اقتصادی

حرکت رو به رشد شورای قیمت‌گذاری در انگیزه‌بخشی به کشاورزان

دیباروز / مرکزی رئیس سازمان کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی گفت: شورای قیمت گذاری با کمک دولت و نهادهای متولی به حرکت رو به رشدی دست یافته و توانسته اهمیت بخش کشاورزی را تسهیل کند و تولیدکنندگان را تحریک کند.

محمد جواد العسکری روز چهارشنبه ۲۰ آبان در نخستین جشنواره ملی تولید و صادرات انار که در مسجد جامع تاریخی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کشاورزی یکی از موضوعات جدی در حوزه توسعه پایدار است. . و تحکیم پایه های توسعه در حوزه کشاورزی. اگر امنیت غذایی به عنوان یکی از مسائل مهم کشاورزی برای جوامع بشری برنامه ریزی نشود، آسیب خواهیم دید.

وی با تاکید بر اینکه در صورت حمایت از بخش کشاورزی می تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند، افزود: بخش کشاورزی با حداقل سرمایه گذاری سه برابر صنعت بهره وری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی بیش از چهار میلیون کشاورز را شامل می شود، گفت: کشاورزی بزرگترین بخش خصوصی در اقتصاد کشور است که 25 درصد به اقتصاد کشور کمک می کند، 45 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد و منبع اشتغال است. . • در توسعه کشاورزی باید از همه ظرفیت ها و توانمندی ها بهره برد.

این نماینده مردم در مجلس نمایندگان گفت: مجلس قوانین خوبی برای صنایع تولیدی، صادراتی و تولیدی وضع کرده و برای تسهیل در مسیر تولید، توسعه و ارز تلاش شده است. در حوزه قانونگذاری، طرح امنیت غذایی به قانون تبدیل شده است.

وی افزود: شورای قیمت گذاری با کمک دولت و نهادهای حفاظتی به حرکت رو به رشدی دست یافت و توانست اهمیت بخش کشاورزی را تسهیل کند و تولیدکنندگان را تحریک کند. خرید و صادرات تضمینی محصولات کشاورزی با اقدامات هیات قیمت گذاری مسیر خوبی را در پیش گرفته است. تابلوی قیمت گذاری که تشکیل شد قیمت ها را منطقی می کند و برای تولیدکنندگان انگیزه ایجاد می کند تا صادرکنندگان در حوزه صادرات بتوانند با بازاریابی مناسب محصولات را صادر کنند.

عسگری با بیان اینکه امروز 500 میلیون نفر در مجاورت کشور به محصولات کشاورزی ایرانی علاقه مند هستند، گفت: انار محصول ارزشمندی در سبد میوه خانواده است و باید با حضور مسئولان منطقه ای و کشوری جلسه ای برگزار شود. باغبانان در اولین فرصت می توان انار را به وضعیت واقعی رساند و موانع و نواقص تولید این میوه را برطرف کرد تا صادرات و توسعه باغات و صنایع تبدیلی در قالب یک نقشه راه شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ارزش افزوده محصول انار بالا است، گفت: در سازمان کشاورزی و در راستای توسعه بخش کشاورزی، ساختار پنجره واحد زمین برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شکل گرفت تا زمانی که سرمایه گذار به متولی در قالب یک درخواست و کاربرد آن در زمینه تخصیص زمین برای فعالیت در بخش کشاورزی بدون نگرانی قابل تحقق است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سود ارزی حاصل از محصولات کشاورزی به ویژه محصولات باغی گفت: اگر در حوزه سلامت جوامع بشری صرف تولید مواد غذایی سالم و محصولات بهداشتی شود، هزینه تمام شده است. درمان قطعا 10 برابر کاهش می یابد.

وی بیان کرد: در زمینه سایر قابلیت ها برای استفاده بهینه از منابع آبی که یکی از برنامه های جدی سازمان جهاد کشاورزی است، باید سناریویی با توجه به خشکسالی طراحی شود تا سطح زیر کشت بر اساس آنچه در دسترس است توسعه یابد. . منابع آبی.

العسکری بر تولید دانش و ایجاد اشتغال با استفاده از همه ظرفیت ها تاکید کرد و گفت: رشد فضای دانش بنیان در حوزه کشاورزی تنها چهار درصد است که باید این میزان افزایش یابد زیرا 35 درصد اشتغال در حوزه کشاورزی کشور مربوط به بخش کشاورزی است و باید از ظرفیت دانشگاه و استفاده از موسسات DASH برای ایجاد فضای دانش بنیان در کشاورزی استفاده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا