عمومی

بازارچه های مرزی نقش موثری در رونق معیشت مرزداران دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین فریدون همتی ، عصر یکشنبه در یک ویدئو کنفرانس با وزیر کشور ، دکتر رحمانی فضلی ، وی جلسه را در ایجاد هماهنگی در داخل سازمان بسیار م effectiveثر توصیف کرد و گفت: “سال گذشته خدمت دولت ، طبق روال. پیشگیری و تعیین شده توسط دولت برای مقابله کرونا ، از یک سو ، در تلاش هستیم تا از نظارت و پیگیری دانش اقدامات عمرانی و توسعه در استان جلوگیری کنیم و از سوی دیگر ، مقدمات لازم را برای انتخابات با شکوه آماده کنیم.

وی با اشاره به تقویت تعامل غیر سازمانی دولت در استانداری به عنوان یک راهکار اساسی ، افزود: ایجاد تعامل با نمایندگان مجلس ، ائمه جماعات ، اعضای شورای امنیت و قوه قضائیه همیشه یک سیاست و استراتژی اصلی برای استانداری در نظر گرفته شده است. خوشبختانه ، تعامل ، هماهنگی و هم افزایی همه عوامل تأثیرگذار باعث ایجاد محیطی سالم برای کار و تلاش در شهرستان شده است ، به طوری که مردم عادی این رویکرد را کاملاً درک می کنند.

استاندار هرمزگان بهبود شاخص های امنیتی را با توجه به 1400 کیلومتری خط ساحلی و موقعیت استراتژیک این استان بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: با استفاده از تمام استعدادها و توانایی های موجود در استان ، برنامه ریزی خوبی برای تأمین امنیت ، به ویژه جنگ انجام می شود. این کار با قاچاق کالا در استان انجام شد.

وی همچنین از نابودی یک حلقه قاچاق دام که در یکی از استان های همجوار پشتیبانی می شد ، خبر داد و افزود: برای مقابله با قاچاق ، روش های جایگزینی مورد تأکید قرار گرفته است ، از جمله راه اندازی بازارچه های مرزی که نقش موثری در افزایش معیشت مرزنشینان و جلوگیری از قاچاق آنها دارد.

مادرشوهرم حضور مستقیم در مناطق و برخورد مستقیم با مردم را یکی دیگر از رویکردهای مهم برای سطوح بالاتر استانداری در چند سال گذشته دانست و گفت: حضور در مناطق علاوه بر افزایش آگاهی از شکاف های موجود که منجر به تصمیم گیری فوری می شود. برای حل مشکلات ، در بالا بردن روحیه مردم بسیار مثر است و این عمل به عنوان یک نقطه مرکزی که به سطح فرمانداران و بخشداران می رسد ، در نظر گرفته شد.

ایجاد فرصت های شغلی از طریق تخلیه آب سدها در شرق هرمزگان برای اهداف کشاورزی

استاندار هرمزگان مدیون تلاشهای شبانه روزی در بخشهای کشاورزی ، صنعت ، شیلات و معادن و تقویت بسیاری از شاخصها برای تلاشهای همه جانبه مدیران استان است. با بهبود شرایط موجود به نقطه مطلوب می رسد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه راه سازی ، مرمت و توسعه محورهای اصلی حمل و نقل ، با اشاره به اجرای چندین پروژه مهم در این زمینه ، اظهار داشت: ایجاد 420 کیلومتر مسیر حمل و نقل در شهر بشاگرد به صورت یک راهرو شمال به جنوب ، و یک راهرو از غرب به شرق. سواحل غربی فرمانداری و کریدور جاده کوشا احمدی به طول 97 کیلومتر از کارهای مهم دولت است که علاوه بر تعمیر ، تعمیر و توسعه محورهای مواصلاتی در سایر مناطق استان ، به عنوان یک اولویت در راه سازی اجرا می شود.

حامتی تأمین آب شرب بندرعباس و خمر را از دیگر انتظارات مهم ساکنان این دو شهر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با راه اندازی آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی و بهره برداری از مرحله اول دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت یک میلیون متر مکعب ، مشکل آب آشامیدنی مردم بندرعباس به پایان رسیده است. از بین بردن شهر خمر ، و آب سدها در شرق استان در بخش کشاورزی در مناب و شرق بندرعباس استفاده شد که منجر به ثبات جمعیت روستایی ، ایجاد فرصت های شغلی و بهبود شاخص های امنیتی در این مناطق شد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مجوز فعالیت پنج شرکت پتروشیمی در غرب استان و منطقه پارسیان را به عنوان یکی از عوامل مهم در رونق اشتغال در این منطقه دریافت کرده است ، اظهار امیدواری کرد که با لغو تحریم ها و تأمین منابع مورد نیاز این شرکت ها ، رشد و توسعه ویژه ای داشته باشید.

لزوم توسعه صنعت پرورش صنعت در هرمزگان

حامتی همچنین بر توسعه صنعت پرورش ماهی در دریا به عنوان یکی از اقدامات توسعه دریایی تأکید کرد و گفت: دو سایت جدید با ظرفیت پنج هزار و 500 تن ساخته شد که می تواند در این زمینه تفاوت ایجاد کند.

استاندار هرمزگان توسعه کشت گلخانه ای 58 هکتار گلخانه فعال را در مقابل دولت عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد 680 هکتار و رتبه مثبت هرمزگان در کشور از اقدامات مهم استان از نظر بهره وری آب و خاک مناسب باشد و گفت: دریافت تسهیلات به بانک منتقل می شود.

وی افزود: “برای دستیابی به بهره وری و استفاده بهینه از منابع آب ، در نظر داریم تسهیلاتی برای بیش از هشت هزار حلقه چاه کشاورزی در استان فراهم کنیم که بتوانند استخر پرورش ماهی ، تأسیس آب مورد استفاده برای آبیاری مزارع و کشاورزی با کاربردهای دو منظوره”. و بهترین استفاده را ببرید.

استاندار هرمزگان با اشاره به افزایش ظرفیت تخت بیمارستان گفت: “افزایش بیش از 1700 تخت بیمارستانی در دستور کار قرار گرفت که بخشی از آن تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است و بزرگترین پروژه پزشکی در مرکز استان با ظرفیت 531 تخت در حال اجرا است. بیانیه اعتبار آماده خواهد شد تا پایان امسال یا پایان دولت.

حامتی همچنین به توسعه ظرفیت تولید و توزیع برق در استان اشاره کرد و گفت: در زمینه تولید برق که زیرساخت بسیاری از صنایع کوچک و متوسط ​​محسوب می شود ، ظرفیت استانداری در سه سال گذشته دو برابر شده است.

وی افزود: تا پایان امسال پنج روستای باقیمانده در این منطقه برق رسانی می شوند و در صورت بهره برداری از آنها ، 100 درصد از روستاهای رمزگذاری شده هرمزگان برق رسانی می شوند.

دکمه بازگشت به بالا