علمی و پزشکی

نیاز ارزی تجهیزات پزشکی در سال جاری / اصلاح قیمت‌گذاری‌ها در صورت لزوم

سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار ارز دولتی به تجهیزات پزشکی اختصاص یافت و وی گفت: “طبق برنامه ریزی ها ، اگر امسال این ارز فراهم شود ، بخش اصلی نیازهای تجهیزات پزشکی برآورده می شود.” خواهد بود.

مهندس سید حسین صفوی در گفتگو با دیباروزوی با توجه به وضعیت بازار تجهیزات پزشکی امسال ، اظهار داشت: از لحاظ تهیه مواد اولیه ، قصد داشتیم مواد را در سال 1399 از پایان سال سه ماه قبل از پایان سال تهیه کنیم و سیاست های لازم برای واردات مواد اولیه و اقلام مورد نیاز تجهیزات مصرفی را تهیه کنیم. و ما به واردکنندگان اعلام کردیم.

وی در عین حال ، گفت: ما نیازهای ارزی را در زمینه تجهیزات پزشکی وارد کرده ایم و به بانک مرکزی اطلاع داده ایم و افزود: ارز درخواستی وارد کشور شده و وارد کشور شده است و برخی کالاهای دیگر برای تهیه ارز خارجی نیاز به همکاری دارند. و ما به خواست خدا با بانک مرکزی هستیم تا نیازهای مراکز درمانی را در طول سال برآورده کنیم.

صفوی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار ارز دولتی در زمینه تجهیزات پزشکی اختصاص یافته است ، افزود: طبق برنامه ها و پیش بینی های انجام شده در سال جاری ، در صورت ارائه این سکه ، بخش اصلی نیازها برآورده می شود.

صادرات تجهیزات پزشکی به ارزش 25 میلیون دلار در سال 2009

وی همچنین گفت: صادرات کشور در زمینه تجهیزات پزشکی در سال گذشته نزدیک به 25 میلیون دلار و حدود 1.7 میلیارد دلار واردات در این زمینه بوده است. امسال به دلیل مشکل شیوع اورا ، به دلیل افزایش نیاز در کشورهای منطقه و سایر کشورها ، در عین حال کشور ما از نظر محافظت و عناصر مرتبط با هاله ، خودکفا شده است و حتی در برخی موارد مانند گروه های سروز و … می توانیم مازاد در تولید داشته باشیم ، بنابراین من فکر می کنم می توان امیدوار بود که در صادرات تجهیزات پزشکی شاهد پیشرفت و رشد خوبی باشیم. با توجه به موارد دیگری که برای صادرات از آنها استفاده کردیم ، فکر می کنم صادرات را به طور یکسان ادامه خواهیم داد. بنابراین انتظار داریم امسال شاهد رشد خوبی در صادرات باشیم.

امسال قیمت گذاری تجهیزات پزشکی است

صفوی درباره قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی در سال جدید گفت: افزایش قیمت تجهیزات پزشکی بستگی به افزایش هزینه دارد. قیمت تجهیزات و تجهیزات پزشکی بستگی به هزینه های جاری و هزینه های تولید کنندگان ، نرخ ارز مواد اولیه خریداری شده و غیره دارد. با توجه به اینکه واحد پول دولتی که مورد تأیید دولت و تعهد بانک مرکزی است ، برای مواد اولیه برای تولید و واردات کالاهای مصرفی تأمین می شود ، از این منظر به خواست خدا ، دیگر نیازی به افزایش هزینه ها نخواهیم داشت. اما ، سایر هزینه هایی که ممکن است به تولیدکنندگان و واردکنندگان تحمیل شود ، از جمله افزایش میانگین جهانی مواد اولیه ، هزینه حمل و نقل حمل و نقل یا تورم و غیره ، باید با هزینه محاسبه شود و در صورت لزوم تعدیل می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا