علمی و پزشکی

با فرسودگی روانی “کرونا” چه کنیم؟

دیباروز / خوزستان مدیر بهداشت روان ، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی گوندی شاپور اهواز گفت: برای جلوگیری از خستگی ، خستگی ذهنی ، تغذیه ، استراحت به موقع ، خواب کافی و فعالیت هایی که منجر به لذت و آرامش می شود ، باید توصیه های بهداشتی را به طور جدی در نظر گرفت و به آنها پایبند بود و دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.

دکتر رضا دواز ایران در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران اظهار داشت: “این روزها بسیاری از افراد جامعه به دلیل ترس از ابتلا به این بیماری ، از اضطراب ، اضطراب ، وحشت و اضطراب در مورد مرگ خود یا عزیزانشان رنج می برند. ویروس کرونا ویروس. این علائم و واکنشها برای افراد طبیعی است و در مواردی که شدت این علائم منجر به پریشانی روانی شدید و عملکرد ضعیف شود ، نیاز به دریافت خدمات بهداشت روان است.

وی افزود: علائم و نشانه های استرس ممکن است شامل ترس از بیماری ، صحبت مکرر در مورد بیماری و معاینه مکرر علائم و نشانه های جسمی مانند تب ، درد و سرفه باشد.

این داروساز ایرانی گفت: عدم توجه و تمرکز ، اضطراب ، بی خوابی ، اضطراب ، اضطراب ، بی حوصلگی ، از دست دادن اشتها ، بی خوابی ، کمبود خواب ، تپش قلب و احساس ناامیدی و غم ، حواس پرتی ذهنی از مرگ خود یا عزیزان و دیگران. علائم و نشانه های استرس در این سن.

مدیر بهداشت روان و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این مورد ، افرادی که سابقه اختلالات روانی مانند اختلالات اضطرابی ، افسردگی ، وسواس یا اختلالات خلقی ، افرادی که سابقه جسمی مزمن دارند بیماری هایی مانند دیابت ، سرطان ، اختلالات تیروئیدی و اضطراب ، اختلال افسردگی ، وسواس یا اختلالات خلقی و مصرف کنندگان مواد مخدر ، الکل یا محرک در معرض آسیب های روانی هستند.

وی افزود: زنان و کودکان آواره ، بدسرپرست ، سالخوردگان ، به ویژه آنهایی که تنها زندگی می کنند ، و کودکان و افرادی که اعضای خانواده و عزیزان خود را در این حوادث یا حوادث مشابه مانند زلزله و سیل از دست داده اند نیز در معرض آسیب های روانی هستند دیگران. گروه ها.

این داروساز ایرانی با اشاره به توصیه های بهداشتی برای مراقبت از خود گفت: در درجه اول و مهمترین ، اطلاعات و دانش در مورد ویروس کرونا باید کامل باشد. به دست آوردن اطلاعات فقط از منابع معتبر علمی مانند وب سایت های وزارت بهداشت و دانشگاه های پزشکی از این نظر بسیار مهم است.

وی با تأکید بر لزوم مراقبت اعضای خانواده از یکدیگر ، ادامه داد: برای جلوگیری از خستگی و خستگی روحی باید توجه جدی به تغذیه ، استراحت به موقع ، خواب کافی و فعالیت هایی که منجر به لذت و آرامش می شود و توصیه های بهداشتی داشته باشیم. و رهنمودهایی که رعایت شده اند و این دستورالعمل ها به دقت دنبال شده اند.

مدیر بهداشت روانی ، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: “باید اجازه داده شود تا مردم در مورد ترس و نگرانی خود صحبت کنند و به طور فعالانه به آنها گوش فرا دهند و به آنها فرصت دهند تا درباره احساسات خود صحبت کنند.”

این داروساز ایرانی افزود: از هرگونه توصیف یا تعصب در مورد وجود اختلالات روانی در افراد باید خودداری شود و باید به آنها گفت كه با توجه به آنچه اتفاق افتاده و اخبار و اطلاعاتی كه می شنوند ، این تجربه ترس و اضطراب امری غیر طبیعی نیست. “

وی گفت: “باید به مردم آموزش داده شود كه از دسترسی مداوم به اخبار و اطلاعات مربوط به این بیماری یا هر بیماری دیگری كه ممكن است ذهن آنها را تحت تأثیر قرار دهد ، تا آنجا كه ممكن است خودداری كنند زیرا این امر میزان اضطراب و تنش آنها را افزایش می دهد. همچنین باید از انتشار اخبار منفی خودداری كنند که استرس و اضطراب را افزایش می دهد. “

مدیر بهداشت روان و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی گوندی شاپور اهواز گفت: انجام کارهای روزمره در خانه و خارج ، فعالیت های اوقات فراغت مانند تماشای فیلم ، دعا ، ورزش ، موسیقی ، گفتگو با دوستان و اقوام برای استراحت. بسیار توصیه می شود همچنین باید زمان بیشتری را با اعضای خانواده به ویژه با کودکان سپری کنید.

داروساز ایرانی گفت: تحت هیچ شرایطی نباید الکل ، دارو یا داروهای آرامبخش بدون نسخه برای کاهش استرس ، اضطراب و بی خوابی استفاده شود.

وی گفت: همچنین باید علائم و نشانه های بیماری کرون جهش یافته را با توجه به سن و روش های مراقبت از خود به کودکان آموخت و اطلاعاتی را در افزایش اضطراب از جمله تعداد موارد و مرگ ناشی از آن ارائه داد. جلوگیری از بیماریهای عروق ویروس کرونا قلب جهش یافته و کمبود تجهیزات مراقبت های بهداشتی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا