطقه ای تبدیل شوند. البته اساس این کار می تواند ایجاد خانه های خلاق و ابتکاری در شهرهای مختلف کشور و در زمینه های مختلف از جمله اقتصاد محتوا و انیمیشن باشد. در زمینه انیمیشن نیز قول خبرهای خوب در این زمینه را می دهیم. همچنین در استانهایی مانند تهران ، همدان ، آذربایجان شرقی و غربی ، کردستان ، سیستان و بلوچستان ، حرکتهای خوب شروع شد و شروع خوبی بود.
دبیر دفتر فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق ، معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه نیروی کار خلاق و نوآور و مزیت ها و دارایی های فرهنگی و تمدنی اساس اقتصاد خلاق را تشکیل می دهد ، افزود: ایران دارای 7000 سال تمدن ، بنابراین ظرفیت بالایی در زمینه ما دارد. مثالهای زیادی در این زمینه وجود دارد. ما می توانیم از جاذبه ها ، جغرافیا ، میراث و تمدن یک کشور برای تولید محتوا و ایجاد درآمد با پذیرش گردشگران استفاده کنیم. همچنین می توان اقدامات گسترده ای را در زمینه تولید محتوا و موزه های مجازی با ارائه آثار موزه ای و میراثی انجام داد. اما ما باید شیوه کار خود را تغییر دهیم.
کرمی همچنین از استفاده از ادبیات و اساطیر کهن ایران برای تولید محتوا استفاده کرد.
به گفته کرمی ، استارتاپ های خوبی در حال حاضر در این زمینه ها با استفاده از فناوری هایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مشغول به کار هستند. بنابراین ، با استفاده از خلاقیت ، نوآوری و فناوری مدرن ، می توانیم کارآمد بوده و برای کشور ثروت ایجاد کنیم و همچنین اشتغال ایجاد کنیم.
به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، این رویداد به خلاقان و جوانان در زمینه تولید محتوا و مدیریت رسانه های اجتماعی آموزش داد. این اردو شامل سه بخش است: آموزش ، ارزیابی و قرار دادن در بازار. آشنایی با فناوری های نوظهور ، آگاهی از شبکه های اجتماعی ، آشنایی با انواع مختلف محتوای رسانه های اجتماعی ، تولید محتویات اسکریپت ، مارک گذاری رسانه های اجتماعی ، نحوه کسب درآمد از رسانه های اجتماعی و استراتژی بازاریابی محتوا از جمله آموزش هایی بود که به شرکت کنندگان در این دوره ارائه شد. رویداد. آن را حذف کنید تا نیروی کار خلاق در تولید محتوا فعال شود.
انتهای پیام