علمی و پزشکی

بانک مرکزی هر چه سریعتر به دارو و تجهیزات مصرفی ارز تخصیص دهد 

رئیس کمیته بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به رئیس جمهوری ، با ابراز نگرانی از زمزمه های عدم تخصیص ارز و خروج آن از داروها و دستگاه های مصرف کننده ، تأکید کرد که بانک مرکزی فوری برای اجرای قانون بودجه برای امسال. اختصاص ارزهای خارجی به این مهم و جلوگیری از خطرات احتمالی آن.

به گزارش دیباروز ، متن نامه حسینعلی شهریاری رئیس کمیته بهداشت مجلس به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر روحانی
رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام

همانطور که می دانید ، در جریان بررسی پیش نویس قانون بودجه ، تعدادی از نمایندگان برجسته مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت و حساسیت دسترسی عموم ، تلاش کردند ارز داروها و کالاهای اساسی را بر اساس شواهد علمی لغو کنند. این کمیته تمام تلاش خود را برای متقاعد کردن بخشی از بخش پزشکی و تجهیزات پزشکی متمرکز کرد. نماینده بزرگی از طیف اقتصادی مجلس نمایندگان ، و در همین راستا جلسات زیادی با حضور کارشناسان ، اندیشمندان ، متخصصان و مقامات وزارت سلامتی. همچنین تولیدکنندگان و واردکنندگان داروها و مواد مصرفی پزشکی برای جلب نظر اکثریت اعضای برجسته مجلس نمایندگان بر اساس ادامه تخصیص ارز ترجیحی و لغو تدریجی آن در صورت لزوم مطابق با شرایط مندرج در بودجه قانون 1400 کشور کامل. در همین رابطه ، جناب معاون اول نخست وزیر ، در نامه ای ، نگرانی دولت را درباره ممنوعیت تخصیص ارز ترجیحی در تصمیم احتمالی مجلس برجسته ابراز داشتند.

اکنون ، با توجه به تلاش های صورت گرفته و اقبال نمایندگان برجسته ، این موضوع در قسمت (3) بند (ب) تبصره 1 قانون بودجه 1400 برای کل کشور به خوبی تفکر شده است ، اما متأسفانه زمزمه های جدید در مورد عدم تخصیص ارز و حذف داروها و تجهیزات مصرف کننده شنیده می شود که عملکرد دولت محترم به مدت دو ماه و سهل انگاری بانک مرکزی در تخصیص ارز نگرانی های موجود را افزایش داده است.

ما با اطمینان تأیید می کنیم که ادامه وضعیت موجود و عدم تخصیص ارز به بخش تجهیزات دارویی و پزشکی بدون شک مشکلات جدی را برای مردم عزیز ، به ویژه بیماران ، به ویژه بیماران صعب العلاج ، خاص و نادر ایجاد خواهد کرد و آنها خطرناک خواهند بود . عواقب اجتماعی

بنابراین ، انتظار می رود که شما ضمن تعیین اقدامات فوری برای تخصیص ارز به این موضوع مهم و جلوگیری از خطرات احتمالی آن ، به شدت به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دستور دهید که قانون بودجه امسال را اجرا کند. “وی افزود:” کمیته بهداشت مجلس شورای اسلامی به طور مداوم این مسئله را به عنوان یک نگرانی ملی مورد توجه قرار داده است و امیدواریم که دولت محترم در این مهم شتاب لازم را داشته باشد. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا