اجتماعی

هزینه ۵۶۰ میلیاردی دارو و تجهیزات کرونا در ۹۹/کاهش ۲۹ درصدی ارزبری ۴ کالای اساسی

کاهش ارزش کل داروها و تجهیزات پزشکی نشان دهنده افزایش تولید این اقلام در کشور است. این مسئله سالهاست که به عنوان حمایت کننده از تولیدات محلی تلقی می شود.

به گزارش دیباروز ، لازم به ذکر است که طبق اعلام سازمان غذا و دارو ، میزان ارز اختصاص یافته به داروها و تجهیزات پزشکی در سال 1397 بالغ بر 3.7 میلیارد دلار بوده است که سازمان غذا و دارو با افزایش زیرساخت های تولید و افزایش سهم تولید در در زمینه داروها و تجهیزات پزشکی صرفه جویی و کاهش یافت این رقم در سال 1398 به سه میلیارد دلار رسید. بر این اساس ، در سال 1998 ، بر اساس اهداف تعیین شده و جدی گرفتن تولید ، تقاضای ارز برای داروها و تجهیزات پزشکی داوطلبانه حدود 600 میلیون دلار

در همان زمان ، به گفته دکتر محمدرضا شنی ساز ، رئیس سازمان غذا و دارو ، در سال 1398 ، سه میلیارد دلار به عنوان ارز برای داروها و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شد و در سال 1399 ، این رقم در سال 1398 بالغ بر 2.5 میلیارد دلار بود. حوزه پزشکی و تجهیزات پزشکی.

بر این اساس ، بر اساس گزارش عملکرد منتشر شده توسط سازمان غذا و دارو ، یکی از اقدامات این سازمان کاهش ارزش کل داروها و تجهیزات پزشکی از جمله مجموع ارز ترجیحی و نیمی از ارز است که نشان دهنده افزایش در تولید داخلی ؛ در سال 1397 ، ارزش ارز اختصاص یافته به داروها و تجهیزات پزشکی 4.7 میلیارد دلار و در سال 1398 ، 3.4 میلیارد دلار بوده است. سپس در سال 1399 ، علیرغم تحمیل بار تقریبی ارزی 560 میلیون دلار برای تأمین اقلام و داروهای مورد استفاده در کرونا ، ارز مورد نیاز در این زمینه در همان سطح 3.4 میلیارد دلار ثابت ماند.

لازم به ذکر است که ارزیابی اقلام مشابه سالهای گذشته ، به استثنای ارز مورد نیاز برای مدیریت اقلام کرونا ، کمتر از 2.84 میلیارد دلار است.

29٪ تخفیف برای رتبه بندی 4 مورد ضروری مربوط به سلامتی

س questionال این است که پس اندازهای ارزی زیاد در داروسازی و تجهیزات پزشکی چه پیامدهایی دارد؟ در زیر می توانید برخی نتایج و آمار مربوط به این موضوع را مشاهده کنید:

– کاهش ارزیابی اقلام وارداتی شامل داروها ، لوازم پزشکی ، تجهیزات ، مکمل های دارویی و شیرخشک متابولیک در سال 1399 نسبت به سال 1397 به میزان 29 درصد. در همین حال ، افزایش 10 درصدی ارزش سهم مواد اولیه مورد نیاز برای تولید در همان دوره و در راستای اجرای دستورات وزیر بهداشت و اجرای سیاست های کلان برای حمایت از تولید داخلی اجرا شد.

هزینه 560 میلیارد دلار در داروها و تجهیزات کرونا

لازم به ذکر است که در سال 1399 حداقل 560 میلیون دلار صرف تهیه تجهیزات پزشکی و دارویی لازم برای مقابله با بیماری عروق کرونا قلب شده است. به عبارت دیگر ، اگر استهلاک ناشی از بیماری عروق کرونا قلب طبق برنامه اعمال نشده بود ، می توانستید در مصرف ارزی 2.84 میلیارد دلار کاهش حاصل کنید.

کاهش 21 درصدی واردات برخی کالاهای بهداشتی در سال 1399 نسبت به سال 1397

– افزایش رشد سهم بازار تولید ریالی به میزان 92 درصد و کاهش 21 درصدی واردات در سال 1399 نسبت به سال 1397 برای کل داروها ، تجهیزات پزشکی ، مکمل ها ، شیرخشک و داروهای طبیعی و سنتی ، و دستاورد دیگر کاهش ارزش پول در این زمینه رشته.

سازمان غذا و دارو در گزارش منتشر شده خود تأیید کرد که آمار مستند موجود در سیستم رسمی بورس (CADAL) موفقیت وزارت بهداشت در اجرای سیاست های حمایت از تولید محلی و رونق اقتصادی در عملکرد نهادهای فعال در آی تی. این زمینه.

76 درصد رشد مجوزهای تولید مواد بهداشتی در سال 1399

افزایش 76 درصدی مجوزهای صادر شده برای اقلام و کالاهای تولیدی در سال 1399 نسبت به سال 1397 در مقایسه با کاهش 41 درصدی مجوزهای صادر شده برای اقلام و کالاهای وارداتی در زمینه مواد بهداشتی تحت نظارت سازمان غذا و دارو در همان زمان. این دوره پیامد دیگری است ، در زمینه داروها و تجهیزات پزشکی رتبه بندی کاهش یافته است. همانطور که انتظار می رفت ، با اتمام مجوزهای کالاهای وارداتی مذکور ، شاهد کاهش بیشتر این مجوزها خواهیم بود.

افزایش رتبه اصالت اقلام وارداتی و سلامت محور

رشد قابل ملاحظه ای در شناسایی و نصب برچسب های اصالت بر روی کلیه اقلام وارداتی و بهداشتی در قالب یک رژیم حقوقی TTAC توسط سازمان غذا و دارو ، که به منظور افزایش شفافیت و نظارت بر اجزای زنجیره تامین برای مبارزه با قاچاق انجام شده است. و جعل غیرقانونی

در عین حال ، یکی دیگر از پیامدهای اجرای عملی دستورالعمل مقام معظم رهبری در مورد تمرکز سیاست حمایت از تولید ، تغییر موجودی عددی و ریال سعودی بازار دارویی در کشور به نفع تولیدکنندگان داخلی است. به عبارت دیگر ، بین سالهای 1397 تا 1398 ، سهم ریال در بازار واردات دارو از 25 درصد به کمتر از نصف یعنی 12 درصد افزایش یافته و ارزش سهم تولید ریال از 75 درصد به 88 درصد افزایش یافته است. در همین حال ، سهم عددی واردات از 5 به 3 درصد و سهم عددی تولید از 95 به 97 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا