اجتماعی

بخش‌هایی از مقررات سفر به ایران اعلام شد

هنگام اعلام آیین نامه و پروتکل ورود گردشگران خارجی به ایران ، عضو هیئت مدیره انجمن تورگردانان ایران به بخش هایی از این مقررات اشاره کرد.

اکبر غمخوار با اشاره به ایجاد پروتکل سفر به ایران برای گردشگران خارجی با همکاری وزارتخانه های بهداشت ، امور خارجه ، میراث فرهنگی و گردشگری ، با در نظر گرفتن نظر مشورتی جمعی از اپراتورهای گردشگری مبنی بر آلوده بودن آنها به دیباروز ، به دیباروز گفت. ویروس کووید باز می شود

وی گفت: “تا کنون ، سیاست محدود به روشن شدن موضوع و مخالفت با ورود گردشگران به کشور به دلیل کرونا بود ، اما پیگیری های زیادی برای باز شدن این جاده انجام شد. صنعت گردشگری در ایران رو به وخامت بود ، و اکنون که تصمیم گرفته شد ویزای توریستی از سر گرفته شود و اجازه ورود گردشگران خارجی به ایران داده شود. “ما امیدواریم که گردشگری ، صنایع دستی و حتی میراث فرهنگی شکوفا شود.

راهنمای تور گفت: تمام جزئیات در پروتکل سفر به ایران مشخص شده است و به زودی اعلام می شود. طبق این مقررات ، تنها گردشگرانی می توانند به ایران سفر کنند که دارای کارت واکسن (2 دوز کامل) ، از طریق آژانس اقدام کرده و در هتل های تأیید شده اقامت کنند. این اقدامات به گونه ای افزایش یافته است که گردشگران خارجی بتوانند با حداقل مشکل به ایران سفر کنند.

غمخوار افزود: با همکاری وزارت بهداشت ، کشورهایی که کمتر تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند شناسایی شدند و گردشگران آنها بدون مانع وارد ایران شدند. در حال حاضر گردشگران کشورهای پرخطر پذیرفته نمی شوند.

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن گردانندگان تور ایران یادآور شد: این مقررات در شرایطی وضع شد که روند واکسیناسیون در کشور تسریع شده و بسیاری از کشورها طبق پروتکل پذیرش مسافر و گردشگر را آغاز کرده اند.

عزت الله ضرگامی ، وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، که وعده داده بود ویزای توریستی ایران پس از 20 ماه تعلیق از اول اکتبر از سر گرفته می شود ، در دیدار مشترک با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه گفت: به : توجه به اهمیت موضوع گردشگری و اهمیت رعایت پروتکل ها و مقررات بهداشتی در این زمینه و مقررات تدوین شده و اعلام می شود. با توجه به این مقررات ، عوامل مingثر بر گردشگری توجیه شده و آموزش هایی در این زمینه به آنها ارائه می شود و ما در تلاش هستیم تا بتوانیم هر چه سریعتر گردشگری را از سر بگیریم و به طور کلی زمینه های لازم برای صدور ویزای توریستی را فراهم کنیم. زمینه های مرتبط

دکتر بهرام عین الله – وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی – در این جلسه مشترک تاکید کرد که شرط ورود همه افراد به کشور دریافت دو دوز واکسن کرونا است.

همانطور که امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه گفت ، یکی از برنامه های مهم دولت سیزدهم در زمینه سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی توسعه گردشگری در زمینه های مختلف از جمله گردشگری سلامت ، گردشگری زیارتی ، گردشگری عمومی و سایر زمینه ها است. به

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا