عمومی

برای جهش تولید قدم موثری در همدان برداشته نشده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بهرام هاشمی در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، با اشاره به ابلاغیه سند چشم انداز 20 ساله توسط مقام معظم رهبری در سال 1982 و پرداختن به مسئله اقتصاد مقاومتی در سال 92 ، یعنی 10 سال پس از اعلام سند چشم انداز ، اظهار داشت: برنامه های مربوط به مناطق سرمایه گذاری نه تنها به محرومیت بلکه به عدم تمرکز نیز مربوط می شود.

این کارشناس و تحلیلگر اقتصادی استان همچنین با اشاره به یکی از مهمترین بندهای اقتصاد مقاومتی و همچنین مربوط به موضوع امنیت ملی ، افزود: در بند 39 سند چشم انداز بیست ساله برای کاهش تورم و افزایش قدرت خرید از گروه های کم درآمد ، محروم و تحت ستم ، فاصله بین گروه های اعشاری با درآمد بالا ، درآمد کم و اجرای سیاست های جبرانی مناسب ، که متأسفانه مقامات از آن غافل شدند.

الهاشمی گفت: “گرچه چشم انداز بیست ساله یک سند مقدماتی است ، اما همانطور که همه ما می دانیم ، آن را قانون اساسی تعریف کرده است ، بنابراین همگرایی ؛ هماهنگی و اجرای برنامه های مجلس نمایندگان و دولت به منظور اجرای آنها به درستی نیاز به مطالعه و نظارت جدی دارند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: برنامه استراتژیک اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ارائه شده ، کشور را در برابر انگیزه ها و مشکلات ایجاد شده توسط دشمنان مقاوم ساخته و آن را تضعیف کرد.

دولت جهادی مهمترین دلیل پیروزیهای کشور در دفاع مقدس است

الهاشمی با تأکید بر اجرای دولت جهادی ، آن را مهمترین دلیل پیروزیهای کشور در دوران دفاع مقدس عنوان و خاطرنشان کرد: در دولت جهادی ، فرمانده با وجود همه مشکلات نفتی و در خط مقدم از نیروهای خود جلوتر بود. جنگ. این ابزارها فروخته شد و کشور تأمین شد و تجهیزات کشور تأمین شد. این موفقیت ها فقط به سال های جنگ محدود نمی شود و در سال های اخیر و با همه مشکلات در زمینه هواپیمایی و انرژی هسته ای ، ما در تلاش هستیم تا آنها را توسعه دهیم . مرزها از رهبران جهان هستند.

معاون سابق صنایع کوچک استان همدان افزود: اندکی تأمل در مورد طرح چشم انداز به ما نشان می دهد که موضوعات مبتنی بر مدیریت جهادی همه لیست های مقام معظم رهبری قابل اجرا بود ، اما در هر زمینه ای مانند صنعت خودرو ، دولت لیبرال حکومت کرده است. “و نتیجه چیزی جز ضعف و انحطاط نبود.

وی ادامه داد: “اگر 20 درصد ظرفیت محموله را در 15 کشور منطقه پس انداز کنیم ، اقتصاد کشور 80 درصد بهبود می یابد.”

آل هاشمی افزود: “از نظر ظرفیت واقعی ، اندازه کشور ما از اندازه کل کشور اروپا بیشتر است.” ما 38 برابر بیشتر از کشورهای اروپایی و 56 برابر بیشتر از کشورهای اروپایی دارای ذخایر معدنی هستیم.

وی با اشاره به ماده 22 اقتصاد مقاومتی گفت: دولت موظف است اقدامات لازم را برای اجرای سیاست های كلی اقتصاد مقاومتی با هماهنگی و بسیج كلیه تسهیلات دولتی انجام دهد كه اولین مورد شناسایی و استفاده از علمی است. و توانایی های فنی و توانایی های اقتصادی برای دستیابی به انرژی. “این یک جرم است که اگر این اتفاق بیفتد هیچ نشانه ای از کمبود روزانه مرغ ، روغن ، گوجه فرنگی و سایر صف های طولانی غذای خام وجود ندارد.

الهاشمی افزود: موضوع دوم نظارت بر برنامه های تحریم و افزایش هزینه برای دشمن است و موضوع سوم مدیریت خطرات اقتصادی از طریق تهیه برنامه های واکنش هوشمند ، موثر ، سریع و به موقع برای مقابله با خطرات و آشفتگی های داخلی و خارجی است.

این تحلیلگر صنعت و اقتصاد گفت: “رهبران در هشدارهای خود به دولتها بی عملی و تنبلی را از موانع رشد می دانند. مانع دیگر اعتقاد معظم له این است كه برخی از مدیران به نقشه های دشمن اهمیت می دهند و برنامه های كشور را نادیده می گیرند.” سیاست گذاران بی علاقه بودند و از پتانسیل جوانان انقلابی بهره برداری می کردند.

وی برای تکمیل این حدیث به برنامه ریزی و تعیین قابلیت های سرمایه گذاری و عدالت صنعتی به عنوان سه موضوع اساسی اشاره کرد و گفت: این موضوعات در دولت های مختلف به عنوان یک اولویت شناخته شده و اقداماتی نیز بر روی آنها انجام شده است و در این میان شناسایی قابلیت های سرمایه گذاری: در استان همدان می تواند از نظر ظرفیت و توانایی بهتر از سایر استانها باشد.

الهاشمی گفت: این طرح در اواسط سال 1999 اعلام شد و هر استانداری که مدیر توانمند و نماینده فعالی در کمیته اقتصادی داشت سهم بیشتری از اولویت ها را به خود اختصاص داد و در برخی موارد مدیران فعال با وجود حدود 50 موفق به این کار شدند. 60 صنعت با وجود رشد بالا می توانند اقتصاد را به استان خود اختصاص دهند.

معاون سابق صنایع کوچک استان همدان با اشاره به وجود 68 مرکز لجستیکی در کشور گفت: در این میان برخی از مراکز دارای شهرهای لجستیکی ، برخی از روستاها و برخی پارک های لجستیکی هستند ، چرا استانداری همدان شهر لجستیکی ندارد و نه منطقه روستای تدارکات بررسی جدی است.

وی با اشاره به دو پارک لجستیکی کشاورزی و پارک عمومی با بودجه های دو تا سه هزار میلیارد تومانی برای هر پارک در استان همدان ، گفت: “متأسفانه مقامات استانی هیچ تلاشی برای تهیه آنها نکردند یا حداقل آنها را مطلع کردند . “هیچ چیز در مورد گرفتن آنها بود.

این فعال اقتصادی و کارآفرین با تأیید اینکه همدان از شرایط بسیار خوبی برای شهر لجستیک برخوردار است ، افزود: هر چهار باغ یک روستا و هر چهار روستا یک شهر لجستیکی است ، بنابراین برخی از استان های همجوار مشمول قوانین دهکده لجستیک شدند. آنها تلاش می کنند. ” برای بالا بردن سطح استان و ایجاد شهر لجستیک.

وی گفت: توانمندی های استان همدان از نظر همجواری با مرکز یا موقعیت جغرافیایی استانداری با استان های همجوار مانند کرمانشاه تفاوت زیادی دارد.

الهاشمی با بیان اینکه همدان مهد کشاورزی و صنایع تولیدی است و از پتانسیل بالایی در صنعت برخوردار است ، ادامه داد: کرمانشاه مانند استان ما دارای دو پارک لجستیکی است و مسئولان آن به طور جدی قصد تأسیس یک روستا را دارند.

وی گفت: مراکز لجستیکی توسط دولت به استان همدان اختصاص یافته است و روندهای اجرایی و بودجه مندرج در آن قطعاً به مطالبات و پاسخ های جدی مقامات محترم و نمایندگان احتیاج دارد.

این فعال اقتصادی را از استان همدان دنبال کنید: مرکز لجستیک جهانگردی در استان و قطب هواپیمایی که احتمالاً در استان مستقر است و اکنون س questionsالاتی نیست که توسط نهادهای مسکن و شهرسازی ، سازمان سکوت و استاندار پاسخ داده می شوند ، و همچنین نمایندگان.

عدم توجه به ظرفیت معادن در استان همدان

وی افزود ، “همدان 271 معدن فعال دارد ، اما هنوز هم می توان گفت كه این قابلیت ها در اولویت های سرمایه گذاری در نظر گرفته نشده اند.”

آل هاشمی با اشاره به اینکه خط لوله پلی اتیلن از عسلویه به ارومیه تمدید شده است ، افزود: “حتی این خط لوله در اراک و لورستان ادامه داشت و خط لوله به کرمانشاه منتقل شد اما در هاگمتان پتروشیمی همدان تازه افتتاح نشده است.” خط لوله نه تنها در وقت و هزینه صرفه جویی می کند ، بلکه خوراک اصلی نیز به طور متعارف توسط نوار نقاله حمل می شود.

وی افزود: “قابل توجه است كه صنایع پایین دستی پتروشیمی از نظر ارزش افزوده بالا باید در واحدهای كوچك تولید شود. قابل توجه است كه خط لوله مواد خام پتروشیمی از كرمانشاه به استان همدان فقط در حدود 18 كیلومتر اجرا شد. “

یک فعال اقتصادی در استان همدان گفت: “ممکن است زیرساخت هایی برای تأمین نیازهای استان امروز وجود داشته باشد ، اما فردا زیرساختی برای مراکز تدارکاتی ، اسکله ها ، صادرات ، شبکه ها و خوشه ها وجود ندارد و ما نمی خواستیم بودجه آن را بدست آوریم. “

الهاشمی اظهار داشت: در مقایسه با استانهای همجوار مانند کرمانشاه ، از نظر تولید و اشتغال رشد خوبی داشته ایم و عدم دستیابی به موارد فوق ، صرف نظر از برخی آمار غیرواقعی ، موجب خسارات اقتصادی ، بهره وری و فرصت های شغلی برای مردم استان. “
وی با اشاره به ضعف مدیران غیر شهروند در جذب بودجه و رشد اقتصادی استانداری ، اظهار داشت: آیا به هر دلیلی که لازم باشد ، جوانان استانداری توانایی مدیریت و مدیریت دستگاه های استانداری را ندارند؟ استفاده از مدیران غیربومی که می توانند استان های مترقی مانند اصفهان را انتخاب کنند.

و معاون سابق صنایع کوچک همدان ادامه داد: هیچ گام موثری در بحث رونق بهره وری برداشته نشده است ، البته نهادهای انقلابی مانند اردوگاه خاتم البنا ، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان اقدامات مناسبی را انجام داده اند ، اما آنچه انتظار می رفت در این منطقه اتفاق نیفتاد.

آل هاشمی ضمن آرزوی تشکیل دولت جوان و انقلابی ، خواستار رهبری برای تکمیل لیست های خود ، اظهار داشت: تأثیرات عمیق و مثبت بر اقتصاد کشور ، تأثیر مثبت بر ارزش پول و ایجاد رضایت عمومی از مردم مزایای جهش در تولید موارد بسیار مهمی بود که محقق نشد.

وی افزود: مانع جدی واردات محصولات رقیب بود ، به طوری كه محصولات وارداتی یارانه می گرفتند كه این امر لطمه بزرگی به تولیدات محلی وارد می كرد و قاچاق نیز ضربه محكمی به تولیدات محلی وارد می كرد و انگیزه لازم را برای سرمایه گذاران نداشت. هزینه های بالای تولید مانع اصلی این جهش اقتصادی بود.

و معاون سابق صنایع کوچک در همدان ادامه داد: در امر برنامه ریزی ، تمرکز و تمرکززدایی باید انجام شود تا تعدادی از مسائل مربوط به کل کشور باشد و تعدادی از مسائل با توجه به توان استانداری ها در نظر گرفته شود. ، به عنوان مثال پتانسیل های موجود در روستاهای همدان ، مطمئناً در روستاهای استان مانند کرمان وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا